2022-10-22, 11:03
Medlem
Har morgonens sprängning i Vetlanda något med
Detta att göra tro?
Citera
2022-10-22, 11:04
Medlem
JJ hade lagt ut en annons på en potatisgrep på marketplace under helgen. Den står på en vattenbrunn, ser ut som det fattas två muttrar. Får en stark känsla av dragning dit, har man sökt i den?
Citera
2022-10-22, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverighiztan
🧐
Well played sir.

Nu läste jag iofs bara den kommentaren och har inte en aning om det är bekräftat att tjommen ringt flera gånger eller ej.
Höjde mina ögonbryn nu. Har en känsla av att lobben borde kolla lite mer på hennes kille så att säga.

Som jag uppfattat det ringde han 1 gång till henne och andra samtalet då ringde hon till honom.. och när han ringde hade väl utestället stängt.. inget konstigt alls att han ringde tycker jag..
Citera
2022-10-22, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Precis. Som vilken cykelolycka som helst. Bara låta ligga.

Men på nåt sätt har tjejerna rört till det under natten med tanke på sitsen de är i. Har de orsakat en olycka eller gjort nån medveten handling är frågan. Än så länge bara misstänkt människorov men vete katten om hon är vid liv nånstans.

De är väldigt unga alla tre. Har de berättat varsin historia som inte går ihop? Och hur ”rationellt” har de agerat under och efter det evtl brottet om de varit onyktra, stressade osv.

Om jag förstått det rätt så hämtades både JJ och hennes bil på skolan där hon arbetade. På en söndag om jag fattat rätt, vad gjorde hon där och vilken typ av tjänst har hon isf som gör att hon rent fysiskt måste vara på plats där? Ville hon inte vara hemma bara och isf varför?

Om vi utgår från att dom haft ihjäl henne så har dom iså fall bemödat sig med att sopa igen spår och skapat sig alibin. Och då är jag övertygad att cykeln placerats av gm i syfte att rikta bort blickarna från där den stod från början. Dom har verkligen inte suttit hemma i soffan som en annan bakis hade gjort.

Trots dunsarna i lägenheten är jag inte övertygad att det var där dom haft ihjäl henne. Så en medveten knuff på väg till mcdonalds är inte osannolikt. Men då uppstår logistiska problem som dom måste lösa fort. Vet du om J.J s bil stod hemma på lördagsnatten?

Det är många frågetecken som jag inte får ihop i brist på information.
Vad för konflikt kan dom haft som är så allvarlig att dom vill ha ihjäl henne?
Har någon av tjejerna strulat eller har intresse för hennes pojkvän?
Vem är kompisen som T söker under kvällen och vem och vilka var med kompisen?
Varför följer T ensam med två tjejer hem mitt i natten för att lösa en konflikt?

Nu meddelar ju inte polisen allt som framkommit i förhör så någon eller båda kan faktiskt gjort medgivande, men troligen skyllt på varandra. Annars är det väldigt ovanligt att två så unga tjejer håller tyst. Och P7 kom väldigt fort tycker jag.
Citera
2022-10-22, 11:06
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVintergata
Vem säger att det är dem två kvinnors som är skyldiga till brott ?

Enligt Efterlyst ska TT , JJ och MH gått hem till JJ’s lgh , kanske skulle dem reda ut sitt bråk eller bara hänga . På väg hem till JJ’s hem prata Tove med pojkvännen och hon säger att allt är bra . Min uppfattning är att det är han som ringer henne , inte tvärtom.

När Tove sedan lämnar lgh hade hon med sig sin cykel och ta gränsvägen hem , stöter då på någon hon känner i motsatt riktning som har bil ev . Personen kanske säger till henne att h*n har försökt att få tag på henne och Tove kommer då på att hon glömt sin mobil hos JJ. Personen i bilen erbjuder att köra henne till JJ för att hämta mobilen och sedan köra hem henne ev köra henne till pojkvän. Hon parkera då cykeln på Gränsgatan 16 och hoppa in i bilen. Föraren kör från Gränsgatan, mot Storgatan och stanna till vid JJ’s lgh . Men JJ och MH har då dragit i väg till mc .

