2022-10-25, 17:42
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Magnus har bara sagt det som Hans själv har erkänt.
Nej:
"I believe that Niemann has cheated more - and more recently - than he has publicly admitted."
Citera
2022-10-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Nej:
"I believe that Niemann has cheated more - and more recently - than he has publicly admitted."

Ja, och det stämmer bra överens med rapporten från chess.com.

Med andra ord, ryggen fri.
Citera
2022-10-25, 17:55
Medlem
Citat:
Nej:

Det har han erkänt till chess.com, han har bara inte erkänt det publikt.
Citera
2022-10-25, 18:02
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Det har han erkänt till chess.com, han har bara inte erkänt det publikt.
Källa?
Citera
2022-10-25, 18:13
Medlem
Citat:
Källa?

Mailen mellan Hans och chess.com. Säg inte att du uttrycker så starka åsikter om detta utan att ha läst igenom dem?
Citera
2022-10-25, 18:13
Medlem
kakburks avatar
En användare här, inga namn men vi kan för enkelhetens skull kalla användaren för "imbecillen" har talat sig varm för att det finns "bevis" för att Hans fuskade I sin vinstmatch mot Magnus.
"imbecillen" har skrivit sig varm i ett flertal inlägg angående den saken och även andra stöder detta.

"imbecillen" skriver bl a följande: "Min slutsats om att Hans fuskade mot Magnus drar jag också till största delen på den intervju han gjorde om partiet där det framgår att Hans inte förstod sitt eget spel. Det visar att det inte var hans eget spel och därmed var fusk." plus en massa annat som ska tas för bevis.

Fakta: 1.US Championship anses vara fusksäkert. Alla sändningar sker med fördröjning vilket omöjliggör extern hjälp och säkerheten har varit mycket hög i övrigt. Ingen har anklagat någon för fusk eller ens antytt det.

2. I matchen mot Magnus som "imbecillen" m fl anser att Hans fuskat så har Hans 93% precision (best engine moves).

3. I US Championship spelar Hans matcher med både 95% och 97% precision. Alltså i en fusksäker turnering.

Frågor: Hur kan det vara att ni som tror på fusk i Magnusmatchen inte kan se att precisionen inte är onormalt hög när Hans presterat betydligt högre i en fusksäker turnering?
Är en lägre precision bevis för fusk när en högre precision inte är det?

Om en viss användare som sysslar med kontinuerliga personangrepp svarar så kommer detta att nonchaleras från min sida.
Citera
2022-10-25, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
En användare här, inga namn men vi kan för enkelhetens skull kalla användaren för "imbecillen"

...

Om en viss användare som sysslar med kontinuerliga personangrepp svarar så kommer detta att nonchaleras från min sida.

Haha starkt argumenterat
Prova att projicera mindre och fokusera mer på sakdebatt.
Citera
2022-10-25, 18:24
Medlem
Frågan är ju om Magnus Carlsen sagt det i allmänhet att Hans fuskat.

Jag skulle säga att mycket kommer att baseras på om det är rimligt att anta att Magnus menat OTB, det som pekar på det är att han anklagar Hans efter deras match om att han har fuskat. Det pågår sedan i twitter av både Magnus, Chess.com och Hikaru. Tidpunkten för deras uttalanden talar för att det är sannolikt att anta att det kan handla om det senaste spelade partiet mellan dessa två. Jag tror att vid rättegång kommer det svida hårt för Magnus och Nakamura om det inte har konkret bevis på fusk. Vilket de givetvis inte har.
Citera
2022-10-25, 18:25
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Mailen mellan Hans och chess.com. Säg inte att du uttrycker så starka åsikter om detta utan att ha läst igenom dem?
Länk?
Citera
2022-10-25, 18:32
Medlem
Citat:
Länk?

Jag tänker inte skedmata dig, hur kan du ha missat att mailen har publicerats trots att du haft så högt tonläge här?
Citera
2022-10-25, 18:35
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Jag tänker inte skedmata dig, hur kan du ha missat att mailen har publicerats trots att du haft så högt tonläge här?
Förlitar man såg på en källa så är man skyldig att ange och hänvisa till den. Att inte göra det är att fuska i debatt på nära nog Magnus Carlsen-nivå. Jag förstår att han är din idol och förebild, men försök att emulera hans bra sidor, inte hans oärliga sidor.
Citera
2022-10-25, 18:36
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Förtal.
Vad tror du Kayne West och Alex Jones står inför rätta för?
Om Carlsen får en stämmning i USA så måste han vara med under den eller aldrig mer åka till det landet.

Finns väl många länder som lämnar ut till USA, t.ex. Sverige och GB för att nämna ett par.

Alex Jones har väl organiserat ett drev där folk ringt och dödshotat föräldrar. Inte samma som att säga sanningen? Kanye kan jag inte ens hitta något åtal mot.

Dessutom pratar vi här om sanning som är känd för alla.

Det du säger är att nyheterna inte får namnge personer som gjort något dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in