2022-10-25, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om man tänker sig att JJ bodde i 1201 så borde grannen under vara 1101. Där bor en familj med 4 personer som är över 18 år. De verkar av namnet att döma vara från Indien eller däromkring.
Det är två medelålders och 2 personer i ungefär samma ålder som JJ.
Bor dom precis under?
Citera
2022-10-25, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Man hör dom som bor ovanpå, dom som bor vägg i vägg, men annars inte. Musik hör alla, men int om nått bankar mot golvet eller väggen.
Vägg i vägg är det ett par som bor i, dom under är en hel familj, visst skulle någon av dom kunna erbjuda skjuts till McD men vidare samröre i nåt skumt tror jag inte föreligger av den enkla anledningen att det är ett stort hushåll som bor där.
Citera
2022-10-25, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Ska man verkligen bryta ner texten i molekyler så framgår det ju inte heller om någon öppnade. Bara att en granne knackade på..
Men uppenbarligen har det varit ett jävla liv i lägenheten. Det krävs ju ändå en del för att man ska pallra sig upp och knacka på mitt i natten.

Ja antingen för att det är stök just den naten eller för att man har tigit tidigare lördagkvällar men nu fått nog. Lutar dock åt det första.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag tror fortfarande att det är pojkvännen. Tova har cyklat hem till pojkvännen och han vet att Tova har varit hemma hos tjejkompisen. Pojkvännen får veta att hon har gjort något på krogen vilket fått honom att mörda henne i ren raseri och sedan kört ut kroppen mitt i natten till skogen. Cykeln parkerade han sen utanför tjejkompisens hus för att ge sig själv alibi. Det är pusselbiten som fattas i den här historian.

Håller med. Allt annat verkar så märkligt. Synd att hänga ut pojkvännen, men något stämmer dåligt här, eller väldigt bra.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Vägg i vägg är det ett par som bor i, dom under är en hel familj, visst skulle någon av dom kunna erbjuda skjuts till McD men vidare samröre i nåt skumt tror jag inte föreligger av den enkla anledningen att det är ett stort hushåll som bor där.
Det står att dom gick upp, så det är dom som bor under
Citera
2022-10-25, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Var mest för att tänka lite utanför boxen.
Nu kan ju TT själv ha bekräftat för t.ex pojkvännen att hon var hos JJ och på väg hem från JJ. Alltså minst ett vittne till att hon iaf berättat det.

Men låt säga att hon pratar med sin pojkvän 01:49 och han då får bekräftat var hon är. Typ på väg hem från Nöjet till JJ men de inte kommit fram än.

Samtalet 02:30 då? Vi vet inga detaljer om vad som sägs.
Troligtvis har de pratat i lgh men kan också ha varit ute.

Vädret då? Ja inte supermysigt i regn och rusk då.

Så det lutar ju åt att TT är i lgh.

Men finns en teoretisk möjlighet att de förblir ute till 02:30 alltså 40 min till efter första samtalet och sen hör hon av sig då sista samtalet att hon är på väg hem ( fortf utan att bekräfta att hon varit INNE hos JJ).

Långsökt men min poäng är att omvägen hem från Nöjet till JJ bara är en minut längre via Gränsgatan 16 där cykeln hittas.

OCH Gränsgatan 16 kan å andra sidan passerad på väg HEM från JJ till pappan på Vintergatan.

Samtalen till pojkvännen och evtl annan korrespondens är avgörande för att placera TT i lgh.

Vill polisen vara säkra på att tjejernas berättelse stämmer måste polisen bekräfta att hon var där själva. Kanske därför återkommande teknisk undersökning i lgh. DNA, fingeravtryck, Wi-Fi inlogg, you name it.

Ja, just det, samtalet 02:30 hade jag glömt bort. Det gör naturligtvis att läget ser annorlunda ut. Är det bekräftat att det var ett samtal eller var det ett sms?

Sen hade väl grannar sett Toves cykel parkerad utanför JJs port, men att den sedan var borta på morgonen?

Om Tove blivit dödad i lägenheten så känns det som att bortforslandet av kroppen har lyckats genom en extrem tur att undgå upptäckt. Det är där jag har svårt att få det att gå ihop. Det är en enorm risk att ta och för att dessutom lyckas med det känns det som att kasta tärning med rätt sida upp första försöket.
Citera
2022-10-25, 21:00
Avslutad
Citat:
Om man tänker sig att JJ bodde i 1201 så borde grannen under vara 1101. Där bor en familj med 4 personer som är över 18 år. De verkar av namnet att döma vara från Indien eller däromkring.
Om dom är från Indien så förklara det kanske varför dom agerar annorlunda från svensson som brukar gömma sig från sina grannar haha
Citera
2022-10-25, 21:01
Medlem
Citat:
Kurder ser det ut som på den en killens Facebook.
Citera
2022-10-25, 21:01
Medlem
C.Ps avatar
Är det bekräftat att det är en granne i samma hus eller kan han bara benämnas som granne för att han bor på samma gata?

Vad är hennes adress? Har nån här i tråden kollat vilka namn som bor på den adressen redan?
Citera
2022-10-25, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Ja, just det, samtalet 02:30 hade jag glömt bort. Det gör naturligtvis att läget ser annorlunda ut. Är det bekräftat att det var ett samtal eller var det ett sms?

Sen hade väl grannar sett Toves cykel parkerad utanför JJs port, men att den sedan var borta på morgonen?

Om Tove blivit dödad i lägenheten så känns det som att bortforslandet av kroppen har lyckats genom en extrem tur att undgå upptäckt. Det är där jag har svårt att få det att gå ihop. Det är en enorm risk att ta och för att dessutom lyckas med det känns det som att kasta tärning med rätt sida upp första försöket.
Ett samtal. Hon har ringt till honom.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Lägg till att motivbilden är helt jävla icke-existerande. Inte en chans att JJ såg någon kärleksrival i TT. JJ har inte haft kontakt med TTs pojkvän på år, och skulle det någon gång funnits ett intresse så är det glömt för länge sedan. I den åldern är känslorna investerade i det som händer i nutid.

Avundsjuka sorterar jag också bort, de var inte ens nära vänner, sporadisk kontakt som allra mest, inte en chans att hon går och stör sig på att TT kom in på läkarlinjen eller något sådant.

Finns inga ekonomiska incitament heller, skulder eller motsvarande, för att röja undan TT.

MEN! Varför sitter JJ fortfarande häktad på sannolika skäl, kan de inte sänka misstankegraden under innevarande häktesperiod? Eller kan man bara sänka från sannolika skäl till skäligen misstänkt i samband med ny häktesförhandling efter att de två veckorna löpt ut?
Ev ändrad rubricering sker vid häktesförhandling. Skälig misstanke ger oftast 1v utredningshäktning om man ens häktas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag har följt tråden sedan dag ett.
Jag har några tankar.

Jag tror inte att tjejerna är häktade på sannolika skäl med enda skälet "sista kända kontakten". Då skulle det vara kvar på nivå "skäligen misstänkt".
Polisen har troligtvis funnit mer och mer indicier.

Vi har redan diskuterat misstankegraden tiotals gånger i tråden tidigare. Det krävs väldigt lite för att bli häktad på sannolika skäl för människorov. I Amela-fallet satt en man häktad på sannolika skäl i över en månad och blev släppt när BO hittades. Han var likt MGM i det här fallet den sista kända kontakten och hade t.om skjutsat BO natten hon försvann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in