2022-10-25, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotben
Finns det inga vetlandabor som vet mer här på flashback.

Vi är några i tråden som är från Vetlanda, och vi verkar alla överens om att det är ovanligt tyst i stan om detta. Ingen verkar veta någonting. Annars brukar skvallret flöda fritt, men inte denna gången, väldigt lustigt.
Inte så att folk inte VILL prata om det, utan helt enkelt att det verkar finns så lite information.
Citera
2022-10-25, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Den möjligheten finns att gärningsmannen/gärningsmännen kastade iväg BO-s mobiltelefon samtidigt som de transporterade iväg med BO-s lik och dumpade liket på någon okänd plats.

Det rimligaste är olika väderstreck. Norr för mobilen och söder för kroppen.
Vad gör man annars om man haft ihjäl någon. Stänger av mobilen på mordplatsen och implicerar sig själv som GM. Idiotiskt.
Låter mobilen följa med mordoffret så att liket hittas på nolltid. Idiotiskt.
Åker iväg med mobilen på lite olika platser till den pingar ett sista hejdå. Bra om man samtidigt inte har sin egen mobil med sig.

Åker iväg med liket ut i någon avlägsen skog utan egen mobil.
Citera
2022-10-25, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Kanske är på julbord? Tider för det nu 😵‍💫

JJ arbetskamrater måste ju reagerat på hur hon var på måndagen? Hon jobbade ju måndagen tills polisen hämtade henne
Citera
2022-10-25, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Villfarelse-
Var det inte nån som sa att den sista svenska likhunden gick i pension 2020?

Ja, renodlad likhund. Vet dock inte om det tillkommit någon senaste året. Men vi har hundar som söker efter lik m.m. Förmodligen inte lika effektiva som dom renodlade. Kan tycka att svenska polisen borde åtminstone ha en egen så vi slipper låna från utlandet.
Citera
2022-10-25, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krevelli
säger ju kanske också en hel del om vilken öken facebook ändå är nuförtiden

Fast nej. Inte om nån blivit överfallen. En selfie framför en snygg bil får fan fler kommentarer. Hon har ju typ inte lite vänner ändå.
Citera
2022-10-25, 19:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Alla hjälps åt efter sin egen förmåga. Bra med alla locals som har lite koll på läget även om det tenderar att sväva iväg lite här ibland. Men samtidigt förståeligt då det är ganska sparsmakat med info.

Tjejerna verkar ju inte ha levt så mycket rövare tidigare att det gett ordentligt eko här i tråden iaf.

Och nån medkumpan har inte vaskats fram vad vi vet.

Får hoppas polisen har en god bild av vad som hänt och att hon hittas vid kommande sök.

Häktning för människorov än så länge och det tyder väl på att de inte fått indikation på t.ex blod nånstans.

Nä, iaf inte tillräckligt mycket för mord.

Men blodfläckar kan det väl vara, de sitter väl på sannolika skäl misstänkta?

Min bild är att det ändå finns goda skäl att tro att minst en av tjejerna kan ha med det hela att göra, och att de två tjejernas versioner inte överensstämmer.

Försökt att tänka ut om det skulle vara så att något hände när de skildes åt vid JJ:s hus eller strax efter, men problemet blir väl att få ihop det med spring och sparkar, dunsar i huset, ev TT:s mobil som kopplas till lgh efter de uppgivits ha lämnat lgh.

Om någon annan av grannarna var orsak till dunsar mm borde det ha framgått.

Vad gäller vittnesuppgifter om cykeln, är det många olika uppgifter som florerar, men jag har själv bott i ett mindre hyreshus tidigare och vet att man har ganska god koll på cyklar och vilka som äger dom i huset om mna cyklar själv.

