2022-10-25, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Finns en granne på samma våningsplan och sen grannar på två våningar under.

Så någon i de undre lgh lär ha gått upp ja.

Men sen kan ju en granne i en grannfastighet ha skjutsat.

(För den konspiratoriske. Gränsgatan ligger ju nåt kvarter bort så även i fastigheterna där omkring 250 meter bort kan man ju nästan kalla för granne.)
Håller med, men jag tror att mcd kan ha varit för att få bort den hjälpsamme grannen frå lägenheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Inte ikapp i tråden än så du kanske fått respons på detta men vill bara flika in att kontantkort enligt ny lag måste registreras innan 1 februari 2023 och då har många börjat registrera sina kontantkort redan.

Efter 1 augusti 2022 så är det inte möjligt att köpa ett ”anonymt” kontantkort.
Nu kan man ju kringgå det genom att låna ut sitt kontantkort till någon men hittar den på nåt bus så lär man bli varse de s a s.

Polisen kollar hur samtal görs via mobilmasterna. I nätverket som hamburgerrestaurangerna tillhandahåller så syns inte vilka mobilnummer som pratat med varandra.

Så MGM ska inte ha kunnat införskaffa ett kontantkort anonymt i syfte att användas vid brottet.

Lagen är till för att främja brottsbekämpning.
Jag vet att det kommer att bli omöjligt att använda kontantkort men än är det inte stoppat. Hon kan väl ha haft ett kontantkort sen innan. Frågan var om polisen kan se vem och vad en kontantkortstelefon har kontaktat?
Citera
Medlem
Diskuterade fallet med en vän ikväll som drog igång lite funderingar. Kanske detta är diskuterat innan, jag vet inte. Nåväl. VARFÖR RINGER T POJKVÄNNEN?

Säg att T skulle sova hos sin PAPPA. Varför skulle hon ringa och väcka (?) pojkvännen den tiden för att tala om att hon skulle gå hem? Innan hon ens gått? Isf ringer man väl för att man vill ha nån i luren på vägen hem mitt i natten, eller så ringer man när man väl är hemma för att tala om att man kom hem oskadd? Efter det samtalet om att hon SKA gå hem, somnar han bara?

Säg att T skulle sova hos POJKVÄNNEN. Ringer och talar om att hon är på väg. Hur kommer det sig att han inte reagerar på att hon är borta för ens morgonen därpå? Om han nu ändå var vaken och väntade på henne. Efter det somnar han bara?
Senast redigerad av Ynott 2022-10-25 kl. 21:36.
Citera
Medlem
drullureds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Nytt (för mig) citat från Expressen:

”Enligt vad Expressen erfar ska polisen ha uppgifter om att en granne har varit upp och knackat på i lägenheten för att man hört höga dunsar från lägenheten vid 03 på natten. En granne ska också senare ha kört en av de häktade kvinnorna till McDonald's på natten och sett hur hon träffade en man där.”

Jag hänger inte med längre. En granne hörde höga dunsar klockan 03 och knackade dessutom på! Och en annan granne ska alltså ha skjutsat henne.

Det är väl troligtvis samma granne som knackade på och skjutsade.
Citera
2022-10-25, 21:16
Medlem
Kan det vara samma granne som uppgett att cykeln stått kvar efter 03? Om grannen åkte hem efter att ha skjutsat Tove kan han ju noterat att hennes cykel står kvar där.
Citera
2022-10-25, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Finns en granne som är 18 år, kolla upp honom.

Varför just 18 åringen. När han har en bror som är 23?
Dessutom har ju JJ en granne bredvid som är just 23

Polisen kollar säkerligen upp alla som finns i mgm närhet
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-10-25 kl. 21:23.
Citera
2022-10-25, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
Jag kollar runt bland boende runt om men det är lite snurrigt när man har 0 lokalkännedom. Verkar vara en del villor med äldre i som jag sluter bort. Jag börjar fundera på om det finns en svartkrog på östra Slottsgatan 2?! men nä den som verkar passa bäst räknat i en radie av vad jag anser räknas som ”granne” är SK 18år eller DK 23år (bröder) på samma adress som JJ. Finns en WN 23år också på samma adress, har dock flickvän och jag tänker kanske att singelkillar är mer benägen att skjutsa en tjej kl.3 på natten..
Dra till donken mitt i natten med en blå fräsig sportbil. Låter som något man kan göra i Vetlanda. Streetraceraggarna här i bygden drar gärna till donkens stora parkering. Antar det gäller i Vetlanda också.
Citera
2022-10-25, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
…om det inte finns sex med i bilden. Det är väl uppenbart att hon fick skjuts av en kk med eller utan sambo/familj? När allt blivit utrett tror jag det kommer vara en snaskigare story än Knutby.
Blir en dokuserie på netflix av det här. På engelska.
Citera
2022-10-25, 21:19
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Vill inte göra det av den enkla anledningen att jag är rädd att jag maskar fel i länk.
Jag är ingen super deckare namnet är exakt som på ratsit på Facebook, och folk grattar på födelsedagen på rätt ratsit dag
Det värsta är att han posar med nån annans (blåa) BMW. Bilens ägare bor i Tranemo.
Citera
2022-10-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drullured
Det är väl troligtvis samma granne som knackade på och skjutsade.

Intresseant!! Jag funderade tidigare om någon annan i huset var inblandad. Det finns ju bland annat en familj med två bröder av utländsk härkomst i liknande ålder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag tror fortfarande att det är pojkvännen. Tova har cyklat hem till pojkvännen och han vet att Tova har varit hemma hos tjejkompisen. Pojkvännen får veta att hon har gjort något på krogen vilket fått honom att mörda henne i ren raseri och sedan kört ut kroppen mitt i natten till skogen. Cykeln parkerade han sen utanför tjejkompisens hus för att ge sig själv alibi. Det är pusselbiten som fattas i den här historian.
Och sedan tog 'tjejkompisen' cykeln till ett annat hus för att skaffa sig ett eget alibi, eller hur tänker du?
Citera
Medlem
Bollkalle19s avatar
Kan det vara T?

"En död person har hittats vid E65 öster om skånska Svedala.

Polisen arbetar på platsen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=978099
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in