2022-10-25, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av capire
Förslagsvis den litterära figuren lilla my.
Hennes syster givetvis
Citera
2022-10-25, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Cykeln har med 95% sannolikhet fraktats bak i en bil med tanke på de märken och skador den har. Har själv kört cyklar i skuffen på en bil, känner igen problemen så väl vad som skadas och vrids då.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

Å andra sidan vet ingen hur cykeln såg ut innan... Vad jag förstått på tidigare inlägg så lånade TT cykeln, vad det verkar som av sin far(?)
Citera
2022-10-25, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Sen har väl JJ och MH haft hela söndagen på sig att ev flytta en kropp?
Alla pratar om att de gör det runt 04, men de kan lika gärna gjort det kl 11 på söndagen.

Att JJ lägger ut en annons på FB betyder inte att hon är på det stället som grepen, som annonsen innehöll, är. Har för mig någon skrev att pappan lagt ut exakt samma bild på grepen på annan sida?

Tror vi kan bortse från den där grepen. En grep måste ju vara bland dom absolut sämsta mordvapnen som går att få tag på, väger 2-3 kg. Till grävning är den också helt värdelös.
Citera
2022-10-25, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Å andra sidan vet ingen hur cykeln såg ut innan... Vad jag förstått på tidigare inlägg så lånade TT cykeln, vad det verkar som av sin far(?)

Tror inte hon åkte omkring med en cykel där skärmstaget tog i ekrarna, inte heller med ljuset bak pekande åt höger, stor nytta där, inte heller tror jag hon kröp på alla fyra när hon låste cykeln!

Det är uppenbart att den placerats där.
Citera
2022-10-25, 13:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Om JJ mött JL på McDonalds bör dom ha haft kontakt med varandra på något sätt. Via snap, messenger eller liknande. Det borde vara väldigt enkelt för polisen att kolla, väl?
Precis.
Det harfunnits kontakt med pojkvännen från ts Mobil så han måste ha vattentät alibi. Annars vet vi inte men polisen har givetvis kollat. Dom kan ga använt sc. Elker låg t kvar tills efter jj hade hjälp pappa sälja grepen på marketplace, hon har haft någon sorts kontakt med pappan gällande grepen
Senast redigerad av uractualmom 2022-10-25 kl. 13:38.
Citera
2022-10-25, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tror vi kan bortse från den där grepen. En grep måste ju vara bland dom absolut sämsta mordvapnen som går att få tag på, väger 2-3 kg. Till grävning är den också helt värdelös.
Ja men grepen kan vara alibi för kontakt med pappan
Citera
2022-10-25, 13:23
Medlem
Citat:
Tror inte hon åkte omkring med en cykel där skärmstaget tog i ekrarna, inte heller med ljuset bak pekande åt höger, stor nytta där, inte heller tror jag hon kröp på alla fyra när hon låste cykeln!

Ja, det framkommer ju även enligt vittnen att den har placerats om under natten. Men att den baxats runt så den fått skador är det ju ingen som vet utom ägaren. Den har nog flyttats för hand/fot med tanke på att avståndet inte verkar vara allt för långt.
Citera
2022-10-25, 13:24
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjallak
TTs mobil var senast uppkopplad mot biltema masten. Jag vill minnas att de tidiga söken av polis och Missing people gjordes i närheten av biltema. Kan man se på ett ungefär var TTs mobil befann sig sist den var uppkopplad? Eller riktning från masten?

Jag har nu fått berättat för mig av två olika personer att JJ umgicks med folk som håller på med droger. Detta kompisgäng där JJ var med, har hållt till i ett ödeshus och haft fester i trakterna kring Näsby. Vet ej var detta ödeshus är. Och det ska vara tipsat till Polis. Har dock inte hört om Polis kollat upp detta. Näsby ligger endast 3-4km ifrån biltema masten.

Om man har åkt och dumpat kroppen någonstans bör man väl åka någonstans där man har någotsånär lokalkännedom.

En tanke slog mig att jj kanske har uttryckt sig att hon önskar att TT vore död till någon av dessa polare . Kanske en kille som är kär i jj och gör allt för henne. Vad hade koll på att tt följde med jj hem och haffade henne när tt var på väg hem
Citera
2022-10-25, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokhylladeluxe
Märkligt att MH har stängt av sina kommentarer på sista inlägget på sin Instagram….
ja visst kan väl vara föräldrarna men såg så konstigt ut när de plötsligt är avstängda och hon sitter väl fortfarande häktad?!
Det är inte plötsligt avstängt. Har varit det sen första början. Så förmodligen har det varit avstängt sen hon la upp bilden.
Citera
2022-10-25, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

Ja, precis! Men många tidigare i tråden verkar tro att JJ åkt ut till sin pappas gård och lagt ut grepen till försäljning där, men hon kan ha suttit var som helst och gjort annonsen. Pappan kan ju ha tagit bilden när som helst och skickat den till henne. Hon kanske lovade att lägga ut annonsen långt innan, glömt det, pappan påminde, hon la ut annonsen under söndagen, dels för pappan tjatade, dels för att ha gjort annat med telefonen än saker som riktar misstankar till TTs försvinnande.
Citera
2022-10-25, 13:27
Avslutad
Citat:

Den kan ha varit intryckt i en bil, böjts I bilen,låset kan ha satts på när cykeln låg i en bil också.
T kan förövrigt ha hoppat in i en bil, och tagit med cykeln, det kan vara en okänd förövare som hon träffat utomhus.
Citera
2022-10-25, 13:28
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Hennes syster givetvis

Ja jag insåg det sedan att jag inte hade koll på att hennes syster hette my.
Sorry!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in