2022-10-25, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Bilden visar honom liggande på rygg och tröjan under jackan är uppdragen upp till halsen (alternativt uppskuren) vilket kan tyda på att hjärt- och lungräddning skett. Bilden ser ut att vara tagen någon gång efter 08.00 då det förefaller vara tidig morgon utifrån ljuset. Det ser även ut som att han har nästamponad i den näsborre som syns på bilden.

Det är svårt att inte fundera på om det skulle kunna handla om någon form av fälla som gillrats i syfte att utsätta Marino för samma typ av misshandel som Jesper dömdes för mot Borg, och som Marino alltså som bekant dokumenterade med en bild på Jesper när han måttar en spark Borgs huvud. Om syftet är att triumfera efter att ha besegrat någon i ett slagsmål finns det få saker som dokumenterar förnedringen för den som förlorat så väl som en bild på den utslagne personen.

Tjejen ifråga kan man väl förmoda har haft ett helvete efter mordet på fadern, och om jag förstår saken korrekt var hennes liv innan detta skedde inte alltid en dans på rosor heller.

Tre dårar i Sundsvall klippte 2010 Stefan Carlsson, och där tror man ju att Boondocks Saints delvis har fungerat som inspiration. Det är lockande att tolka bilden som någon form av "poetic justice" men samtidigt vet jag ju inte vem som ens har tagit bilden så jag antar att det i vanlig ordning bara är att vänta in polisens besked under utredningens gång.

Nu måste de antingen häktas eller släppas från anhållningen imorgon, och det brukar vara en hyfsad indikation på vad polisen lyckats få fram i det initiala skedet i polisutredningen. Om jag inte minns fel var de dock anhållna såsom skäligen misstänkta, alltså den lägre graden.

Fan så sjukt att någon ens överväger att fota ……. Så osmakligt på alla vis :/
Citera
2022-10-25, 08:48
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Bilden visar honom liggande på rygg och tröjan under jackan är uppdragen upp till halsen (alternativt uppskuren) vilket kan tyda på att hjärt- och lungräddning skett. Bilden ser ut att vara tagen någon gång efter 08.00 då det förefaller vara tidig morgon utifrån ljuset. Det ser även ut som att han har nästamponad i den näsborre som syns på bilden.

Det är svårt att inte fundera på om det skulle kunna handla om någon form av fälla som gillrats i syfte att utsätta Marino för samma typ av misshandel som Jesper dömdes för mot Borg, och som Marino alltså som bekant dokumenterade med en bild på Jesper när han måttar en spark Borgs huvud. Om syftet är att triumfera efter att ha besegrat någon i ett slagsmål finns det få saker som dokumenterar förnedringen för den som förlorat så väl som en bild på den utslagne personen.

Tjejen ifråga kan man väl förmoda har haft ett helvete efter mordet på fadern, och om jag förstår saken korrekt var hennes liv innan detta skedde inte alltid en dans på rosor heller.

Tre dårar i Sundsvall klippte 2010 Stefan Carlsson, och där tror man ju att Boondocks Saints delvis har fungerat som inspiration. Det är lockande att tolka bilden som någon form av "poetic justice" men samtidigt vet jag ju inte vem som ens har tagit bilden så jag antar att det i vanlig ordning bara är att vänta in polisens besked under utredningens gång.

Nu måste de antingen häktas eller släppas från anhållningen imorgon, och det brukar vara en hyfsad indikation på vad polisen lyckats få fram i det initiala skedet i polisutredningen. Om jag inte minns fel var de dock anhållna såsom skäligen misstänkta, alltså den lägre graden.
Intressant, tack för beskrivningen av bilden.

Men det finns information som blir svår att få ihop nu. Jag har läst någonstans att någon gick förbi vid 5- tiden och då var det fullt pådrag runt huset. Fullt pådrag tolkad jag det som polis kommit. Klockan 5 är det bäckmörkt och du säger att det fanns morgon ljus på bilden. Vilket då helt rimligt borde vara runt klockan 8. Lät polisen pojkstackarn ligga tre timmar på bar backe utan att ens lägga ett skynke över honom.

Vid 8 tiden kan väl folk i huset börja vakna. Är det rimligt att de ska se en död människa det första de gör. Och är det respekt mot honom att ligga där till allmän beskådan? Låg han på framsidan eller baksidan av huset?

Borde inte oxå avspärrningar skett tre timmar efter polisen var på plats. Så att ingen kunde komma nära och fota.

Klockan 8 kan det omöjligt varit Z eller C som tog fotot. De borde rimligtvis varit frihetsberövade så dax.

