Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Precis. Som vilken cykelolycka som helst. Bara låta ligga.
Men på nåt sätt har tjejerna rört till det under natten med tanke på sitsen de är i. Har de orsakat en olycka eller gjort nån medveten handling är frågan. Än så länge bara misstänkt människorov men vete katten om hon är vid liv nånstans.
De är väldigt unga alla tre. Har de berättat varsin historia som inte går ihop? Och hur ”rationellt” har de agerat under och efter det evtl brottet om de varit onyktra, stressade osv.
Om jag förstått det rätt så hämtades både JJ och hennes bil på skolan där hon arbetade. På en söndag om jag fattat rätt, vad gjorde hon där och vilken typ av tjänst har hon isf som gör att hon rent fysiskt måste vara på plats där? Ville hon inte vara hemma bara och isf varför?
Om vi utgår från att dom haft ihjäl henne så har dom iså fall bemödat sig med att sopa igen spår och skapat sig alibin. Och då är jag övertygad att cykeln placerats av gm i syfte att rikta bort blickarna från där den stod från början. Dom har verkligen inte suttit hemma i soffan som en annan bakis hade gjort.
Trots dunsarna i lägenheten är jag inte övertygad att det var där dom haft ihjäl henne. Så en medveten knuff på väg till mcdonalds är inte osannolikt. Men då uppstår logistiska problem som dom måste lösa fort. Vet du om J.J s bil stod hemma på lördagsnatten?
Det är många frågetecken som jag inte får ihop i brist på information.
Vad för konflikt kan dom haft som är så allvarlig att dom vill ha ihjäl henne?
Har någon av tjejerna strulat eller har intresse för hennes pojkvän?
Vem är kompisen som T söker under kvällen och vem och vilka var med kompisen?
Varför följer T ensam med två tjejer hem mitt i natten för att lösa en konflikt?
Nu meddelar ju inte polisen allt som framkommit i förhör så någon eller båda kan faktiskt gjort medgivande, men troligen skyllt på varandra. Annars är det väldigt ovanligt att två så unga tjejer håller tyst. Och P7 kom väldigt fort tycker jag.