Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Var mest för att tänka lite utanför boxen.
Nu kan ju TT själv ha bekräftat för t.ex pojkvännen att hon var hos JJ och på väg hem från JJ. Alltså minst ett vittne till att hon iaf berättat det.
Men låt säga att hon pratar med sin pojkvän 01:49 och han då får bekräftat var hon är. Typ på väg hem från Nöjet till JJ men de inte kommit fram än.
Samtalet 02:30 då? Vi vet inga detaljer om vad som sägs.
Troligtvis har de pratat i lgh men kan också ha varit ute.
Vädret då? Ja inte supermysigt i regn och rusk då.
Så det lutar ju åt att TT är i lgh.
Men finns en teoretisk möjlighet att de förblir ute till 02:30 alltså 40 min till efter första samtalet och sen hör hon av sig då sista samtalet att hon är på väg hem ( fortf utan att bekräfta att hon varit INNE hos JJ).
Långsökt men min poäng är att omvägen hem från Nöjet till JJ bara är en minut längre via Gränsgatan 16 där cykeln hittas.
OCH Gränsgatan 16 kan å andra sidan passerad på väg HEM från JJ till pappan på Vintergatan.
Samtalen till pojkvännen och evtl annan korrespondens är avgörande för att placera TT i lgh.
Vill polisen vara säkra på att tjejernas berättelse stämmer måste polisen bekräfta att hon var där själva. Kanske därför återkommande teknisk undersökning i lgh. DNA, fingeravtryck, Wi-Fi inlogg, you name it.
Ja, just det, samtalet 02:30 hade jag glömt bort. Det gör naturligtvis att läget ser annorlunda ut. Är det bekräftat att det var ett samtal eller var det ett sms?
Sen hade väl grannar sett Toves cykel parkerad utanför JJs port, men att den sedan var borta på morgonen?
Om Tove blivit dödad i lägenheten så känns det som att bortforslandet av kroppen har lyckats genom en extrem tur att undgå upptäckt. Det är där jag har svårt att få det att gå ihop. Det är en enorm risk att ta och för att dessutom lyckas med det känns det som att kasta tärning med rätt sida upp första försöket.