2022-10-25, 02:33
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddiekrueger2
Polisen bör rimligtvis kunnat se vem hon har haft kontakt med under kvällen. Eller du menar att hon random sprungit på en person hon känner och som är villig att hjälpa henne kl 03 på natten i Vetlanda? Oddsen på den är 0 tyvärr…
Det skulle vara möjligt att hon var den som ringde till TT's pojkvän från hennes telefon. Men då krävs det ju nästan att han skulle varit involverad från början. Alternativt att hon ville berätta för honom vad som hänt och det ena ledde till det andra.
Långsökt men möjligt.
Citera
2022-10-25, 02:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
På JJs facebook har en H*mpus K*rmetun (a,a*) reagerat med hjärtan på hennes profilbilder och omslagsbilder, för några år sedan. Dom verkar inte vara vänner idag (som många ex inte är) och han har en flickvän. Vet inte om det finns något i det.
Vet inte, men han har bott på Stationsgatan där en lägenhet brann, så kanske
Citera
2022-10-25, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Vet inte, men han har bott på Stationsgatan där en lägenhet brann, så kanske

Ok. När var detta? Tidigare i tråden har det florerats rykten kring att JJ skall ha tänt på sitt ex ytterdörr med bensin. Men med misslyckad utgång.
Citera
2022-10-25, 03:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Ok. När var detta? Tidigare i tråden har det florerats rykten kring att JJ skall ha tänt på sitt ex ytterdörr med bensin. Men med misslyckad utgång.
Det var i april 2021
Citera
2022-10-25, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balunsen
Har morgonens sprängning i Vetlanda något med
Detta att göra tro?

Det blev helt tyst kring detta?

Det var också min första tanke.. att någon kanske skulle sopa igen spår eller något.
Vet någon vart den klantade sprängningen inträffade?
Citera
2022-10-25, 03:23
Avslutad
Sveriges framtid. Inavlade ungdomar med låg begåvning som tillåts härja som rövare antagligen över en skitsak. Den försvunna kvinnan utbildade sig åtminstone till ngt vettigt men vad har övriga bidragit till samhället med mer än kostnader och en jäkla massa elände. Nej tack till fler dysfunktionella slödder utan mening och mål i livet. In i fängelse med hela packet.
Citera
2022-10-25, 03:25
Medlem
Har någon haft möjlighet att spana lite in mot JJ:s gård angående sådant T:s cykel kan ha varit fastlåst i, men som på något vis måste 'has sönder' för att få loss cykelns lås från det?

Jag tycker det är mycket sannolikt att cykeln varit fastlåst i något hos JJ, men att den sedan 'frigjorts' från detta av MGM för att visa att T cyklade därifrån.

Jag såg på gammal bing streetview att där stod en bänk på cykelbanan t ex. I övrigt fanns ett stuprör på hörnet där andra cyklar stod. Fanns även ett järnstaket runt gräsmatta och tomt tror jag.

Lyktstolpen är iaf av modell jättehög och kan inte lyftas bort ifrån.

Hur är läget med stupröret t ex?
Det borde iofs blir en del märkliga ljud om man har för stora projekt för sig.

Går förresten alla in på framsidan av huset eller använder man också baksidan? (Tänker på när T kom dit med cykeln och om den även kan ha varit fastlåst någonstans mer åt baksidan)

Jag vet inte hur bra det går att gå och kolla. Annars skulle man haft några drönarfoton från olika sidor på huset..
Citera
2022-10-25, 03:39
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Har någon haft möjlighet att spana lite in mot JJ:s gård angående sådant T:s cykel kan ha varit fastlåst i, men som på något vis måste 'has sönder' för att få loss cykelns lås från det?

Jag tycker det är mycket sannolikt att cykeln varit fastlåst i något hos JJ, men att den sedan 'frigjorts' från detta av MGM för att visa att T cyklade därifrån.

Jag såg på gammal bing streetview att där stod en bänk på cykelbanan t ex. I övrigt fanns ett stuprör på hörnet där andra cyklar stod. Fanns även ett järnstaket runt gräsmatta och tomt tror jag.

Lyktstolpen är iaf av modell jättehög och kan inte lyftas bort ifrån.

Hur är läget med stupröret t ex?
Det borde iofs blir en del märkliga ljud om man har för stora projekt för sig.

Går förresten alla in på framsidan av huset eller använder man också baksidan? (Tänker på när T kom dit med cykeln och om den även kan ha varit fastlåst någonstans mer åt baksidan)

Jag vet inte hur bra det går att gå och kolla. Annars skulle man haft några drönarfoton från olika sidor på huset..

