2022-10-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Men, taxiförare utan taxikort. Svarttaxi, typ.
Ja, det är nog fullt möjligt. Polisen verkar nöjt sig med att höra honom och sedan avfärda honom, så oavsett vem det var så har han säkert bra alibi för både tiden före och tiden efter körningen.
Citera
2022-10-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Villfarelse-
En som kan spåra knark eller nåt då?

Det finns flera hundra polishundar för olika syften. För nåt år sedan fanns ingen renodlad likhund. Men dom har hundar som spårar lik, droger, blod, sperma osv. Dom flesta polishundar är schäfrar.
Citera
2022-10-25, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Jo hon har ju uppenbarligen kontaktat någon och stämt möte på McDonalds vid 04 tiden.

Själv tror jag att kvinnorna har haft ihjäl Tove och insett att dom behöver hjälp med att få bort kroppen så då har någon utav dom kontaktat någon kriminell dom känner å stämt möte på McDonalds för att förklara läget och be om hjälp, erbjuda något för hjälpen med såklart, Natura och kanske pengar i framtiden vem vet.

Snubben dom kontaktade gick med på att hjälpa dom och forslade bort liket i sin bil och gjorde sig av med det långt bort.
Läst lite encro-xhattwr i fupar. Gängkriminella har ju vårt att lyckas lösa beställnignsmord. Men dessa töser skulle lyckas hitta medhjälpare mitt i natten i Vetlanda?
Citera
2022-10-25, 19:21
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsmurken84
Ang herr JL så kan han kanske vara mannen på donken, men ingen verkar veta om han varit på jobb eller ej.

Men man ska ändå vara lite försiktig, han kanske har skelett i garderoben, med tanke på hans läggning.

Kollar man på mannen som manipulerade och mördade Bobby så var även han intresserad av bdsm. Jag har ingen beef med denna lirare, men jag ogillar män som ser kvinnor som objekt, och unga tjejer som spermahinkar
Förhållandevis vanligt med sexualsadister bland de män som lustmördar tjejer/kvinnor, skulle jag säga. Andra mord har givetvis helt andra typer av motiv. Svartsjuka, droger, fylla, relationsvåld, etc. MEN, hur som helst — om det skulle stämma att denne JL bott hos sina föräldrar till för fem år sedan och nu plötsligt har barn skulle jag tro att han har god anledning att ligga ganska lågt med sina perversa fantasier.
Citera
2022-10-25, 19:22
Medlem
Om vi tar vad journalister skriver med en nypa salt och "tänker bort" ett av bevisföremålen i taget, vad händer då?
Om vi tex tar bort cykeln ur ekvationen. Låt oss säga att den använts av någon annan, eller stått där hela tiden. Ändrar vi uppfattning då?
Vad händer om TT inte var i JJ's lägenhet, utan att de skiljs åt utanför porten efter en promenad?
Varför vet ingen här vem bilföraren är som körde tjejerna till McD?
Citera
2022-10-25, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aligo
Kika på näst senaste bilden ifrån 21 juni i kommentarerna!
Vilken kommentar? Att J kallar M för ett pojknamn Bert?
Citera
2022-10-25, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Dom strypte TT, därför det hördes dunkar från lägenheten, TT sparkade å viftade medans hon blev strypt.

Att hon lägger upp nått för försäljning och möter vänner är såklart för att hon tror det är mindre misstänksamt när hon gjort sådant.

Möjligtvis men att strypa någon är betydligt värre än att skjuta eller knivhugga någon i affekt. Det krävs närkontakt, uthållighet och extrem råhet då man bokstavligt känner livet slinka ur händerna. Att tjejerna skulle gjort det tillsammans känns extremt.
Visst att sånt kan ske i affekt men då tror jag knappast man är kapabel att umgås med ovetande vänner som att inget har hänt så nära inpå.
Citera
2022-10-25, 19:26
Medlem
NicholasUrfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Vilken kommentar? Att J kallar M för ett pojknamn Bert?

Den siste oskulden?
Citera
2022-10-25, 19:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Läst lite encro-xhattwr i fupar. Gängkriminella har ju vårt att lyckas lösa beställnignsmord. Men dessa töser skulle lyckas hitta medhjälpare mitt i natten i Vetlanda?

Vissa tycks betrakta mgm(småtjejerna) som de mest förhärdade tungt kriminella gangstrar som plågat Vetlanda någonsin.

Nej, att M.H. och J.J. mitt i natten lyckats övertala någon som inte är insyltad från början att ta hand om ett lik finner jag mycket långsökt oavsett hur många ligg de frestat med.
Citera
2022-10-25, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Jag håller med. Att två nittonåriga tjejer skulle åka till McDonalds i Vetlanda en vanligs lördagskväll för att hyra "städare" för att dölja ett mord.... det liksom... nej.

Ingenting är omöjligt, men det är en ganska bra bit ut på osannolikhetsskalan.
Citera
2022-10-25, 19:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, NOA + detta uttalande + att tjejerna tycks ha pratat sanning om McD.

De har kört fast.

Nu ligger jag otroligt långt efter, men av det jag läste i Expressen ser det ju tvärtom ut, som att det kan finnas glapp i en av tjejernas berättelse.

Nu har det varit så många olika uppgifter här, så man får nog ta det med en stor nypa salt.
I den här atikeln pratas det också om att det var en man som hon sedan ska ha träffat en man där. På annat ställe läte jag att det handlade om två:
"Kvinnan ska ha uppgett att Tove cyklade hem runt klockan 03 och att hon därefter begav sig till en hamburgerrestaurang tillsammans med den andra misstänkta kvinnan, rapporterar P4 Jönköping.

Enligt uppgifter i utredningen finns det dock flera möjliga luckor i hennes version, erfar Expressen.

Vittnesmål går också emot hennes redogörelse.

Enligt uppgifter till Expressen ska polisen kunna placera samma häktade kvinna vid ett dygnet runt-öppet McDonald's i centrala Vetlanda. Hon ska dock ha begett sig dit utan den andra häktade kvinnan.
"
https://www.expressen.se/nyheter/noa-kopplas-in-i--sokandet-efter-tove/

Polisen har förhoppningsvis klart för sig vem/vilka som åkt dit, om det nu inte är så att det bara är JJ som ätit/handlat där, och övervakningskamerorna inte nått till dit MH stått. Hade de mobilerna med sig, borde det också synas? Men varför skulle MH stå ute och vänta om det var regnigt och blåsigt?

Om nu någon skjutsat JJ från lgh till Mc Donalds, hur har de fått kontakt? Har hon ringt? Den personen isf borde väl vara ett vittne som vet hur det ligger till, och borde om inte annat höra av sig till polisen?

Om hon eller båda fått skjuts, undrar man varför?
Hade de druckit och hur ska någon ha lyckats få bort en kropp från lgh utan hjälp av bil?

Kanske frågor som redan finns svar på i tråden.
Citera
2022-10-25, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Bra fråga. Hur åker man i vetlanda, någon som vet?
Verka vara finnas en gata i Vetlanda. Lasarettsgatan dyker upp hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in