Jag tänkte att båda var anhållna på den lägre misstankegraden, för att man från åklagarna sida ville reda i vem som gjort vad. Men så kanske man inte jobbar. Det blir hur som helst spännande att se vad som händer i morgon ang häktningen.

Z har lagt ut klipp på youtube där hon pratar om hur mycket hon hatade de som dödat hennes pappa. Hur mycket de tagit ifrån henne. Så precis som du säger är det svårt att inte få tankar om att det fanns planering kring detta.

Z verkar precis som du säger inte ha haft det lätt. Hennes mamma är/ har varit svårt sjuk i cancer. Man behöver man inte vara någon vidare hacker för att komma till hennes blogg och läsa. Jag läste här att fadern till Z lillebror är en otrevlig typ som missbrukade och misshandlade mamman. Och även om Z romantiserar över sin far nu. Så var han en missbrukare med ett jävla humör. Knappast troligt att ha klarade att vara en trygg och stabil fadersgestalt under hennes barndom.

I en av sina dagböcker på youtube säger hon att hon är rädd att hon ska göra något och komma att få tillbringa sitt liv på ett fängelse.
Citera
2022-10-25, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

Men det finns information som blir svår att få ihop nu. Jag har läst någonstans att någon gick förbi vid 5- tiden och då var det fullt pådrag runt huset. Fullt pådrag tolkad jag det som polis kommit. Klockan 5 är det bäckmörkt och du säger att det fanns morgon ljus på bilden. Vilket då helt rimligt borde vara runt klockan 8. Lät polisen pojkstackarn ligga tre timmar på bar backe utan att ens lägga ett skynke över honom.

Vid 8 tiden kan väl folk i huset börja vakna. Är det rimligt att de ska se en död människa det första de gör. Och är det respekt mot honom att ligga där till allmän beskådan? Låg han på framsidan eller baksidan av huset?

Borde inte oxå avspärrningar skett tre timmar efter polisen var på plats. Så att ingen kunde komma nära och fota.

Klockan 8 kan det omöjligt varit Z eller C som tog fotot. De borde rimligtvis varit frihetsberövade så dax.

Jag tänkte att båda var anhållna på den lägre misstankegraden, för att man från åklagarna sida ville reda i vem som gjort vad. Men så kanske man inte jobbar. Det blir hur som helst spännande att se vad som händer i morgon ang häktningen.

Z har lagt ut klipp på youtube där hon pratar om hur mycket hon hatade de som dödat hennes pappa. Hur mycket de tagit ifrån henne. Så precis som du säger är det svårt att inte få tankar om att det fanns planering kring detta.

Z verkar precis som du säger inte ha haft det lätt. Hennes mamma är/ har varit svårt sjuk i cancer. Man behöver man inte vara någon vidare hacker för att komma till hennes blogg och läsa. Jag läste här att fadern till Z lillebror är en otrevlig typ som missbrukade och misshandlade mamman. Och även om Z romantiserar över sin far nu. Så var han en missbrukare med ett jävla humör. Knappast troligt att ha klarade att vara en trygg och stabil fadersgestalt under hennes barndom.

I en av sina dagböcker på youtube säger hon att hon är rädd att hon ska göra något och komma att få tillbringa sitt liv på ett fängelse.

Pappan till Z:s lillebror är alltså han som varit ”mentor” till BO (MR)……skapligt invecklat
Citera
2022-10-25, 09:44
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

Är det jag som misstar mig, eller har det förekommit två handgemäng under nattens/morgonens gång? För jag undrar också varför det ser ut som att han har försökt stoppa näsblod som om han just varit i slagsmål och fått en smäll på näsan. Jag kan inte mycket om sjukvårdspersonals rutiner vid sånt här men jag har svårt att de skulle sätta något i näsborren på en person som ligger på rygg för att han blöder näsblod i samband med att de sprättar upp hans tröja för att göra hjärt- och lungräddning.

Om det nu ens är det som har skett.

Exakta tider för inringning, polisens ankomst och anträffande av kropp tycks inte finnas på Polisens hemsida över händelser heller. I någon artikel stod det dessutom att mordet skall ha skett i en lägenhet.
Citera
2022-10-25, 09:56
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prussiluskan85
Fan så sjukt att någon ens överväger att fota ……. Så osmakligt på alla vis :/
Det är utan tvekan en förnedring som saknar motstycke inte minst om man ser till anhöriga som får se sin mördade släkting/vän på bild. Men det är också vad som skedde vid tillfället då Borg faktiskt bragdes om livet, och den som stod bakom kameran den gången var ingen annan än Marino. Misstar jag mig inte pratar vi om en tjej som väl är strax över 20 bast med en problematisk bakgrund och som förlorade sin far för två år sedan där Marino var medgärningsman. Vad som pågått hos henne rent känslomässigt är nog svårt att ens försöka sätta sig in i.

