Citat:
Ursprungligen postat av
UnitedKingdom
Så bara för att två killar sitter i en bil fram till kl 03 gör att hon aldrig kom hem till 100% fakta.
Ungdomar i den åldern i en bil, mitt i natten kan väl ha missat henne, sen nästa scenario, tänk om hon passerade först efter 0301, eller tänk om hon mot förmodan gick en annan väg.
Ja, precis så. Lägger vi dessutom till "Hanna" är saken biff. Och skorna. Och ringarna. Och legan, som Pelle Jenvén pekade ut var den hittades. Och bilspåren i sanden. Och rivstartmärket.
Hur skulle "Killarna" ha kunnat missa Helena om hon hade kommit gående cirka 40 meter fullt synlig i minst 20 sekunder mer eller mindre rakt framför dem (och mot dem), när de hann se bilen köra förbi två gånger under cirka 1,5 till 2 sekunder varje gång?
Oavsett vilken väg Helena än skulle ha gått hem, skulle hon dels ha varit fullt exponerad för "Killarna", dels ha gått in entrévägen - bara 35 meter framför "Killarna" i full gatubelysning.
Om man har varit på platsen flera gånger och stegat och mätt, får man en annan bild än om man inte har varit där och stegat och mätt. Jag HAR varit där - många gånger! Varför inte se mig som en tillgång?