2022-10-25, 00:31
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Kan det inte vara så enkelt som att JJs pappa inte har något Facebook-konto och därför bad JJ att lägga ut annons?

Han har Facebook.
Citera
2022-10-25, 00:31
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVintergata

~ Är det någon som vet om MP har sökt längs med järnvägen vid Gränsgatan ? Varit och sökt på ekorrestigen & lärkgatan ?

Efterfrågade samma sak för nån dag sen.
Tänkte kolla där själv men har inte kommit iväg än. Har en bra bit att åka till Vetlanda.
Citera
2022-10-25, 00:32
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Det går inte att utesluta JL, det är alldeles för mycket att utforska i för polisen.
Vem säger att det inte är han som mötte upp JJ på MCD.
Han har inte dykt upp på jobbet på 1 vecka.
Nån nämnde att han hade kommit för att fixa ett pass.
Han har enligt en annan haft nån slags kontakt och lekar med en av MGM.
Han har ett ställe som han gott och väl kan ha tagit TT till
För att inte tala om hur de som känner honom har beskrivit vad han är kapabel till, hur han behandlar tjejer.

Det är värt att åtminstone kolla upp honom innan man avskriver det. Skulle ju inte vara kul när/om det sen skullr uppdagas att han var skyldig trots allt.

Håller helt och hållet med om att JL inte bör avskrivas. Helt oavsett om det har skett smutskastning mot honom här på Flashback så bör polisen kolla upp alla möjliga tänkbara personer som finns i och runt de inblandades vänskapskrets. Detta inkluderar då även JL.
Citera
2022-10-25, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Kanske, men jag aldrig någonsin hört om någon kvinna som mördat av den anledningen. Har du något exempel? Däremot svartsjuka… det är därför jag undrar hur relationerna mellan dessa personer såg ut.

Inte varje dag man hör om unga tjejer som mördar men ett exempel är barnamorden i Arboga. Och det var svartsjuka.
Citera
2022-10-25, 00:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Någonstans i tråden idag låg en länk till eniro (?) med adress till JJ:s far. Adressen var till förrådet tror jag. Jag hittar den inte nu. Kan och vill någon lägga ut den igen?
Här https://www.eniro.se/ilan+leshem+vetlanda/13645288/person
Men någon här i tråden säger att han inte har något med den här adressen att göra, för övrigt samma person som har försökt driva igenom att JL är skyldig till kidnappning. Har ingen aning om vad som är sant, men här är adressen iallafall. vetlanda ridklubb eller något stall ligger precis brevid.
Citera
2022-10-25, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Om TTs försvinnande/mord? var mer planerat så kan ju JJ och eller MH hapratat med någon på restaurangen Nöjet under kvällen, stämt träff på McD helt enkelt, verbalt, inga mobiler inblandade...... inga elektroniska spår.

Enligt media så säger ju Jj själv till polisen att både JJ och MH går till McD vid 3-4 på natten.

Jag tycker att tiden är lite underligt satt/uttryckt:....mellan kl. 3-4, det känns mer som ett "vi ses där mellan 3-4, för jag vet inte säkert när jag är klar med det där"......

Ett trovärdig skribent i tråden menar att JJ kom dit i bil och blev avsläppt..

Just mött en man vet jag inte utom skribenten i tråden som verkar trovärdig.

Kolla mina inlägg, jag har postat den en gång, den lades upp sent i går kväll, vi "jobbade" med den den gågna natten.....

Tack. På Eniro ser det ut som att J:s far är skriven på förrådsadressen. Precis som jag mindes det. Varför? Det står oxå "Delar av det här innehållet är ändrat av personen själv". Har han något skäl att skriva fel bostadsadress?

(På Hitta.se står adress Hadderödje och det är väl där han bor.)
Citera
2022-10-25, 00:37
Medlem
Jag tror ärligt talat spåren mot eventuella killar är oerhört svaga. Givetvis skulle polisen inte medge det, men man söker med ljus och lykta efter en manlig bekant att hänga upp fallet på.
Finns det någon man som alls varit inblandad i detta så kommer vederbörande omgående utpekas som huvudman, alldeles oavsett vad som egentligen skett.

Polisen är, precis som alla andra, människor och önsketänker sig nog någon manlig bifigur som begått allt våld.
Tror det kommer krävas överväldigande bevis för att döma dessa tjejer för mord. För i alla mordfall, speciellt där bevisningen är svag, hålls det öppet för en alternativ förklaring. Normalt är det mest något som intresserar försvarsadvokaten.
Här kommer det dock gälla alla.
Lusten att tänka in en manlig alternativ gärningsman kommer vara skyhög.

Tråkigt och kanske också orättvist, men icke desto mindre verklighet. Ingen kommer medge det, men så är det.
Så polisen får nog lägga upp så väl en kropp som mycket god teknisk bevisning för att fälla dessa damer då bestialiska mord och bortfraktade kroppar är något hela systemet mentalt förbehåller män.
Citera
2022-10-25, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Men någon här i tråden säger att han inte har något med den här adressen att göra, för övrigt samma person som har försökt driva igenom att JL är skyldig till kidnappning. Har ingen aning om vad som är sant, men här är adressen iallafall. vetlanda ridklubb eller något stall ligger precis brevid.

Det är helt sant att det är Vetlanda kommuns centralförråd, och jag har sagt att det är möjligt att han har tillgång till den via Emåförbundet som har sitt kontro bredvid men det är likväl inte hans förråd. Och jag har absolut inte sagt att JL är inblandad.
Citera
2022-10-25, 00:38
Medlem
Och har polisen samlat in alla uppgifter så att man har användning för att kartlägga Toves förmodade sista timmar i livet?
Citera
2022-10-25, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom

Tack. Det är nåt konstigt om han står skriven på adressen och inte har någonting med stället att göra.
Citera
2022-10-25, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
[/b]

Tack. På Eniro ser det ut som att J:s far är skriven på förrådsadressen. Precis som jag mindes det. Varför? Det står oxå "Delar av det här innehållet är ändrat av personen själv". Har han något skäl att skriva fel bostadsadress?

(På Hitta.se står adress Hadderödje och det är väl där han bor.)

Några skäl kan ju vara att hans dotter sitter häktad och omvärlden tror att hon är en mördare. Han vill inte att hans familjs adress skall vara tillgänglig för alla.
Citera
2022-10-25, 00:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det är helt sant att det är Vetlanda kommuns centralförråd, och jag har sagt att det är möjligt att han har tillgång till den via Emåförbundet som har sitt kontro bredvid men det är likväl inte hans förråd. Och jag har absolut inte sagt att JL är inblandad.
if you say so
Inte jag som har registrerat hans namn på den adressen så du får väl ta kontakt med eniro om det stör dig väldigt mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in