2022-10-25, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Alex Jones har väl organiserat ett drev där folk ringt och dödshotat föräldrar.
Va? När gjorde han det?!
Citera
2022-10-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Förlitar man såg på en källa så är man skyldig att ange och hänvisa till den. Att inte göra det är att fuska i debatt på nära nog Magnus Carlsen-nivå. Jag förstår att han är din idol och förebild, men försök att emulera hans bra sidor, inte hans oärliga sidor.

Jag skiter fullständigt i vad du tror, du vill ändå inte ha sanningar.
Vill du det finns mailen bara en googling bort och de borde du redan ha läst när du har så högt tonläge. Patetiskt att du inte har koll på några fakta i målet.
Citera
2022-10-25, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Finns väl många länder som lämnar ut till USA, t.ex. Sverige och GB för att nämna ett par.

För ett förtalsmål när det påstådda förtalet inte ens skett i USA, knappast.
Citera
2022-10-25, 19:05
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Jag skiter fullständigt i vad du tror, du vill ändå inte ha sanningar.
Vill du det finns mailen bara en googling bort och de borde du redan ha läst när du har så högt tonläge. Patetiskt att du inte har koll på några fakta i målet.
Vill inte ha sanningar? Jag ber dig om en länk till din källa, men du tror att vi lever i en alternativ värld där man säger saker och sen är det upp till andra att leta upp källorna till det. Men att du inte förstår hur mänskliga interaktioner fungerar vet man ju sen länge.
Citera
2022-10-25, 19:12
Medlem
Citat:
Vill inte ha sanningar? Jag ber dig om en länk till din källa, men du tror att vi lever i en alternativ värld där man säger saker och sen är det upp till andra att leta upp källorna till det. Men att du inte förstår hur mänskliga interaktioner fungerar vet man ju sen länge.

Hade du varit seriös hade jag matat dig med den men jag betraktar dig som ett troll som tjafsar mot bättre vetande. Nu visar du dock att du inte vet mycket när du inte ens tagit del av materialet.
Citera
2022-10-25, 19:21
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Hade du varit seriös hade jag matat dig med den men jag betraktar dig som ett troll som tjafsar mot bättre vetande. Nu visar du dock att du inte vet mycket när du inte ens tagit del av materialet.
Kan åtminstone jag (och andra) få se källan/länk till dom här mailen ? Jag är inte lika påläst som dig men är intresserad.
Citera
2022-10-25, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Kan åtminstone jag (och andra) få se källan/länk till dom här mailen ? Jag är inte lika påläst som dig men är intresserad.

Läs rapporten som chess.com har publicerats.
Citera
2022-10-25, 19:24
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Läs rapporten som chess.com har publicerats.
https://www.chess.com/blog/CHESScom/hans-niemann-report
Är det denna ?
Citera
2022-10-25, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
https://www.chess.com/blog/CHESScom/hans-niemann-report
Är det denna ?

Ja
Citera
2022-10-25, 19:26
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Hade du haft något av värde hade du givetvis redan länkat det, du skulle ju göra allt för att skydda din idol. Att du inte redan gjort det bevisar ganska klart att mailen inte innehåller det du påstår att de gör.

Missförstå mig inte: Niemann har erkänt att han fuskat, men förmodligen inte i den utsträckning som du och Carlsen påstår. Det gör honom till en fuskare, men iofs en bättre man än Carlsen, för Niemann har iaf till Carlsen erkänt åtminstone en del av sitt fusk.
Citera
2022-10-25, 19:45
Medlem
Citat:
Hade du haft något av värde hade du givetvis redan länkat det, du skulle ju göra allt för att skydda din idol. Att du inte redan gjort det bevisar ganska klart att mailen inte innehåller det du påstår att de gör.

Missförstå mig inte: Niemann har erkänt att han fuskat, men förmodligen inte i den utsträckning som du och Carlsen påstår. Det gör honom till en fuskare, men iofs en bättre man än Carlsen, för Niemann har iaf till Carlsen erkänt åtminstone en del av sitt fusk.

Vad fan yrar du om?

Nieman är en dokumenterad fuskare och ska inte ens nämnas i samma andetag som MC.
Citera
2022-10-25, 19:54
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
Vad fan yrar du om?

Nieman är en dokumenterad fuskare och ska inte ens nämnas i samma andetag som MC.
Jag sade ju att han erkänt att han fuskat, så vad yrar du om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in