2022-10-25, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tristan-Isolde
Att sätta eld på sitt ex ytterdörr som JJ ska ha gjort anser jag vara bristande impulskontroll.

Det tycker jag låter mer som något man planerar? Krävs ju ändå lite förberedelser. Men är det verkligen bekräftat?
Citera
2022-10-25, 10:04
Medlem
Får inte heller ihop detta och undrar även jag av vilken anledning mord/dråp/bortförande utförts.
Tidslinjen för att hinna med allt denna natt efter kl 2 typ känns också mystisk. Det kan ju inte vara planerat om de plötsligt stötte ihop på krogen.
Om man läser på sidan https://www.laget.se/VETLANDADAM/Troop/1774434/Tove-Tonnies
Skriver TT något om att vissa tror jag är MY. Vad betyder det?
Citera
2022-10-25, 10:04
Medlem
Undra om de misstänkta tjejerna har körkort ?
När Tove inte hittade vännerna på utestället kanske de satt och planerade deras brott för kvällen.
Senast redigerad av Dagdrommaren 2022-10-25 kl. 10:06.
Citera
2022-10-25, 10:05
Medlem
okok1s avatar
Vad är det för luckor?
https://www.expressen.se/nyheter/luckorna-i-misstankta--kvinnans-berattelse/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det är väl ganska solklart att den konflikt de misstänkta haft med offret ligger bakom detta. Men ingenstans här nämns vad den hade kunnat bestå i? Vad brukar unga tjejer ha konflikter om? Det första jag tänker på är något svartsjukedrama. Hur ser deras relationer ut? Varför slutade fd umgås? Jag tror man hittar förklaringen i något som har med den här konflikten de hade och varför de inte setts på ett år.

Finns det ingen på utestället som hört vad de bråkat om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Jag hoppas verkligen att polisen är så förståndiga att de åtminstone kollar upp JL och hans förehavanden vid tidpunkten. Om han har alibi så kan han ju väldigt snabbt avskrivas, vilket såklart även borde ligga i hans egna intresse. Polisen har blivit tipsade om honom enligt nått tidigare inlägg i tråden, så om inte annat så är det ett spår de kan kolla på om de inte redan har gjort det.

Kan inte låta bli att undra om JL var den man som JJ mötte upp på McD på morgonen. De känner ju uppenbarligen varandra via tidigare förhållande.

Om JJ mött JL på McDonalds bör dom ha haft kontakt med varandra på något sätt. Via snap, messenger eller liknande. Det borde vara väldigt enkelt för polisen att kolla, väl?
Citera
2022-10-25, 10:06
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Nu har jag inte läst dom senaste 150 sidorna men ......

Dom två misstänkta tjejerna är under 20 år och inte vad man skulle kalla bus. Lite psykisk ohälsa och kanske lite normalt tonårsstök på sina cv'n.

Att dom skulle lyckas hålla käften så länge som dom suttit frihetsberövade finner jag väldigt osannolikt. Jag tror att tjejerna faktiskt inte har så mycket att säga och detta i kombo med att snuten mörkar om vad dom redan vet.

Tycker det finns två sannolika tillvägagångssätt. Prologen lämnar jag därhän och jag utgår från att JJ's lgh. är brottsplatsen.

1. Oavsett om syftet är efterfest/prata ut/sova så går tjejerna hem till JJ efter krogen. Någon i sällskapet är sannolikt rätt packad och det uppstår tjafs och bråk. Det knuffas och eller brottas lite och TT finner det för gott att lämna lgh. och bege sig hemåt. Hon är fortfarande lite småberusad, förvirrad och ev. lite tilltufsad av bråket. Någonstans på vägen "försvinner" hon genom att råka trilla i något vattendrag, ta någon genväg genom skogsparti etc. och avlider där hon ligger. Tjejerna som är kvar i lgh. tänker att situationen har "löst sig" eftersom TT har stuckit och drar istället och fyllekäkar på donken.

2. I JJ's lgh. befinner sig även en eller flera män som utsätter TT för något. Tjejerna som inte direkt är bästisar med TT är inte överdrivet oroliga för TT utan dom kanske t.o.m. tycker att hon gott kan få en näsbränna. Männen lämnar lgh. med TT fortfarande i livet och fortsätter övergreppen på väg ut till någon avsides plats där TT dumpas. Tjejerna drar till donken och käkar.

Alldeles oavsett så får jag känslan att polisen har en ganska bra bild av händelseförloppet fram tills att TT lämnade lgh. och att dom väntar på att TT's kropp ska hittas för att kunna gå vidare.

/#LOUDmouth#
Citera
2022-10-25, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheea
Får inte heller ihop detta och undrar även jag av vilken anledning mord/dråp/bortförande utförts.
Tidslinjen för att hinna med allt denna natt efter kl 2 typ känns också mystisk. Det kan ju inte vara planerat om de plötsligt stötte ihop på krogen.
Om man läser på sidan https://www.laget.se/VETLANDADAM/Troop/1774434/Tove-Tonnies

M* är hennes syster
Citera
2022-10-25, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det är väl ganska solklart att den konflikt de misstänkta haft med offret ligger bakom detta. Men ingenstans här nämns vad den hade kunnat bestå i? Vad brukar unga tjejer ha konflikter om? Det första jag tänker på är något svartsjukedrama. Hur ser deras relationer ut? Varför slutade fd umgås? Jag tror man hittar förklaringen i något som har med den här konflikten de hade och varför de inte setts på ett år.

Ja...

- Vad bestod konflikten av mellan Tove och MGM?
- Vem var den unga tjej och "vän" som Tove var så orolig för på Nöjet? Uppgift i tråden om att bartendern menar att den unga tjejen inte var MGM nämligen
- Hade Toves pojkvän någon relation/strul med MGM?
Citera
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheea

My är väl Toves tvillingsystern? Var de enäggstvillingar kanske och såg i princip identiska ut??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Undra om de misstänkta tjejerna har körkort ?
Eftersom JJs bil bärgades från hennes arbetsplats när hon togs in av polis så får vi väl anta att åtminstone hon har körkort.
Senast redigerad av johann78 2022-10-25 kl. 10:17.
Citera
2022-10-25, 10:08
Medlem
Fibonaccitals avatar
Enligt de väderdata som jag nyss lade upp så regnade mellan 03:00 till 05:00 den 16 okt.

03:00 2.0 mm
04:00 3.6 mm
05:00 0.1 mm

Inte fan hade jag gett mig ut på cykeltur då.

Den där cykeln är skum!

Cykel:
https://imgur.com/a/9DMuvrh

Väder:
https://imgur.com/a/mfGLLCx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in