Citat:
Ursprungligen postat av
R.E.R.R.L
Även om det inte är precis som jag tror egentligen, så funderar jag ändå en del på pojkvännen till T av flera olika skäl.
Som sagt det är inte vad jag egentligen tror men det skulle likväl kunna vara så som så mycket annat.
T ska sova hos anhörig istället för hos pojkvännen, det har rört till sig för dem känslomässigt, T vill avbryta förhållandet.
Pojkvännen ringer, frågar om inte T ska komma till honom, hon säger nej, berättar att hon ska till JJ och reda upp gammalt groll.
Pojkvännen ber henne ringa när hon ska hem, hon gör så och han erbjuder henne skjuts pga den sena timmen/dåliga vädret, säger att han inte ska tjata på henne ta tillbaka honom utan bara vill köra hem henne.
Han vet vart JJ bor, han lämnar mobilen hemma.
Åker och hämtar.
I bilen ifrågasätter han ändå, T blir arg säger att han ska stanna och hoppar ut, han slår henne så hon faller, faller illa.
Lyckas få in henne i bilen och kör och gömmer henne.
Som sagt inte vad jag egentligen tror, men om det gått till på det här sättet så har han just nu ett försprång, inga bevis mot sig.
Fullt rimlig teori. Visst, en del frågetecken kring varför mobilen binds till lägenheten 03-04 isåfall. Men kan förklaras genom att den binds typ 03,10 till lägenheten och att hon sedan lämnar lägenheten.
Pojkvännen hämtar upp henne på Gränsgatan, då hon hunnit en bit på väg hem. Ställer av cykeln snabbt där. Dunsarna och lätena i lägenheten var vanliga läten av när 2-3 halvfulla tjejer umgås i ett mycket lyhört hus.
Mest troliga teorin? Troligtvis inte. Men absolut tänkbar.