Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Svårt att hitta seriösa debattörer som i sak stöder Rysslands invasion. Då måste du även stödja plundring, hot om kärnvapen, massgravar och terrorbombning av civila. Många som stöder Ryssland gör det som motreaktion mot något annat, läs USA.
Plus att ryssympatisörer alltid behöver ta till lögnen. Eller vad säger du herr 200 000 döda ukrainska soldater.
Man kan inte ha seriösa debatter med såna.
Det finns inga större plundringar från ryska soldater även om det förekommer i alla krig. Har du läst eller sett rapporterna ifrån Marioupol där civilbefolkning berättar om Ukrainska soldaters (azov) plundrande och dödande?
Kärnvapen har Ryssland aldrig hotat med utan förtydligat deras kärnvapendoktrin. Det är Kiev och väst som dagligen tjatat om kärnvapen. Zelenskys rubbade utalande verka helt gått dig förbi.
Vi har heller inga terrorbombningar från ryssarna utan man försöker slå ut militära installationer och numera även elnätet så att vapen inte kan transporteras enkelt via järnväg. Kiev-regimen terrorbombar därimot Doneskt och civila helt medvetet varje dag och många dör. Kiev-regimen försöker också förstöra kärnkraftverket i Zaporozhye med förödande konsekvenser om det lyckas. Man kan räkna upp många fler krigsbrott ifrån Kiev-regimen.
Det är märkligt att alla krigsbrott Ukraina utför smetas direkt på Ryssland. Eller märkligt är det väl inte utan er taktik.
Jag stödjer inte direkt ryssarna men ser fram emot en multipolär värld som blir mer rättvis för fattiga länder som då kan välja och inte oroa sig för invasioner och sanktioner från USA. Det vore bra med USA:s förlust av världsherraväldet så vi slipper brutaliteten dom sprider i världen. Jag gillar USA och det amerikanska folket med inte Washington och den djupa staten. Det kan bli en bättre värld som även gynnar USA och Europa eftersom konkurrens på lika villkor är nyttigt och utvecklande. Dock vill Washington behålla sin kontroll över världen, utveckla sina företags monopol och styra marknader (kommunism).
Sen har vi nästa taktik ifrån er med misskreditering, personangrepp eller förlöjliganden.
Så vad var min "felaktighet" att igår komma med ett påstående från en amerikansk general angående 200 000 förvunna (döda) soldater? Det det kan vara 100 000, 200 000 eller 400 000 för vem vet då antalet är Ukrainas stashemlighet. Det vi har är spekulationer och det finns några därute. Själv så anser jag att det dött mellan 100-150 000 ukrainska soldater baserat på Kiev och ukrainska soldaters egna uppgifter. Det finns en tråd någon skapat där jag skrivit om vad jag tror, varför inte skriva där själv om du nu är så duktig och vet hur många som dött eller kan avgöra felaktigher. Att man spekulerar i detta är viktigt eftersom beslut kan fattas i Kiev och våra ledare om folk tycker att förlusterna är för stora. Det är därför du och andra i tråden blir nervös då man tar upp Ukrains förluster, kriget ska forsätta och ukraina ska slåss till sista man.
Det är snarare dig människor inte kan ha en seriös debatt med och orsaken är enkel; du kan mycket lite om denna konflikt och vill inte lära dig utan statsmedias propaganda verkar duga. Fortsätt nu med din infantila skadekontroll för galningarna i Kiev och sprid lögnerna vidare.