Släpp hur cykeln är låst, inget konstigt med det.
Citera
2022-10-25, 03:52
Medlem
Eponumoss avatar
Den häktade kvinnan uppger att hon blev ovän med försvunna Tove, 21, på nattklubben, men försonades senare i hennes hem.
Enligt uppgifter i utredningen finns det dock flera luckor i kvinnans version, erfar Expressen.
Vittnesmål går också emot hennes redogörelse.
Under eftermiddagen genomsökte kriminaltekniker med hund kvinnans lägenhet.

https://www.expressen.se/nyheter/luckorna-i-misstankta--kvinnans-berattelse/

”Enligt uppgifter i utredningen finns det dock flera luckor i kvinnans version, erfar Expressen.”

Någon som har inloggning och kan läsa artikeln och berätta vad det är för ”flera luckor” som expressen babblar om i sin artikel?

Varför finns det endast luckor i ena kvinnans berättelse? Har de inte samstämmiga berättelser?
Citera
2022-10-25, 03:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Ja, det skulle jag nog säga. Jag känner ju henne inte personligen, men har hört att hon ska vara ”speciell”, och som hennes klasskamrater beskriver henne: manipulativ, lite ”psyk”.

Nej tyvärr inte, inte hört något alls om det!
Är ju just det som är så konstigt, att det är så tyst om allt här i stan känns det som. Eller så är det väl för att TT inte är någon ”kändis” direkt, många som inte ens känner igen henne, så kan ju vara därför man inte vet något om hennes liv.

Men måste tillägga en gren. MH får jag inte in överhuvudtaget här. ALLA jag pratat med säger att hon är den snällaste, raraste mest omtänksamma dem träffat/känt. Tycker det är så himla lustigt!
Kan det vara så att MH gick hem innan skiten hände? Det är väl bara jj som har synts på mcd? Vad gjorde MH då, satt hon hemma hos jj och passade lik, knappast troligt, då skulle man ju ha stuckit därifrån. Det kanske är därför som polisen säger att deras stories inte passar ihop. MH talar sanning, och jj är den enda som vet vad som hände, men har en personlighetsstörning som gör att hon kanske rent av trivs av sånt här?

Undrar också om pappan egentligen var chockad redan innan polisen kontaktade honom.
Citera
2022-10-25, 03:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Den häktade kvinnan uppger att hon blev ovän med försvunna Tove, 21, på nattklubben, men försonades senare i hennes hem.
Enligt uppgifter i utredningen finns det dock flera luckor i kvinnans version, erfar Expressen.
Vittnesmål går också emot hennes redogörelse.
Under eftermiddagen genomsökte kriminaltekniker med hund kvinnans lägenhet.

https://www.expressen.se/nyheter/luckorna-i-misstankta--kvinnans-berattelse/

”Enligt uppgifter i utredningen finns det dock flera luckor i kvinnans version, erfar Expressen.”

Någon som har inloggning och kan läsa artikeln och berätta vad det är för ”flera luckor” som expressen babblar om i sin artikel?

Varför finns det endast luckor i ena kvinnans berättelse? Har de inte samstämmiga berättelser?

Precis det jag skrev nedanför. MH kanske talar sanning för att hon gick hem precis innan T, och inte var där när skiten hände.
Citera
2022-10-25, 04:10
Medlem
Spekulation..
Har funderat vad de kan ha varit osams om under en längre tid och nu även inne på Nöjet och utanför nöjet efter.

Kan det vara några foton som någon har på någon, eller på varandra och som de absolut inte vill ska komma ut?

Det kan vara så JJ eventuellt tvingade T till krogen.
-om du inte möter mig ansikte mot ansikte på Nöjet ikväll innan xx.xx så åker bilderna online forever!

När deadline närmar sig och T fortfarande inte hittat henne blir hon mer och mer orolig och hör med barchefen.

Det kan också vara så JJ märkligt nog lyckades få med sig T hem.

-OK, fine! Du vill avsluta det här en gång för alla?? Då hänger du med mig hem så raderar vi skiten och får det ur världen en gång för alla!

Detta kan ju ha varit en fasad.. och att konflikten i själva verket var betydligt djupare och mörkare.. antingen skedde sedan en hämnd som redan var planerad, eller så gick något väldigt fel.

Ett annat ovänskapsscenario är att JJ full kan ha blivit lämnad kvar av T på någon fest eller hos någon kille där hon blev utnyttjad. Hämnden kan ha varit att T blev bunden och lämnad åt någon när hon drog på donken..

Ja som sagt spekulationer..
Vi har tyvärr inte så mycket att gå på så hjärnan frihjular utan större substans tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in