2022-10-23, 16:16
Medlem
hazey1526s avatar
Vad förväntas han få för straff?
Citera
2022-10-23, 16:48
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazey1526
Vad förväntas han få för straff?
Tråden om brotten finns här. Svensk historias största bedrägeri - Momsbedrägeri för miljarder. (FB) Svensk historias största bedrägeri - Momsbedrägeri för miljarder
Osv här (FB) Västeråsbolag krävs på 1,7 miljarder kr av Skatteverket

I Västeråsdelen står det som jag mindes om Anders A redan i mars 2021. (FB) Västeråsbolag krävs på 1,7 miljarder kr av Skatteverket

Citat:
I bolaget Kod2 uppfattar jag det som att Anders Adali varit ansiktet utåt för medan Johan Rossi har byggt hemsidor och skött bolaget där man försökt sälja kläder i en webshop. Detta blev ännu ett misslyckande för herr Rossi. Det är kanske här han tröttnar och inser att han måste göra något åt sin situation.

Vad har Anders för koppling till bedrägerierna? Var han medveten om att det här pågick? Bilden från 2019 på Strandvägen 1 ger en bild av det.

På SVT en bit ner i artikeln finns en 1min video som förklarar om bedrägeriupplägget.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/bolagen-kravs-pa-miljardbelopp-har-festar-efterlyste-vd-n-i-utlandet
Senast redigerad av Pandalina4 2022-10-23 kl. 17:39.
Citera
2022-10-23, 17:49
Medlem
Killen är skärpt och har driv, ska det vara så svårt att hålla sig till reglerna. Pengarna från hans bok borde vara en grundplåt till ett hederligt liv. Jag har lyssnat på den och är nyfiken på hans kumpan, något säger mig att jag har träffat honom i Pattaya. Kallas han Krille?
Citera
2022-10-23, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbjäveln
”Det är Anders, han är häktad 19/10 vid Solna TR ärende B 9276-22. så mycket för ”reformerad kriminell”
Ränderna går aldrig ur! Hoppas cancern äter upp honom! https://tv.aftonbladet.se/video/276960/anders-adali-drabbad-av-cancer-upptackte-blod
Citera
2022-10-23, 18:45
Medlem
Som sagt. Ränderna verkar inte ha gått ur.
Citera
2022-10-23, 19:32
Medlem
Adali hängde I hop med tönten och skitsnackaren "Gago" Dragomir Mrsic för några år sedan. Samma Mrsic som i dag gjort sig av med sitt gymbolag som backade upp gymmet på Nybrogatan men som det kom förvånansvärt lite inkomster in i. I samband med att Snabba Cash var poppis.

Adali vet jag ringde runt till produktionsbolag och erbjöd sina tjänster som "buskoordinator" produktioner. Vad jag vet nappade ingen. Tönt. Hoppas han ruttnar bort.
Citera
2022-10-23, 20:09
Medlem
hazey1526s avatar
Hoppas hans cancer inte tar kål på honom nu när han är borta från sin familj. Gud ha nåd för han...
Citera
2022-10-23, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ränderna går aldrig ur! Hoppas cancern äter upp honom! https://tv.aftonbladet.se/video/276960/anders-adali-drabbad-av-cancer-upptackte-blod

Vad vet vi om detta mer än hans eget påstående - hur bor han skriven hos mamzen

Hur mycket får HAN av bedrägerihärvepengarna?
Citera
2022-10-23, 21:05
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Vad vet vi om detta mer än hans eget påstående - hur bor han skriven hos mamzen

Hur mycket får HAN av bedrägerihärvepengarna?

Hans företag förkom redan 2019 i bedrägeriutredningen. Ända vi vet 5 x grova skattebrott, och grovt näringspenningtvätt under 7 månader 2020 och att det gäller totalt en halv miljard kronor.
Kanske tillkommer mer..

Straff för grovt skattebrott ligger straffet på mellan sex månader och sex år.
Samma med näringspenningtvätt, man döms för grovt penningtvättsbrott till fängelse i lägst sex månader och högst sex år.

Grovt skattebrott 2020-06-29 Stockholms
Grovt skattebrott 2020-08-14 Stockholms
Grovt skattebrott 2020-09-07 Stockholms
Grovt skattebrott 2020-10-01 Stockholm
Grovt skattebrott 2020-10-20 Stockholms
Näringspenningtvätt, grovt brott 2020-05-01 - 2020-12-31
Senast redigerad av Pandalina4 2022-10-23 kl. 21:24.
Citera
2022-10-23, 21:10
Medlem
Han har ingen jävla cancer samma jävla mytoman som Korsås
Citera
2022-10-23, 21:31
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är ju inga riktiga brott direkt. I klass med att jobba svart eller köpa smuggelöl. Låt han gå och lägg pengarna på annat.
Det är svenska staten som betalat ut pengarna. Rör som om 4.5 milliarder kronor totalt. Nya åtal kommer så summan kommer öka.
Tycker du det motsvarar smuggelöl?
Ärendet med AA gäller totalt en halv miljard.
Citat:
Den totala skatteförlusten för staten i och med mobilhärvan bedöms i juni 2022 till cirka fyra och en halv miljarder kronor
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/bolagen-kravs-pa-miljardbelopp-har-festar-efterlyste-vd-n-i-utlandet
Citera
2022-10-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det är svenska staten som betalat ut pengarna. Rör som om 4.5 milliarder kronor totalt. Nya åtal kommer så summan kommer öka.
Tycker du det motsvarar smuggelöl?
Ärendet med AA gäller totalt en halv miljard.

Därför är det fulllständigt sinnesrubbat med 25% moms o det vet stat o skattevärk - o de vet att därför rinner massor med momspengar deras näsor förbi - men det acceptera de.

Med moms på 5-6% hur många momsbedägerihärvor skulle det då bli - jfr med långmomsländer.'

Hur fördelar sig pengarna o hur många delar o i vilken omfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in