2022-10-25, 06:11
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Men halå, du kan se valfri film dag efter dag under hela specialoperationen och de visar horder av döda ukrainska orcher, filmer av Ryska elitsoldater är väldit få, jag vet inte ens om sådana filmer finns.

Ryssland kan inte ha 60-100 000 döda, det är hela militära styrkan de haft i ukraina det är orimligt snarare 6-10 000 döda ryssar varav hälften kan vara civila.

Ryssland skickade väl in 200 000 man plus att de hade hela Donetsks militär med sig redan ifrån början. Sedan kom 40k tjetjener, så visst kan de ha förlorat 60k man, men jag håller med det finns väldigt få filmer med döda ryssar jämfört med vad det finns filmer med döda Ukrainska soldater och förstörda Ukrainska tanks och andra fordon. Sådana filmer kryllar det ju av på många kanaler på telegram iaf. Men det är inte i närheten av de siffrorna för någon sida, vilket är förståeligt iofs.
Citera
2022-10-25, 06:32
Medlem
Ruskigbusss avatar
Tråden handlar om påstådda (förmodligen av ryska källor) förluster för Ukraina-sidan.
Inte om kriget i stort eller annat som tas upp i en mängd andra trådar.
Rubrik korrigerad.
OT raderat.
Varningar utdelade.
/Mod
Citera
2022-10-25, 06:36
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Så Ukraina ska ha tagit 402000 totala föluster, varav ca 96,5% döda?

De kunde åtminstone försökt ljuga övertygande.

Kanske förutsatte att Ukrainsk stridssjukvård och sjukvårdslogistik är lika effektiv som den ryska motsvarigheten när man drog dessa siffror ur röven.
Citera
2022-10-25, 06:38
Medlem
Jag är mer intresserad av hur det kan ha stupat så många soldater på.. Lite mer än ett halvår? Dessa siffror är ju i samma klass med första världskriget där soldaterna sprang mot både kulspruteeld och artilleri.
Citera
2022-10-25, 06:52
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Jag är mer intresserad av hur det kan ha stupat så många soldater på.. Lite mer än ett halvår? Dessa siffror är ju i samma klass med första världskriget där soldaterna sprang mot både kulspruteeld och artilleri.

Det gör de ju här också. Men i andra världskriget förlorade Ryssarna 18 miljoner man, så nej, siffrorna är inte i närheten. Än.
Citera
2022-10-25, 06:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kanske kan stämma då Ukraina inte rustade mot en fullskalig invasion som skedde. Första månaden hade Ukraina nog fruktansvärda förluster, jag trodde inte de hade en chans att stå emot ett sådant anfall.

Sista två månaderna har visst putin förlorat både stora mängder män och även retirerat.
Känns fint att det dör ryssar på främmande mark igen precis som när de invaderade Finland..
Låt ryssarna fortsätta dö..

"Hade nog" - spekulationer. Ukrainarna har varit befästa utanför Donbass. Deras stora förluster har vuxit till sig nu iochmed offensiverna.
Citera
2022-10-25, 06:58
Bannlyst
Citat:

Detta är ju artilleriets krig där ryska överlägsenheten har varit 10:1 och nu är det modernt träffsäkert artilleri. Rena rama helvetet främst för de ukrainska soldaterna, och jag hoppas det fortsätter så. Men bäst med fred för att rädda både soldater och civila och för att resten av Europa inte ska falla.
Citera
2022-10-25, 07:00
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Citat:

För att Voldemort Zelenskyjs brava mannar kastar sig hjältemodigt mot den ryska kulsvärmen i en heroisk ansträngning att stå emot invasionen, men ryssarna retirerar bara tillfälligt, för att sedan mata på igen. Den trista sanningen är att Kievs grabbar stupar alldeles i onödan i Bidens och Ursulas proxykrig.
Senast redigerad av provinsen-taiwan 2022-10-25 kl. 07:05.
Citera
2022-10-25, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-taiwan
För att Voldemort Zelenskyjs brava mannar kastar sig hjältemodigt mot den ryska kulsvärmen i en heroisk ansträngning att stå emot invasionen, men ryssarna retirerar bara tillfälligt, för att sedan mata på igen. Den trista sanningen är att Kievs grannar stupar alldeles i onödan i Bidens och Ursulas proxykrig.

Kievs grannar? Ryssarna? Så är det nog.
Citera
2022-10-25, 07:06
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Kievs grannar? Ryssarna? Så är det nog.

n → b på tastaturen…
Citera
2022-10-25, 07:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Samtidigt visas filmer på högar med ryska lik från fronten.
Kadyrovs drägg ser ut som mjölpåsar när de för andra gången blivit beskjutna i en förläggning.
Citera
2022-10-25, 07:28
Medlem
Bidragsgivarens avatar
Sanningen är att ryska soldater dör som flugor.

Men som den ryska mentaliteten föreskriver:
"Lögnen framför allt".

Otäck kultur som tror att om man säger någonting så kan man göra vad man vill.

U-landet Ryssland är bästa beviset på att det inte fungerar särskilt bra

Förstöra och mörda oskyldiga är inte svårt, alla kan göra det men Ryssland tror att det visar styrka

Ryssland, världens största skämt med pedofilen Putler i spetsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in