Nu tycker jag att det är svårt att se på google maps om det står ett cykelställ vid gaveln. Alla (7-10) i huset cyklar kanske inte, och ibland kan det även vara så att man har lite av sin egen plats för sin cykel. Den som observerade cykeln, kanske såg direkt att här står det en "ny" cykel lite avigt, eller på min plats. Kanske vet exakt när h*n kom hem av någon anledning. Annars kan väl sådana vittnesmål vara lite osäkra, särskilt om det är en nattsuddare som kommit hem med lite i kroppen...

Vad gäller baklyset på Toves cykel, tänker jag att hon är kort, och sadeln ser ut att vara långt ner. Då vet jag av erfarenhet (dotterns cykel) att baklyset inte får plats på bra sätt under sadeln. Jag fäste dock baklyset på pakethållaren istället, men det beror på fästanordnigen, hur hårt man kan dra åt.

Något som du säkert redan tittat på, är mastuppkopplingen som ska vara den sista vid Biltema 03:50, hur tänker du kring den? Då förstås med allt annat i backpegeln. Är det en "rörelse" åt det hållet av hennes mobil, eller kan mobilen ha fångats upp av den masten av annan anledning?

Går det vi vet att få ihop med ett självmord, t ex att uppkopplingarna inte är exakta vare sig tidsmässigt eller platsmässigt.

Dunsar i huset skulle ju kunna ha "rimliga" förklaringar, men det låter ju inte så. Hade de hoppat och dansat i fyllan då bord man också ha hört musik.
I Expressen beskrev också någon som att det lät som sparkar mot en vägg:

"Personer vi pratar med säger att ljuden lät som sparkar mot en vägg."

https://www.expressen.se/nyheter/noa-kopplas-in-i--sokandet-efter-tove/

Det känns helt enkelt svårt att få ihop det här.
Citera
2022-10-25, 20:01
Medlem
Nytt (för mig) citat från Expressen:

”Enligt vad Expressen erfar ska polisen ha uppgifter om att en granne har varit upp och knackat på i lägenheten för att man hört höga dunsar från lägenheten vid 03 på natten. En granne ska också senare ha kört en av de häktade kvinnorna till McDonald's på natten och sett hur hon träffade en man där.”

Jag hänger inte med längre. En granne hörde höga dunsar klockan 03 och knackade dessutom på! Och en annan granne ska alltså ha skjutsat henne.
Citera
2022-10-25, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsstyrelsen
Samma här. Uppdaterat tråden på mobilen på jobbet hela jävla arbetsdagen.

Samma här. Uppdaterar så fort jag får en lucka på nån minut. T o m i kön på ICA ikväll så uppdaterar jag tråden för att se om hon möjligen, förhoppningsvis är funnen. Helst vid liv.
Citera
2022-10-25, 20:02
Medlem
Ingen som vet vilka T festade med innan hon gick till Nöjet?
Citera
Medlem
Stämmer det att JJ inhyste några gossar i sitt hem som nyss hade rånat en butik?
Citera
Medlem
Odovacers avatar
När Toves mobil började färden norrut.... Vart var MGM-damernas och de andra personernas mobiler då? Den informationen måste ju ha hämtats ut. Åkte de (mobilerna) samma sträcka som Toves mobil? Annars kan man tro att de lämnats kvar på den plats personerna uppgivit att de varit på. Kan färden norrut med Toves mobil ha vart ett förvillningsspår. Man behövde ju inte köra så långt innan man stängde av den. Det är lätt att tänka att man hade annat bestyr att stå i och inte ville köra så långt norr för att förvilla. Sedan kan man ju ha dragit någon annan stans när den stängts av. Väster, söder eller öster om Vetlanda? Att man lägger mera fokus på att kartlägga vad som skett nu och är intresserade av övervakningskameror. Kan det vara för att man ser att det finns diskrepans mellan mobilkoordinater och vart personer verkligen varit?
Citera
2022-10-25, 20:03
Moderator
OYs avatar
Hade J.J. bil vid skolan på måndagen bör hon haft bil aktuell natt, den står antagligen skriven på en förälder för billigare försäkring, det är vanligt.

Kanske lastades T.T. in i den här bilen under tidig morgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in