Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Och du har inte ens tänkt tanken att det urval du ser på något sätt skulle vara selekterat. via redaktioner, twittergrupper ocb inte minst filterbubblor (din egen och andras).
Jag har följt den stora tråden här på flashback sen dag 1, jag följer flera olika på twitter både proryska ukrainska, youtube samma där,
Jag skulle säga största moraliska förlusten var Mauriopol för Ukraina
Ryssarna har lidit en serie moraliska förluster Kiev och Hostomel, Moskva,Snake Island, Flygbasen på Krim, Kharkov,Krimbron som lett till mobiliseringen som ansågs otänkbar, varför behöver man mobilisera om man dödat 300k och dessutom bara förlorat 10k av sina egna soldater typ. Eller hur kan man misslyckats med döda/fånga Zelensky han var ju till och med så självsäker så han besökte Izium i samband med att ryssarna körts ut därifrån. Medans Putin inte ens besökt sina nyockuperade områden långt bakom frontlinjen.
Men visst det är inte slut på långa vägar än men jag fattar inte hur man kan önsketänka typ att Ryssland ska ockupera hela Ukraina för det är nog det som krävs för annars kommer kriget aldrig ta slut Ukraina har ju synat bluffen att en attack på det som kallas Ryssland leder automatiskt till kärnvapensmäll. Det kommer ju leda till en enorm flyktingström till Europa om nu hela Ukraina ockuperas. Samt även om man nu skulle göra det kommer det knappast knäcka väst i stort och kommer Ryssland fortsätta på en fredlig bana efter det skulle allt bli frid o fröjd? Bäst för Europa och Sverige är att Ryssland åker på en sån tung moralisk förlust att man kastar ut hela ledarskitet och ser tillbaka på det här som tyskar såg tillbaka på WW2 förhoppningsvis kommer det en ny ledare som kan göra ett ryskt under och bygga upp Ryssland som en långsiktig demokrati med väldigt få geopolitiska mål utanför landets egna gränser men en tillräckligt stark intern ekonomi för ha en sund export av både råvaror och tillverkade produkter och bra levnadsstandard.