2022-10-25, 17:12
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Kherson stad är nu så öde så det ekar ju där haha. Nu snor ryssen stadens bussar också.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1584864887964303361

Men har ryssarna byggt nya poton-broar igen?
Alla vanliga broar är väl sprängda sedan länge?
Citera
2022-10-25, 17:13
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSS117
Det är ryssen som kommer att få ta kostnaderna. Europeiska företag kommer att tjäna bra med pengar på återuppbyggnaden.

Det kommer att bli en lönsam affär för europeiska bolag.

Skulle Ryssland få betala? Jaha, hur då?
Citera
2022-10-25, 17:14
Medlem
Ola Schuberts avatar
RySSlands ekonomi kommer att vara död vid nyår, enligt en namnkunnig rysk ekonom med stor erfarenhet:

https://youtu.be/QMRn7jx7JqA

Slava Ukraini!
Citera
2022-10-25, 17:14
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollius
Oj! Haha jag gick in och läste hans rubriker, tydligen så blev Bakhmut omringat, och Ryssarna var i centrum för över en månad sedan. Haha roligt!

Vad som jag inte kan förstå är vem som tittar på honom. Även fast man vill att det ska vara sant så borde väl verkligheten motbesvisat honom tillräckligt? Eller gillar folk att bli bedragna?

Det är svårt att förstå för någon som vill ha information så nära sanningen som möjligt, även om den inte är positiv alla gånger.

Jag tror att confirmation bias blir en väldigt stark kraft för någon som i flera år investerat i den löjliga skrönan att ett rakryggat Rysslan står upp mot det dekadenta väst. Många som applåderade Ryssland i början av kriget accepterar inte att de haft fel och kanaler som håller hoppet upp om att Ryssland vinner blir ett bröst som de hela tiden återvänder till för att få tröst.

Alexander Mercouris på The Duran postar nya inlägg nästan varje dag, för att han behöver pengarna från sina likes och sina kringprodukter, och det gör att man lättare kan se hur grovt vinklat det är. Det är enligt mig bara en nivå över Qanon och Alex Jones med ett evigt evigt tjatande om Hunter Bidens laptop en kommande i impeachemnt av Joe Biden och så de stora ryska framgångarna i Bhakmut...
Citera
2022-10-25, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Skulle Ryssland få betala? Jaha, hur då?
Tja, det er tatt beslag i meget store russiske verdier etter invasjonen, og hvis en internasjonal domstol frigjør dette til gjenoppbygning så er man faktisk langt på vei.
Citera
2022-10-25, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Vet inte om detta nämnts, värt att nämnas igen hur som helst.

WASHINGTON, Oct 25 (Reuters) - The United States is considering sending older HAWK air defense equipment from storage to Ukraine to help it defend against Russian drone and cruise missile attacks, two U.S. officials told Reuters.
https://www.reuters.com/world/europe/exclusive-us-considers-hawk-air-defense-equipment-ukraine-say-us-officials-2022-10-25/

Ja det är värt att nämnas igen.

Nu får Ukrainarna det paraply som kommer att skydda mot drönare, raketer och robot regn som ryzzarna öst in över civila, bostäder, sjukhus , museer, marknader och ett och annat militärt mål under lång tid. Gott så. Lite sent men ryzzarnas grymhet och galenskap har varit svårt att förutse.
Irans och Nordkoreas leveranser blir rubel för stora belopp kastade direkt i sjön för Putin.

Hawksystemet, som har något år på nacken, fixar lätt att skjuta ner det skrot som ryzzarna har kvar.
Citera
2022-10-25, 17:21
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det räcker med att pissa lite i ert revir och ni går full retard. Hur ska ni ha det? Ryssland klarar inte ens av Ukraina och ni tror Putin kan hota hela NATO.

Bättre att bekämpa Ryssarna där de är, och Ukraina är så nära det kan komma. Var bara en tidsfråga.
Citera
2022-10-25, 17:23
Medlem
leachs avatar
Fin film som visar på skrotet ryssen använder, T-62M tank

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1584927550752579584
Citera
2022-10-25, 17:27
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Ja det är värt att nämnas igen.

Nu får Ukrainarna det paraply som kommer att skydda mot drönare, raketer och robot regn som ryzzarna öst in över civila, bostäder, sjukhus , museer, marknader och ett och annat militärt mål under lång tid. Gott så. Lite sent men ryzzarnas grymhet och galenskap har varit svårt att förutse.
Irans och Nordkoreas leveranser blir rubel för stora belopp kastade direkt i sjön för Putin.

Hawksystemet, som har något år på nacken, fixar lätt att skjuta ner det skrot som ryzzarna har kvar.

HAWK-systemet är förvisso bra omodernt. Det är ju det som vi nyligen ersatt med Patriot-systemet i Sverige pga att HAWK var så gammalt och saknade tillräcklig förmåga i moderna krig. Men, bättre än inget.
Citera
2022-10-25, 17:28
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Kherson stad är nu så öde så det ekar ju där haha. Nu snor ryssen stadens bussar också.

https://twitter.com/bayraktar_1love/...64887964303361

Citat:
Ursprungligen postat av hash
Men har ryssarna byggt nya poton-broar igen?
Alla vanliga broar är väl sprängda sedan länge?

Det har jag också undrat om. Man säger i klippet "Left side". Enligt mig borde det vara västra sidan. Är det dit ryssarna evakuerar. Eller kör man längre söderut och tar sig över där. Lite för lite information om vad de faktiskt sysslar med och åt vilket håll de faktiskt evakuerar.
Citera
2022-10-25, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag frågade dig för ett halvår sedan, men fick inget svar då. Vad har du för mätbart kriterium på att Ryssland kollapsar? Du som jobbat där, kan du lista ut något man kan mäta kollapsen på? Det kan vara makrovariabler eller något mikrofenomen, men man vill se något i förväg förutsagt.

Min egen prediction är att om 10 år så har Ryssland befolkningsjusterat tappat minst 15 platser i PPP GDP per capita, antagligen 20. Nu är man nr 47, precis före ett gäng sydamerikanska länder. Om 10 år harvar de runt med Thailand och Costa Rica (länder jag själv varit i). Men som sagt tror jag inte det avgör kriget.
Det är fullständigt omöjligt att spekulera i eller sätta en siffra på förfallets hastighet.

Inom industrin finns ett ett antal nyckelord varav två viktiga är ”supply chain” och ”support” och vars brist obönhörligen leder till en kollaps/konkurs/likvidation.
I stort sett hela Rysslands industri lider nu stor brist på båda vilket på kort tid kommer att drabba dem mycket hårt. Industrins västberoendet är monumentalt stort.

Om rysk industri får hjälp av Kina och/eller Indien skulle det motsvara ungefär ett plåster på benstumpen som återstår då en ryss trampat på en mina.
Citera
2022-10-25, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det har jag också undrat om. Man säger i klippet "Left side". Enligt mig borde det vara västra sidan. Är det dit ryssarna evakuerar. Eller kör man längre söderut och tar sig över där. Lite för lite information om vad de faktiskt sysslar med och åt vilket håll de faktiskt evakuerar.
”Left side” är den östra stranden då man anger riktning med utgångspunkt från flodens strömriktning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in