2022-10-25, 19:32
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Var det inte nån som nämnde att det skett ett överfall nyligen i Vetlanda och att det var därför pojkvännen höll tät kontakt med T under natten?

Det va nog bara jag som spekulerade i att det kunde va en anledning till att dom höll kontakt och eventuellt en anledning till att TT valde att åka hem till sin pappa istället..
Det va långt bak i tråden när många tyckte att pojkvännen verkade kontrollerande för att dom hörts av 2ggr på natten.
Citera
2022-10-25, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Förhållandevis vanligt med sexualsadister bland de män som lustmördar tjejer/kvinnor, skulle jag säga. Andra mord har givetvis helt andra typer av motiv. Svartsjuka, droger, fylla, relationsvåld, etc. MEN, hur som helst — om det skulle stämma att denne JL bott hos sina föräldrar till för fem år sedan och nu plötsligt har barn skulle jag tro att han har god anledning att ligga ganska lågt med sina perversa fantasier.

är det inte oftast precis tvärtom? att tvångsbeteendet av detta slag blir råare och mer extremt med tiden? man kanske inte trappar ned bara för att man fått barn och har ett stadigt jobb, utan blir bättre på att gömma den sidan. tills allt spårar ur vill säga
Citera
2022-10-25, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske frågor som redan finns svar på i tråden.
Ja, det gör det. Enligt AB så är det bekräftat att båda MGM kördes till McD av en man som inte är misstänkt.
Men igen, hur mycket tidningens uppgifter verkligen stämmer eller inte, det kan vi inte vara säkra på.
Citera
2022-10-25, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det finns flera hundra polishundar för olika syften. För nåt år sedan fanns ingen renodlad likhund. Men dom har hundar som spårar lik, droger, blod, sperma osv. Dom flesta polishundar är schäfrar.
Det här ser ut att vara en labbe, men jag är dålig på hundraser.
Jag tänkte mer att den hunden kanske har varit porträtterad på polisen vvetlandas Facebook eller instagram, om de nu har såna. Ibland ser man ju hur de lägger ut hundar som vunnit priser eller gjort något de uppmärksammar.
Kanske någon i vetlanda känner till en polis som är hundförare och vet vad hunden har för specialområde.
Citera
2022-10-25, 19:35
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Eftersom hon inte blivit hittad och tjejerna inte erkänt tror jag...
De köpte tjänsten att få bort kroppen och vet inte var hon är dumpad.
Deras kriminella kontakter har dumpat långt bort och nu står tjejerna i skuld för lång/all framtid.
Inom kort får de agera kurirer alternativt prostituera sig.

T kommer hittas av en svampplockare inom kort, eller nästa höst.

Jag jobbar starkt med min intuition och hade t.ex rätt i gärningsmannapofilen med dubbelmordet i manntorp. Ser mig lite som en Leif GW. Som jag skrivit tidigare gör polisen bort sig om man inte avsöker området nordväst om ekenässjön dvs mellan ekenässjön och tjunneryd. Min känsla säger att hon inte är så långt bort. Hon har blivit bragd om livet troligtvis genom våld men också strypning. Man har rullat in henne i en matta och fört bort henne, dvs att hon är intakt. Jag ser det inte omöjligt att fler än det två häktade är involverade eller har kännedom om fallet. Motivet handlar troligtvis om att man vill låna pengar av TT för att finansiera sitt leverne på något sätt eller att en skuld är involverad.
Citera
2022-10-25, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krevelli
gick in på JJ:s Facebook, och en vän TDG skrev om hur hon blev överfallen på just Lasarettgatan i våras... märkligt ställe

Det märkliga här är väl att det bara är 3 kommentarer? Borde ju vara galet mycket fler!
Citera
2022-10-25, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
https://en.wikipedia.org/wiki/Lisa_Nowak

är ett annat känt fall med astronauten Lisa Nowak , körde 900 miles med blöjor för att försöka döda sin rival.

Jo det känner jag till. Det var ju ett svartsjukedrama.
Citera
2022-10-25, 19:40
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Vissa tycks betrakta mgm(småtjejerna) som de mest förhärdade tungt kriminella gangstrar som plågat Vetlanda någonsin.

Nej, att M.H. och J.J. mitt i natten lyckats övertala någon som inte är insyltad från början att ta hand om ett lik finner jag mycket långsökt oavsett hur många ligg de frestat med.

Håller med, att också lura med en person till sin Egna bostad mitt i natten för att mörda är ju urdumt med tanke på oväsen samt svårighet att flytta kropp. Om detta skedde i affekt är det också konstigt att grannarna inte hörde höga röster först som borde vara det normala innan det går så långt som att mörda
Citera
2022-10-25, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
T och JJ var tydligen ovänner sedan år tillbaka. Bläddra ned på JJ's facebook, där hittar man en bild på T med sin cykel taget på avstånd som sticker ut. Kolla vilka som reagerat på bilden, hennes släkt L*sh*m *=e från Israel bl.a, är uppenbart informerade om vad bråket nu handlade om. Tolkar bilden som att JJ visar sin släkt vem det handlar om. Är T ens kvar i landet...
https://www.facebook.com/photo/?fbid=541478126233866&set=ecnf.100011150494229

Är det bekräftat att det är T på bilden?
Tycker inte riktigt jag kan urskilja det.
Är jag färgblind eller är inte cykeln svart? 🙈
Citera
2022-10-25, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Villfarelse-
Det här ser ut att vara en labbe, men jag är dålig på hundraser.
Jag tänkte mer att den hunden kanske har varit porträtterad på polisen vvetlandas Facebook eller instagram, om de nu har såna. Ibland ser man ju hur de lägger ut hundar som vunnit priser eller gjort något de uppmärksammar.
Kanske någon i vetlanda känner till en polis som är hundförare och vet vad hunden har för specialområde.

Man kan ju träna en hund till att söka i princip allt. En vanlig krimhund tränas i att söka många olika saker för att bredda användningsområdena och spara pengar. Men självklart har polisen hundar som söker efter lik.

Inte sett någon bild på hunden. Men labradorer suger, har själv en! Men visst, dom har säkert ett par labradorer i stallet mest för sällskapets skull.
Citera
2022-10-25, 19:41
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krevelli
är det inte oftast precis tvärtom? att tvångsbeteendet av detta slag blir råare och mer extremt med tiden? man kanske inte trappar ned bara för att man fått barn och har ett stadigt jobb, utan blir bättre på att gömma den sidan. tills allt spårar ur vill säga
Kan så vara. Det kan tänkas att man försöker trycka ned somliga impulser i stället för att söka vård, och så slutar det som för Hagamannen och hans offer.

Jag tänker dock att det lät som mannen vi diskuterar är hyfsat utstuderad och har haft detta som en del av sin livsstil. Det är svårt att fortsätta så om man fått en mer ordnad tillvaro. Det i sig kan i och för sig vara en riskfaktor, precis som du skriver. En del får ju i stället hemska återfall som missbrukare för att de försökt "skärpa till sig" under lång tid. Har ändå svårt att tro att JL skulle spärra in Tove, vilket är en av de många mer eller mindre färgstarka teorier som förts fram i den här tråden. Kanske att just han råkade stöta på henne när hon var på väg hem från JJ och att något hände då... Vill ändå inte lansera honom som MGM.
Senast redigerad av Blot-Sven 2022-10-25 kl. 19:44.
Citera
2022-10-25, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Det märkliga här är väl att det bara är 3 kommentarer? Borde ju vara galet mycket fler!

säger ju kanske också en hel del om vilken öken facebook ändå är nuförtiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in