2022-10-25, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Hur skriver du? ”Har inte hört att polisen anlitar denna hunden vilket skulle krävas för att gå in i mgm lägenhet.” Va??

MP får inte gå in i hus eller bostäder och personen som äger "likhunden" zigge brukar hjälpa MP, aldrig hört att polisen tagit in denne hund och dess ägare för sök då dom endast anlitar deras egna utbildade hundar.
Är ju i lägenheten hunden bör få söka efter likdoft, där lär inte en privatperson och dess hund släppas in nu.
Citera
2022-10-25, 09:40
Medlem
Foolsgames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Även om det är spännande att kolla upp sidospår. Det nämns någon manlig person i tråden. Han är indragen i denna tråd för att han ser "skum" ut och att han bestridit fakturor? Att han har klargjort för sin "kk" att han inte vill ha något utöver, men hon blir kär i honom för att senare hänga ut honom i en tråd att han är ett svin? Men vilken är hans koppling till detta? Att han har bott på samma gata som T's pojkvän? Att han inte var på jobbet? Då borde ju halva Vetlanda vara sus. Ser inte kopplingen till denna händelse dock, lite långsökta? Klargör gärna!

Lägg av, det är fler som hänger ut honom. Och sist av allt vill jag bara säg att trots chocken av vad som kommit fram här så låter en del ”rykten” otroligt osannolika och löjliga.

Tack för mig
Citera
2022-10-25, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Hade jag gått från JJ till MH så hade jag inte gått via centrum utan direkt korsat Storgatan och tagit gång- och cykelbanan som börjar där och som sedan går parallellt med Nygatan, fortsätter sedan längs med Norrvägen upp till gymnasiet. Det är möjligt att om hon följer med JJ tar en omväg via centrum, men ända bort till McDonalds blir rejält mycket längre.

Förresten, när jag var i deras ålder så fanns över huvud taget inte McDonalds i Vetlanda så det var inget man åkte till efter stängning. Det var snarare några korvkiosker närmare stan. Men aldrig någonsin att man tog sig hem efter stängning, och sedan lämnade en stund senare igen för att få sig något att äta. Det är för mig självklart att det är någon väldigt speciell anledning till att JJ är vid McDonalds på andra sidan stan mitt i natten när hon redan varit hemma.

Ok tack. Jag kollade själv på kartan och det är åt motsatt håll som du skriver. Jag får verkligen inte ihop det här. Jag ser det nästan som osannolikt att dom båda häktade gemensamt skulle bestämt sig för att ha ihjäl henne. Av vilken anledning? Det har pratats om nån årsgammal konflikt som förmodligen inte ens var så allvarlig eftersom ingen verkar minnas den.

Dom har inte heller haft någon relation med offret i närtid och skulle det då handla om ett impulsmord utlöst av vrede brukar man hitta historia av våld och bristande impulskontroll vilket inte heller har framkommit.

Det finns inga rimliga förklaringar till polisens huvudspår.
Citera
2022-10-25, 09:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Vilken adress är det? Det är dock ett halvår sedan.

Flerfamiljshus på stationsgatan är allt man får fram, inte alltför stor och inte så många flerfamljshus.

9 ogifta män, mellan 20-30, kanske någon känner igen något namn, en av dessa bör vara JJ's ex. https://www.ratsit.se/sok/person?vem=Stationsgatan%20vetlanda&m=1&k=0&r=0&er =1&b=0&eb=0&amin=18&amax=31&fon=0&page=1
Senast redigerad av Haldane 2022-10-25 kl. 09:58.
Citera
2022-10-25, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
MP får inte gå in i hus eller bostäder och personen som äger "likhunden" zigge brukar hjälpa MP, aldrig hört att polisen tagit in denne hund och dess ägare för sök då dom endast anlitar deras egna utbildade hundar.
Är ju i lägenheten hunden bör få söka efter likdoft, där lär inte en privatperson och dess hund släppas in nu.

Vilket jag heller inte påstått. Inte heller polisen får gå in var de vill utan beslut om husrannsakan.
Citera
2022-10-25, 09:52
Medlem
En liten spekulation men JL som tidigare nämnts i tråden är skriven(tidigare skriven?) på en address i Vetlanda som ligger väldigt nära mcdonalds.
Citera
2022-10-25, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78

Intressant är också att det på bilderna i streetview står en cykel där i samma färg och ungefär samma utförande som TTs cykel. Hoppas att vittnesuppgifterna är korrekta. Det skulle vara väldigt lätt att ta fel om någon i huset har en cykel som är väldigt lik.

Good point!
Citera
2022-10-25, 09:55
Medlem
TTs mobil var senast uppkopplad mot biltema masten. Jag vill minnas att de tidiga söken av polis och Missing people gjordes i närheten av biltema. Kan man se på ett ungefär var TTs mobil befann sig sist den var uppkopplad? Eller riktning från masten?

