2022-10-25, 01:08
Medlem
Jag tror om vi får veta vem J’s ex är den hon ryktesvis sägs ha försökt mordbränna kanske en eventuell koppling till T eller hans eventuella unga nya flickvän, skulle kunna förklara en oro T hade den kvällen?
Nåt sånt?
Om J verkligen är typen som är farlig när hon är förbannad på nån och det hänt fler händelser av den typ hon inte kunnat bindas för?
Citera
2022-10-25, 01:13
Medlem
Kallamakaronens avatar
Som tur är så är de flesta människor inte mördare men att mörda någon är ju egentligen inte så svårt - de flesta förstår hur jag menar.

Men att göra sig av med en kropp, det gör man ju knappast i en "handvänning".

Och att alla spår efter Tove är undanröjda.

Är det rimligt att två unga töser agerar som värsta mördaren och gömmer undan lik.

Jag tvivlar starkt på att Tove är i liv.
Citera
2022-10-25, 01:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Som tur är så är de flesta människor inte mördare men att mörda någon är ju egentligen inte så svårt - de flesta förstår hur jag menar.

Men att göra sig av med en kropp, det gör man ju knappast i en "handvänning".

Och att alla spår efter Tove är undanröjda.

Är det rimligt att två unga töser agerar som värsta mördaren och gömmer undan lik.

Jag tvivlar starkt på att Tove är i liv.
Var tvungen att leta lite om vad mördare gör med kropparna. Vatten och terräng är tydligen vanligast
https://www.crime-scene-investigator.net/body-disposal-in-homicide.html
Citera
2022-10-25, 01:25
Medlem
Har sett flertalet rimliga teorier här om vad som kan ha hänt, och känns som att någon skulle kunna vara nära sanningen.

Jag har fått upp en alternativ teori i huvudet som jag inte kan släppa och som jag inte sett någon annan har skrivit, men kan ha missat. Men det är något som skaver med att MGM skulle ha gjort sig av med kroppen utan att någon av dem har klämt ut sig var hon är än. Jag tror definitivt de har skadat henne på något sätt, men de kanske helt enkelt inte vet var hon är?

Tror heller inte det är så sannolikt med en ytterligare medhjälpare och att denna person inte skulle ha häktats av polisen än.

Min alternativa hypotes är då att JJ har misshandlat henne svårt i lägenheten och MH har också varit på plats. Sedan har de fått kalla fötter och släppt av henne mitt ute i ingenstans, kanske långt bort därav MP eller polis inte hittat henne än, TT kan ha varit i princip medvetslös, vaknat till, utan telefon, skadad och sårbar, och vilset försökt hitta hem men inte lyckats. Alternativt att JJ som verkar manipulativ, tvingat TT att skada sig själv på något sätt eller tvingat MH till det. Vet inte hur trolig min teori låter.
Citera
2022-10-25, 01:34
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Tack. Det är nåt konstigt om han står skriven på adressen och inte har någonting med stället att göra.

Han jobbar tydligen med vattendrag/sjöar, han kanske jobbar där på kommunen och är kommunens representant på kontraktet? Jag vet inte om det är så, bara en teori...

Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det stör mig mer att du inte tar till dig fakta, för det är ju som håller på och drar upp förrådet som om det vore hans. Det stör mig också att du ljuger om vad jag sagt.

Jobbar han för kommunen?

Citat:
Ursprungligen postat av Primleonx
Har sett flertalet rimliga teorier här om vad som kan ha hänt, och känns som att någon skulle kunna vara nära sanningen.

Jag har fått upp en alternativ teori i huvudet som jag inte kan släppa och som jag inte sett någon annan har skrivit, men kan ha missat. Men det är något som skaver med att MGM skulle ha gjort sig av med kroppen utan att någon av dem har klämt ut sig var hon är än. Jag tror definitivt de har skadat henne på något sätt, men de kanske helt enkelt inte vet var hon är?

Tror heller inte det är så sannolikt med en ytterligare medhjälpare och att denna person inte skulle ha häktats av polisen än.

Min alternativa hypotes är då att JJ har misshandlat henne svårt i lägenheten och MH har också varit på plats. Sedan har de fått kalla fötter och släppt av henne mitt ute i ingenstans, kanske långt bort därav MP eller polis inte hittat henne än, TT kan ha varit i princip medvetslös, vaknat till, utan telefon, skadad och sårbar, och vilset försökt hitta hem men inte lyckats. Alternativt att JJ som verkar manipulativ, tvingat TT att skada sig själv på något sätt eller tvingat MH till det. Vet inte hur trolig min teori låter.