Tove gå tillbaka till bilen och där kanske det uppstod ett bråk mellan föraren och Tove , kanske t.o.m. svartsjukedrama för att hon inte hade svarat i mobilen tex

När JJ kommer hem från mc se hon att någon glömt sin mobil hemma hos henne och 03.50 öppnar hon upp den för att se vems det är och se då att de är Toves .

Är det sant att telefonen hittades i JJ lägenhet? verkar stå olika i tidningar och är det polisen som sagt detta?
Citera
2022-10-22, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balunsen
Detta att göra tro?

VP:s artikel skrev att de inte har några sådana uppgifter. Explosionen var också av sådan natur att de inte fick reda på den förrän de spårade med hund baklänges från där mannen var, han hade sökt vård, och det var större skador på mannens arm än på dörren.
Citera
2022-10-22, 11:09
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om vi utgår från att dom haft ihjäl henne så har dom iså fall bemödat sig med att sopa igen spår och skapat sig alibin. Och då är jag övertygad att cykeln placerats av gm i syfte att rikta bort blickarna från där den stod från början. Dom har verkligen inte suttit hemma i soffan som en annan bakis hade gjort.

Trots dunsarna i lägenheten är jag inte övertygad att det var där dom haft ihjäl henne. Så en medveten knuff på väg till mcdonalds är inte osannolikt. Men då uppstår logistiska problem som dom måste lösa fort. Vet du om J.J s bil stod hemma på lördagsnatten?

Det är många frågetecken som jag inte får ihop i brist på information.
Vad för konflikt kan dom haft som är så allvarlig att dom vill ha ihjäl henne?
Har någon av tjejerna strulat eller har intresse för hennes pojkvän?
Vem är kompisen som T söker under kvällen och vem och vilka var med kompisen?
Varför följer T ensam med två tjejer hem mitt i natten för att lösa en konflikt?

Nu meddelar ju inte polisen allt som framkommit i förhör så någon eller båda kan faktiskt gjort medgivande, men troligen skyllt på varandra. Annars är det väldigt ovanligt att två så unga tjejer håller tyst. Och P7 kom väldigt fort tycker jag.

Håller med många oklara uppgifter som snurrar runt.
Citera
2022-10-22, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Är det sant att telefonen hittades i JJ lägenhet? verkar stå olika i tidningar och är det polisen som sagt detta?

Det bygger på VPs första rubrik som sade att telefonen "fanns" i JJs lägenhet, det tolkades som att man funnit den där men vad som avsågs var att den hade befunnit sig där.
Citera
2022-10-22, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Vilket möjligtvis kan vara något från det där McDonalds-besöket, det har väl redan nämnts något om en film därifrån.
Ja så är det nog....tror de jobbar med bildkvalitet...
Citera
2022-10-22, 11:13
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balunsen
Detta att göra tro?
Förmodligen inte, men händer mycket i Vetlanda just nu!
Citera
2022-10-22, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
MAX verkar ligga nära Biltema

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Precis. Som vilken cykelolycka som helst. Bara låta ligga.

Men på nåt sätt har tjejerna rört till det under natten med tanke på sitsen de är i. Har de orsakat en olycka eller gjort nån medveten handling är frågan. Än så länge bara misstänkt människorov men vete katten om hon är vid liv nånstans.

De är väldigt unga alla tre. Har de berättat varsin historia som inte går ihop? Och hur ”rationellt” har de agerat under och efter det evtl brottet om de varit onyktra, stressade osv.

Om jag förstått det rätt så hämtades både JJ och hennes bil på skolan där hon arbetade. På en söndag om jag fattat rätt, vad gjorde hon där och vilken typ av tjänst har hon isf som gör att hon rent fysiskt måste vara på plats där? Ville hon inte vara hemma bara och isf varför?

Bilen och JJ hämtades 17e på måndagen och hon va troligtvis på sitt arbete då.
Citera
2022-10-22, 11:15
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jaha där ser man. Vet man att man letar efter en död person kan jag förstå det men så är ju inte fallet här.
Alla med en gnutta sunt förnuft inser att hon är död, det gör polisen också. Det är bara några tomtar här som inte fattat det än..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in