2022-10-24, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Puh, skönt att han inte var flygmek i armén

Armen har iof också flyg.
Citera
2022-10-24, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Armen har iof också flyg.

Avvecklades 1998.
Citera
2022-10-24, 13:18
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det är svenska staten som betalat ut pengarna. Rör som om 4.5 milliarder kronor totalt. Nya åtal kommer så summan kommer öka.
Tycker du det motsvarar smuggelöl?
Ärendet med AA gäller totalt en halv miljard.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/bolagen-kravs-pa-miljardbelopp-har-festar-efterlyste-vd-n-i-utlandet
Det är ju en svensk folksport att lura staten oå pengar. Det är ett pojksstreck jämfört med att förnedringsråna barn. Har de lyckats placera pengarna så de inte går att återkalla så är det ju värt nåt år på ett svenskt dagisfängelse.
Citera
2022-10-24, 20:51
Medlem
Är sött att vissa psykologer och kriminologer fortfarande tror dem kan rehabilitera dessa människor. Minns att jag diskuterat just den här Adali med några bekanta eftersom han alltid verkat antisocial för mig. Min väninna ville inte veta av det men nu har vi det ju svart på vitt.

Vissa ser det kanske som ett steg i rätt riktning att gå från att vara yrkeskriminell till ekobrott. Jag ser det som att sociopaten mognat och hittat ett bättre sätt med mindre risk att sno folks pengar på. Dessa människor har ingen tanke på hur du och jag eller hela samhället mår. Dem är bara intresserade av självförverkligande.
Citera
2022-10-24, 21:08
Medlem
Vanstertrollets avatar
Tänk att det är så enkelt ändå. En gång buse, alltid buse.
Citera
2022-10-24, 21:31
Medlem
WhereIsRussias avatar
Visste ända sen han fick sexikonstatus i Breaking News att han skulle torska igen
Citera
2022-10-25, 01:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mananas
Är sött att vissa psykologer och kriminologer fortfarande tror dem kan rehabilitera dessa människor. Minns att jag diskuterat just den här Adali med några bekanta eftersom han alltid verkat antisocial för mig. Min väninna ville inte veta av det men nu har vi det ju svart på vitt.

Vissa ser det kanske som ett steg i rätt riktning att gå från att vara yrkeskriminell till ekobrott. Jag ser det som att sociopaten mognat och hittat ett bättre sätt med mindre risk att sno folks pengar på. Dessa människor har ingen tanke på hur du och jag eller hela samhället mår. Dem är bara intresserade av självförverkligande.
Ja, han verkar antisocial. Att han åkte fast för Åborånet är för att han blev nedgolad av den estniska biltjuven bl.a., som han anlitade – när han skulle egentligen haft med sig en svensk utan några kopplingar till Finland eller några finländare. Rånet var planerat av Kinesen och det var hans insider på depån. Ändå har han sagt att det inte var hans fel, utan andras att han torska. Typiskt ASPD att skylla ifrån sig.
Citera
2022-10-25, 07:34
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Ja, han verkar antisocial. Att han åkte fast för Åborånet är för att han blev nedgolad av den estniska biltjuven bl.a., som han anlitade – när han skulle egentligen haft med sig en svensk utan några kopplingar till Finland eller några finländare. Rånet var planerat av Kinesen och det var hans insider på depån. Ändå har han sagt att det inte var hans fel, utan andras att han torska. Typiskt ASPD att skylla ifrån sig.
Ja den var lite roligt. Va bråde Leo och Ibba med den ggn?
Citera
2022-10-25, 09:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ja den var lite roligt. Va bråde Leo och Ibba med den ggn?
Nä, Leo satt då för anstiftan till mord. Han hade knytit kontakt med en f.d. vakt eller något på kåken och fått tag på någon som arbeta på en depå via honom. Tror att Leo sa något om att Adali antagligen inte visste ens att det var Leos plan än i dag.

Podden är borttagen, vet inte varför, men jag vet att de glömt censurera Adalis namn vid vissa tillfällen när han berättar historien. Rätt så full var ham också när han satt och berättade.
Citera
2022-10-25, 12:38
Medlem
Ärligt vem fan bryr som om skattebrott. Tycker ni om att ge landsförrädare pengar. För världens högsta skatter får vi ett huvudlöst handhavande/slöseri
Citera
2022-10-25, 13:00
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderskuggan
Ärligt vem fan bryr som om skattebrott. Tycker ni om att ge landsförrädare pengar. För världens högsta skatter får vi ett huvudlöst handhavande/slöseri
4.5 milliarder utbetalt i detta fall. Hade hellre lagt det på att bygga bostäder t.ex
Citera
2022-10-25, 13:17
Medlem
Hur långt straff riskerar han att få?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här