Citat:
Ursprungligen postat av
Kiiiiim
En liten natt/morgon fundering.
Kan det vara såhär att M inte alls är inblandad så som vi tror utan hon är på något sätt manipulerad av J?
J åker upp till mc för att skaffa sig ett eget alibi kvar i lägenheten är M och T.
Hon hävdar nu i början av förhören att både hon och M var på mc men rätt som det är så vänder hon i förhören och säger att T inte alls cyklade hem vid 3- tiden utan var kvar själv i lägenheten med M och då levde T. När hon kommer tillbaka från mc så är T död och hon hjälpte M att städa undan och "skydda" henne.
Hon försöker alltså skylla allt på M och då komma undan för medhjälp. Som sagt en fundering bara
jag tror inte M varit delaktig mer än att bevittnat detta, tror hon är otroligt "underkastad" JJ.
"TEORI TEORI TEORI"
Jag tänker som så att efter Tove ringt pojkvännen och sagt hon är på väg hem (02:30) så har det svartnat för JJ, möjligt Tove sagt något typ: nej jag tänker inte hålla "sanningen" inne, jag kommer berätta, anmäla, whatever bråket tidigare handlat om, och då har JJ fått spel och attackerat Tove och tex strypt henne (impulsivt,möjligt påtänd,säkert någon slags empatistörning, Borderline?)
M har blivit vittne till allt och JJ hotar henne att samma kommer hända henne om hon berättar.
M skjutsar JJ till mcdonalds (indirekt så "ljuger" inte JJ att hon och M åkte dit för på ett sätt så "åker" de ju dit tillsammans) o släpper av henne där (enl "vittnen") för att sen fortsätta hem, rädd för vad som komma skall.
JJ möter upp "killen i silvrig BMW" (enl "vittnen"), de åker sen tillbaka för att "undanröja" kropp och bevis.
Maja är skrämd till tystnad men mycket möjligt hon börjat "vittna" under förhören.