2022-10-25, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vad innebär detta rent konkret?

Jag tror att det innebär att utredningen mot de två flickorna har kört fast. Polisen misstänker nu att det är något annat som har hänt. Det kan vara en mördare på fri fot.
Citera
2022-10-25, 16:11
Medlem
Odovacers avatar
Är den vedertagna uppfattningen att hon bragts om livet innan eller efter besöket på McDonalds? Vad tyder på att det är på ena eller andra viset? Händelserna verkar ju ligga nära varandra i tiden.
Citera
2022-10-25, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Tror inte hon åkte omkring med en cykel där skärmstaget tog i ekrarna, inte heller med ljuset bak pekande åt höger, stor nytta där, inte heller tror jag hon kröp på alla fyra när hon låste cykeln!

Det är uppenbart att den placerats där.

Låsets placering tycker jag tyda på att cykeln dragits dit låst.. då hamnar låset tätt intill pedalen.. tror de åkt iväg med kroppen och när de kommit tillbaks runt halv 4 så har de sett cykeln och fått bråttom iväg med den..
Citera
2022-10-25, 16:13
Medlem
C.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Tänk lite till, hon vill ju att allmänheten ska se att hennes liv ser så vanligt ut som möjligt

Tror du att en hon tänker att om hon lägger upp en annons (på ett högst opassande vertyg om man nu ser till att det kanske rör sig om ett mord) på marketplace är det bästa hon kan göra för att hon inte skall verka inblandad i ett försvinnande?
Citera
2022-10-25, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag börja ha tankar om att hon har blivit på körd att ett rattfyllo.
Speciellt på den tiden av dygnet.

Frågan är ju varför just på Gränsgatan 16.

Blev cykeln dumpad där.

Blev TT dumpad på ett annat ställe?

Finns det bilar i Vetlanda med bucklor lite här och där, galler, lampa, färgavtryck?

Knäckt framruta, backspegel.

Ha utkik kära Vetlanda bor.

Inte helt omöjligt. Man ser sällan poliser i Vetlanda (enligt mig) och folk kör snabbt här.
Citera
2022-10-25, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror att det innebär att utredningen mot de två flickorna har kört fast. Polisen misstänker nu att det är något annat som har hänt. Det kan vara en mördare på fri fot.

Tjejerna säger inget föräns kroppen är funnen.. kanske är det någon annan som tagit hand om kroppen efter att någon av tjejerna tagit livet av henne, och tjejerna inte ens själva vet var den befinner sig🤷‍♀️
Citera
2022-10-25, 16:14
Medlem
Nytt senaste timmarna, sammanfattning:

- Utredare från NOA (Nationella operativa avdelningen) kopplas in i ärendet
- De två misstänkta kvinnorna har enligt uppgifter uppgett för polis att de två har åkt till McDonalds vid 02.45-tiden. Enligt källor till Aftonbladet ska en man ha skjutsat dem dit. Den mannen misstänks i nuläget inte för något brott.
- En av MGM ska ha setts blivit avsläppt av en man vid McDonalds. Hon har sedan gått in och köpt mat. När hon kommer ut har hon gått till en annan bil och pratat där det satt 2 män. (P4 Jönköping enligt användare i tråden)
Senast redigerad av GrevenFB 2022-10-25 kl. 16:29.
Citera
2022-10-25, 16:16
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Tror du att en hon tänker att om hon lägger upp en annons (på ett högst opassande vertyg om man nu ser till att det kanske rör sig om ett mord) på marketplace är det bästa hon kan göra för att hon inte skall verka inblandad i ett försvinnande?

Hon tänkte nog inte på vad hon la ut , hon ville synas de va nog de som var meningen
Citera
2022-10-25, 16:17
Medlem
Kan inte vara möjligt att föraren som dök upp på natten är identifierad och avförd. Borde ha häktats direkt isf i väntan på svar av undersökning/testtagning av bilen som användes, husrannsakan, kontrollera telefon och dator.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primleonx
Tror även svägerskan läser tråden, hon gjorde sin Instagram privat efter att jag skrev härinne om vad hon hade publicerat om TT.

Förmodligen, hon måste ju kolla så det pratas om henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Jag känner precis som du. Har inte hängt på FB i en tråd i samma utsträckning nånsin tror jag. Måtte hon hittas snart.

Samma här. Uppdaterat tråden på mobilen på jobbet hela jävla arbetsdagen.
Citera
2022-10-25, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Bra observerat.

Det ser ut som att hjulen spårar inte!

Styret sitter rakt, såvida det inte är vridet från hjulet.
Ser ut som hela ramen är vriden.

Du kan i alla fall inte cykla utan händer på styret.

Typ: "Look Ma, no hands...."

Likaså att baklampan sitter snett är ju med ett tecken på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in