2022-10-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Är det bekräftat att det är T på bilden?
Tycker inte riktigt jag kan urskilja det.
Är jag färgblind eller är inte cykeln svart? 🙈

Det där känns ju som att man fotar personen i smyg och med flit. Varför? Och sedan lägga upp bilden. Vill man visa att man har koll på personen? Kan inte se några kommentarer.
Citera
2022-10-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Hur är det med de två misstänktas mobiler? Har inte sett något om det. Borde ju kunna visa hur de rörde sig. Och om de stängdes av så ökar ju misstankegraden.

Har de raderat så än mer trubbel för dem.

Mycket går att återskapa.

”Minnet” raderas inte utan mobilens ”minne” får instruktion om att göra utrymmet tillgängligt för annan data.

Tar man sen då massa kort/filmer och annat minneskrävande så skrivs sen det ”reserverade” utrymmet över och då försvinner till slut meddelanden m.m från mobilen.

Så har de haft lite dålig koll genom att radera så gynnar det utredningen.

Och polisen kan ta en bakväg till deras chatt genom att återskapa eller logga in i diverse chattkonton som TT har. Åtkomsten kan dock vara lite trixig både juridiskt och sett från faktum att det i vissa fall kan förstöra bevis om man inte vet vad man gör.
Citera
2022-10-25, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Man kan ju träna en hund till att söka i princip allt. En vanlig krimhund tränas i att söka många olika saker för att bredda användningsområdena och spara pengar. Men självklart har polisen hundar som söker efter lik.

Inte sett någon bild på hunden. Men labradorer suger, har själv en! Men visst, dom har säkert ett par labradorer i stallet mest för sällskapets skull.
Var det inte nån som sa att den sista svenska likhunden gick i pension 2020?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Är det bekräftat att det är T på bilden?
Tycker inte riktigt jag kan urskilja det.
Är jag färgblind eller är inte cykeln svart? 🙈

Självklart är det inte T på bilden. Det är JJ själv, hon använde den som omslagsbild.
Personen som skrev det måste varit påtänd.
Citera
Medlem
Finns det ingen presskonferens utlyst eller någon annan infoträff framöver ?

Det här är ju skandal ….
Citera
2022-10-25, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Ja, det gör det. Enligt AB så är det bekräftat att båda MGM kördes till McD av en man som inte är misstänkt.
Men igen, hur mycket tidningens uppgifter verkligen stämmer eller inte, det kan vi inte vara säkra på.
Från Expressen:

Enligt vad Expressen erfar ska polisen ha uppgifter om att en granne har varit upp och knackat på i lägenheten för att man hört höga dunsar från lägenheten vid 03 på natten. En granne ska också senare ha kört en av de häktade kvinnorna till McDonald's på natten och sett hur hon träffade en man där.

En viktig del av arbetet är undersökningen av den ena häktade kvinnans lägenhet.*

Under måndagen återvände också kriminaltekniker med polishund till hennes hem i centrala Vetlanda.

https://www.expressen.se/nyheter/noa-kopplas-in-i--sokandet-efter-tove/

Kan du länka till Aftonbladet där det står att bägge MGM kördes till McDonalds?

Även P4 Jönköping uppger samma uppgifter som Expressen.

https://sverigesradio.se/artikel/hoga-dunsar-i-lagenheten-sen-kordes-misstankta-kvinnan-till-mcdonalds
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2022-10-25 kl. 19:54. Anledning: Mening och länk tillagt
Citera
2022-10-25, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Finns det ingen presskonferens utlyst eller någon annan infoträff framöver ?

Det här är ju skandal ….
Instämmer! Vart är presskonferensen?
Citera
2022-10-25, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det där känns ju som att man fotar personen i smyg och med flit. Varför? Och sedan lägga upp bilden. Vill man visa att man har koll på personen? Kan inte se några kommentarer.

Men förfan.. vad är det med folk. Det är en bild på JJ själv, i Visby (på semester förmodligen) som hon använt som sin omslagsbild, troligtvis för att det är en fin bild som passar som omslagsbild.
Självklart är det inte T.
Nu får väl folk ge sig!
Citera
2022-10-25, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners

Sover polisen ? Sover Vetlanda ?
Citera
2022-10-25, 19:52
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Eftersom hon inte blivit hittad och tjejerna inte erkänt tror jag...
De köpte tjänsten att få bort kroppen och vet inte var hon är dumpad.
Deras kriminella kontakter har dumpat långt bort och nu står tjejerna i skuld för lång/all framtid.
Inom kort får de agera kurirer alternativt prostituera sig.

T kommer hittas av en svampplockare inom kort, eller nästa höst.
Hur kontaktade tjejerna dessa kriminella kontakter? All kommunikation idag lämnar digitala spår. Fan vad komplicerat att vara kriminell i dessa tider!
Citera
2022-10-25, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Jag jobbar starkt med min intuition och hade t.ex rätt i gärningsmannapofilen med dubbelmordet i manntorp. Ser mig lite som en Leif GW. Som jag skrivit tidigare gör polisen bort sig om man inte avsöker området nordväst om ekenässjön dvs mellan ekenässjön och tjunneryd. Min känsla säger att hon inte är så långt bort. Hon har blivit bragd om livet troligtvis genom våld men också strypning. Man har rullat in henne i en matta och fört bort henne, dvs att hon är intakt. Jag ser det inte omöjligt att fler än det två häktade är involverade eller har kännedom om fallet. Motivet handlar troligtvis om att man vill låna pengar av TT för att finansiera sitt leverne på något sätt eller att en skuld är involverad.

Att göra en gärningsmannaprofil är inga större svårigheter, för den som har ett stort intresse för kriminologi. Ofta räcker det med bara erfarenhet, utan att för den skull vara utbildad i ämnet. Har du dessutom ett hyfsat stort intresse för psykologi med inriktning på beteendevetenskap kommer du långt. Ofta går de hand i hand utan att man tänker på det.

Men det är starkt av dig att berömma dig själv och dessutom hänvisa till GW, som också älskar att berömma sig själv.

Det ska dock bli intressant att se hur mycket som stämmer angående kropp rullad i matta, lån av pengar i syfte att finansiera sitt leverne. Enligt mig själv är det för mycket av fantasier som i nuläget saknar minsta grund. Vad är det som gör att du tror att kroppen har forslats iväg, rullad i en matta och att orsaken till TTs död skulle vara kopplad till skulder?
Citera
2022-10-25, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners

Finns det inga vetlandabor som vet mer här på flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in