Citat:
Ursprungligen postat av
GrevenFB
Ja, NOA + detta uttalande + att tjejerna tycks ha pratat sanning om McD.
De har kört fast.
Nu ligger jag otroligt långt efter, men av det jag läste i Expressen ser det ju tvärtom ut, som att det kan finnas glapp i en av tjejernas berättelse.
Nu har det varit så många olika uppgifter här, så man får nog ta det med en stor nypa salt.
I den här atikeln pratas det också om att det var en man som hon sedan ska ha träffat en man där. På annat ställe läte jag att det handlade om två:
"Kvinnan ska ha uppgett att Tove cyklade hem runt klockan 03 och att hon därefter begav sig till en hamburgerrestaurang tillsammans med den andra misstänkta kvinnan, rapporterar P4 Jönköping.
Enligt uppgifter i utredningen finns det dock flera möjliga luckor i hennes version, erfar Expressen.
Vittnesmål går också emot hennes redogörelse.
Enligt uppgifter till Expressen ska polisen kunna placera samma häktade kvinna vid ett dygnet runt-öppet McDonald's i centrala Vetlanda. Hon ska dock ha begett sig dit utan den andra häktade kvinnan."
https://www.expressen.se/nyheter/noa-kopplas-in-i--sokandet-efter-tove/
Polisen har förhoppningsvis klart för sig vem/vilka som åkt dit, om det nu inte är så att det bara är JJ som ätit/handlat där, och övervakningskamerorna inte nått till dit MH stått. Hade de mobilerna med sig, borde det också synas? Men varför skulle MH stå ute och vänta om det var regnigt och blåsigt?
Om nu någon skjutsat JJ från lgh till Mc Donalds, hur har de fått kontakt? Har hon ringt? Den personen isf borde väl vara ett vittne som vet hur det ligger till, och borde om inte annat höra av sig till polisen?
Om hon eller båda fått skjuts, undrar man varför?
Hade de druckit och hur ska någon ha lyckats få bort en kropp från lgh utan hjälp av bil?
Kanske frågor som redan finns svar på i tråden.