Fast om de kört ut henne i skogen, skadad eller död, så borde de ju veta vart! Båda är ju uppväxta där, de känner väl till nästan all skog runt omkring. Din teori inbegriper en tredje GM som isåfall kört skadad eller död Tove ut i skogen helt själv och sedan har de inte hunnit att "stämma av"......MGMs och ev tredje GM innan polisen tog dem.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2022-10-25 kl. 01:41.
Citera
2022-10-25, 01:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag tror om vi får veta vem J’s ex är den hon ryktesvis sägs ha försökt mordbränna kanske en eventuell koppling till T eller hans eventuella unga nya flickvän, skulle kunna förklara en oro T hade den kvällen?
Nåt sånt?
Om J verkligen är typen som är farlig när hon är förbannad på nån och det hänt fler händelser av den typ hon inte kunnat bindas för?

Det brinner onekligen en hel del i Vetlanda, stationsgatan, här ska alltså vara JJ, som hon enligt uppgift i tråden erkänt för någon pojkvän. https://sverigesradio.se/artikel/villa-totalforstord-av-brand
Citera
2022-10-25, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Nåt sånt?
Det är helt otroligt. Vem är mest förbannad på vem av dessa tre personer?. Och varför? Varför beblandar sig TT med dessa personer överhuvudtaget?. Något sitter djupt eftersom att det går så långt som till misstänkt människorov. Jag undrar vad kan det vara som gör det.

Jag har skrivit det tidigare. Polisen började med informationsinhämtning på Sönd och snabbt som attan blev det en brottsutredning. Är det dörrknackning vittnesuppgifter som gjort att det så snabbt blev en brottsutredning?. Har man ett foto taget av grannen när MGM bär/forslar ut TT till bilen?.
Citera
2022-10-25, 02:16
Medlem
Jag har missat att läsa en hel del, jag har kontemplerat denna natt.
Ponera att J faktiskt är vrickad riktigt vrickad. Så tror jag ändå inte på mord. Jag har försökt tänka på henne utifrån branden tänkt mig att hon spraymålar ordet BITCH över hela jävla bilen för en tjej (vet ej om hon ligger bakom detta)
Jag tror hon i så fall gillar makt veta att folk lider hon vill näsbränna människor veta att dom upplever obehag och smärta, då finns ju ingen poäng med att döda dom. Kanske vill hon orsaka nån närstående till T smärta, någon hon tycker förtjänar det? Pojkvännen? Eller någon annan?
Citera
2022-10-25, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Några skäl kan ju vara att hans dotter sitter häktad och omvärlden tror att hon är en mördare. Han vill inte att hans familjs adress skall vara tillgänglig för alla.

Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Det brinner onekligen en hel del i Vetlanda, stationsgatan, här ska alltså vara JJ, som hon enligt uppgift i tråden erkänt för någon pojkvän. https://sverigesradio.se/artikel/villa-totalforstord-av-brand

Vilken adress är det? Det är dock ett halvår sedan.
Citera
2022-10-25, 02:20
Medlem
Finns en möjlighet att denna teori redan nämnts i tråden. Stött på triangeldrama några gånger, men men.

Skulle det kunna vara så att MH gillade (kär) i JJ, men JJ gillade TT. Så MH blev nobbad, tappade fattningen, möjligen ströp TT hemma hos JJ och ja, sedan tog dom det därifrån?

Läste nämligen någonstans att MH var lesbisk (?) osäker på JJ och TT dock, men ja, jag vet inte, ville skriva av lite tanker/teorier jag hade.
Citera
2022-10-25, 02:22
Medlem
På JJs facebook har en H*mpus K*rmetun (a,a*) reagerat med hjärtan på hennes profilbilder och omslagsbilder, för några år sedan. Dom verkar inte vara vänner idag (som många ex inte är) och han har en flickvän. Vet inte om det finns något i det.
Citera
2022-10-25, 02:23
Medlem
Jag tror T lever, men för i helskotta step on it och hitta henne!
Nej jag har inga belägg mer än en karg finsk gammal hederlig magkänsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in