Lägg därutöver till det faktum att Boxholm, liksom Aneby och Tranås, är en håla där i stort sett alla som bott här mer än två generationer på något sätt är insyltade på något jävla sätt med varandra. Det är ingiften, sysslingar och annat skit. Om "mentorn" till Marino är far till en halvbror till den mördade Borgs dotter behövs väl inga fler bevis på att det verkligen är så att alla känner alla och alla är kopplade till alla här på Höglandet? Det underlättar givetvis ingenting i sådana här situationer där det liksom blir omöjligt att hävda någon slags neutral ställning. Du sviker någon sida av familjen/släkten hur du än gör i många fall, ungefär.
Citera
2022-10-25, 15:17
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Är det jag som misstar mig, eller har det förekommit två handgemäng under nattens/morgonens gång? För jag undrar också varför det ser ut som att han har försökt stoppa näsblod som om han just varit i slagsmål och fått en smäll på näsan. Jag kan inte mycket om sjukvårdspersonals rutiner vid sånt här men jag har svårt att de skulle sätta något i näsborren på en person som ligger på rygg för att han blöder näsblod i samband med att de sprättar upp hans tröja för att göra hjärt- och lungräddning.

Om det nu ens är det som har skett.

Exakta tider för inringning, polisens ankomst och anträffande av kropp tycks inte finnas på Polisens hemsida över händelser heller. I någon artikel stod det dessutom att mordet skall ha skett i en lägenhet.
Det kan mycket väl ha varit så, att det var två bråk på natten. Enligt uppgifter här gav sig M på C först. Visst kan även M fått små skador då. Men vem har nästamponader hemma? Borde han ju nye bara ha lite papper i näsan då.

Enligt de flesta medier var personen död när polis kom till platsen. Enligt vissa så påträffades han i lägenheten. Ingenstans står det att han påträffades ute. Men det kan han ju ha gjort i alla fall. Kanske de försöker med hjärt och lungräddning alltid när en död person påträffas. Det skulle kunna vara rimligt. Men som du säger. De behandlar väl inte näsblod. Och definitivt inte efter att personen är dödförklarad.

Exakta tider har vi inte, men det finns ändå lite slutsatser att dra. I media och hos polis och åklagare pratas det bara om natten till söndag. Jag tänker att om polisen varit på platsen senare än 6, hade man talat om söndagförmiddag. Jag tänker oxå man kan anta att C och Z inte haft någon möjlighet att ta bilden efter det att polisen kommit till platsen. Så vem som fotat tycker jag är ett mysterium. Om fotot är tagit i morgonljus borde runt 8 vara rimligt. Så var bilden tagen i något hämnd syfte för att M fotade Z pappa, torde ytligare en person vara inblandad.

Ibland är det som inte sägs lika intressant som det som sägs. Ingen talar om C i denna tråd. Jag tänker att det betyder att C inte har någon kriminell identitet.

Föresten var Nordfront först att rapportera att både C och Z förnekar brott. Men jag kollade det på åklagarens sida oxå.
Citera
2022-10-25, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaneGaut
Jo...har sett BILDEN.. en bild.

Var kan man se bilden?
Citera
2022-10-25, 16:55
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Var kan man se bilden?
Man kan inte se den, den verkar bara florera runt på orten.
Citera
2022-10-25, 17:06
Medlem
Merrybums avatar
Om man kollar på dessa bilder, verkar hela gården bara avspärrad.

https://www.imago-images.de/fotos-bilder/polis-schweden
Citera
2022-10-25, 18:08
Medlem
Merrybums avatar
Ett litet pm har kvittrar i mitt öra.
Jag delar vad som skrevs till mig.

M ska ,i väldigt påverkat skick, kommit upp till C:S lägenhet i syfte att misshandla/död honom. Möjligt motiv svartsjuka.
M ska ha haft fjäderbatong med sig och slagit på C ordentligt(han ska enligt pm skrivaren se för jävlig ut). C och Z ska ha slagit tillbaka. Varvid M ska ha flytt ur lägenhet, när han kom utanför porten ska ha ha fallit ihop och dött.

Stämmer det denna person skrev till mig. Tror jag att både C och Z blir släppta imorgon/ ikväll.
Citera
2022-10-25, 18:10
Medlem
Bilden ser ut att vara tagen inifrån en lägenhet. Men som nämnt tidigare är ljust ute på bilden så måste vara långt efter polisen va på plats.
Citera
2022-10-25, 18:29
Medlem
Finns även en bild på C där han har blod i ansiktet, men tycker inte han ser så skadad ut! Var ett mindre jack vid ögonbrynet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in