Jag har nu fått berättat för mig av två olika personer att JJ umgicks med folk som håller på med droger. Detta kompisgäng där JJ var med, har hållt till i ett ödeshus och haft fester i trakterna kring Näsby. Vet ej var detta ödeshus är. Och det ska vara tipsat till Polis. Har dock inte hört om Polis kollat upp detta. Näsby ligger endast 3-4km ifrån biltema masten.

Om man har åkt och dumpat kroppen någonstans bör man väl åka någonstans där man har någotsånär lokalkännedom.
Citera
2022-10-25, 09:57
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiiiiim
En liten natt/morgon fundering.

Kan det vara såhär att M inte alls är inblandad så som vi tror utan hon är på något sätt manipulerad av J?
J åker upp till mc för att skaffa sig ett eget alibi kvar i lägenheten är M och T.

Hon hävdar nu i början av förhören att både hon och M var på mc men rätt som det är så vänder hon i förhören och säger att T inte alls cyklade hem vid 3- tiden utan var kvar själv i lägenheten med M och då levde T. När hon kommer tillbaka från mc så är T död och hon hjälpte M att städa undan och "skydda" henne.

Hon försöker alltså skylla allt på M och då komma undan för medhjälp. Som sagt en fundering bara
jag tror inte M varit delaktig mer än att bevittnat detta, tror hon är otroligt "underkastad" JJ.

"TEORI TEORI TEORI"

Jag tänker som så att efter Tove ringt pojkvännen och sagt hon är på väg hem (02:30) så har det svartnat för JJ, möjligt Tove sagt något typ: nej jag tänker inte hålla "sanningen" inne, jag kommer berätta, anmäla, whatever bråket tidigare handlat om, och då har JJ fått spel och attackerat Tove och tex strypt henne (impulsivt,möjligt påtänd,säkert någon slags empatistörning, Borderline?)

M har blivit vittne till allt och JJ hotar henne att samma kommer hända henne om hon berättar.

M skjutsar JJ till mcdonalds (indirekt så "ljuger" inte JJ att hon och M åkte dit för på ett sätt så "åker" de ju dit tillsammans) o släpper av henne där (enl "vittnen") för att sen fortsätta hem, rädd för vad som komma skall.

JJ möter upp "killen i silvrig BMW" (enl "vittnen"), de åker sen tillbaka för att "undanröja" kropp och bevis.

Maja är skrämd till tystnad men mycket möjligt hon börjat "vittna" under förhören.
Citera
2022-10-25, 10:00
Medlem
Tristan-Isoldes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ok tack. Jag kollade själv på kartan och det är åt motsatt håll som du skriver. Jag får verkligen inte ihop det här. Jag ser det nästan som osannolikt att dom båda häktade gemensamt skulle bestämt sig för att ha ihjäl henne. Av vilken anledning? Det har pratats om nån årsgammal konflikt som förmodligen inte ens var så allvarlig eftersom ingen verkar minnas den.

Dom har inte heller haft någon relation med offret i närtid och skulle det då handla om ett impulsmord utlöst av vrede brukar man hitta historia av våld och bristande impulskontroll vilket inte heller har framkommit.

Det finns inga rimliga förklaringar till polisens huvudspår.
Att sätta eld på sitt ex ytterdörr som JJ ska ha gjort anser jag vara bristande impulskontroll.
Citera
2022-10-25, 10:00
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
En liten spekulation men JL som tidigare nämnts i tråden är skriven(tidigare skriven?) på en address i Vetlanda som ligger väldigt nära mcdonalds.

Jag hoppas verkligen att polisen är så förståndiga att de åtminstone kollar upp JL och hans förehavanden vid tidpunkten. Om han har alibi så kan han ju väldigt snabbt avskrivas, vilket såklart även borde ligga i hans egna intresse. Polisen har blivit tipsade om honom enligt nått tidigare inlägg i tråden, så om inte annat så är det ett spår de kan kolla på om de inte redan har gjort det.

Kan inte låta bli att undra om JL var den man som JJ mötte upp på McD på morgonen. De känner ju uppenbarligen varandra via tidigare förhållande.
Citera
2022-10-25, 10:01
Medlem
Det är väl ganska solklart att den konflikt de misstänkta haft med offret ligger bakom detta. Men ingenstans här nämns vad den hade kunnat bestå i? Vad brukar unga tjejer ha konflikter om? Det första jag tänker på är något svartsjukedrama. Hur ser deras relationer ut? Varför slutade fd umgås? Jag tror man hittar förklaringen i något som har med den här konflikten de hade och varför de inte setts på ett år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in