2022-10-24, 06:42
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Att T skulle knarka tror jag inte på. Mer troligt i så fall är väl JJ som verkar sälja det mesta av små skitgrejer på marketplace för 15 kr, 25 kr.

Hon måste ju ha väldigt dåligt med pengar om 15 spänn är viktigt.....

Folk är rätt snåla av sig i den här lilla hålan och ska helst pruta på de lilla minsta även om priset är lågt .
Citera
2022-10-24, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Nu slänger jag ut en liten fundering bara!
Jag läste att pojkvännen hade varit med när Missing people planerade och gjorde upp i vilka områden de skulle söka men han deltog inte.
Kan det vara så att han bevakade så att de inte letade i rätt område?
Bara en hypotetisk fråga som kan vara helt befängd.
Vad tycker ni härinne om det?

Jag delar den tankegången. Förstår inte varför så fort någon lutar åt att pojkvännen är inblandad så blir det ramaskrin i chorus här. Men några är vi som tänker som du.
Citera
2022-10-24, 06:50
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, jag börjar undra om TT faktiskt blev attackerad på/vid cykeln. Jag är så gammal nu så jag kommer ihåg de där "slanglåsen", och vad jag kommer ihåg så måste de låsas även när man cyklar med cykeln, de blir för "spretiga" om man inte "sätter ihop dem". Man låste dem under sadeln, alternativt låst som en ring och lagd i cykelkorgen. Ochman låser absolut inte på det sättet som bilden visar. Låst av någon som aldrig har cyklat själv?

Ett gammalt trästaket kan väl brytas sönder, men skulle man låsa en cykel i det?

Detta har jag trott från början då jag skrivit de i tidigare i tråden . Att TT måste har möte sin förövare efter hon lämnat jj’s lgh . När jag kolla på bilden med cykeln och måste jag hålla med dig . Känns som någon haft bråttom med att sätta dit låset .
Citera
2022-10-24, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Tove skulle alltså ha ringt sin pojkvän vid 2:30 och sagt att hon är på väg hem. Strax därefter ska en eller båda av de misstänkta befunnit sig på McDonalds (vilket borde vara lätt att kolla).

- När skulle mordet ha skett?

- Var skulle mordet ha skett? Hade det skett i lägenheten hade det garanterat funnits spår och de hade inte varit misstänkta för människorov utan för mord.

- Var är kroppen? När skulle de ha gjort sig av med kroppen?

Pojkvännen ringde T 01:49 och T ringde pojkvännen 02:30, sägs att ju varit på donken kring 03 och oljud som att någon sparkat i väggen från jj's lägenhet mellan 03-04.

Om pojkvännen är med på planen så kan samtalet kl 02:30 vara från någon av mgm då T är satt ur spel men använder T's mobil, pojkvännen åker till jj's lägenhet och jj går till donken och fixar alibi sedan är det pojkvännen och M (som sägs gått hem) som dödar T, sedan kan pojkvännen och M åkt till donken och plockat upp jj och dom åker till jj's lägenhet och hjälps åt att skaffa undan T eller så har dom redan T med sig i bilen.

Kan även vara så att M faktiskt gått hem innan T övermannas och pojkvännen kommer till jj, bara jj och pojkvännen som skulle vara inblandade.
Citera
2022-10-24, 06:57
Medlem
Vad ska man tro om uppgiften att TT setts på McD samma natt som att hon försvann?. Någon som sett att medierna dementerat den uppgiften senare?.

Polisen hade vid denna tiden tömt minst två övervakningskameror. Varav Nöjet var en. Den andra, kan det vara McD?.

I så fall bör väl TT varit ned till McD någon gång under kvällen som Nöjet var öppet för att sedan ansluta med JJ o MH för att gå hem till JJ:s lägenhet.

00:15 vet vi ju att TT sökte någon med bartendern, kan hon ha gett sig iväg till McD efter det?.

I så fall verkar ju denna TT hunnit med att hamna i bråk samt ha någon sorts uppsökande verksamhet efter någon. Verkar ju inte direkt som att TT var ute för att roa sig. Något har gjort henne i mina ögon smått ilsken och fokuserad på något. Vad/varför vet jag däremot inte.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LllEpp/uppgifter-misstankt-kvinna-i-brak-med-forsvunna-tove

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LllEpp/uppgifter-misstankt-kvinna-i-brak-med-forsvunna-tove
Senast redigerad av leosurvey 2022-10-24 kl. 07:02.
Citera
2022-10-24, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotherMu
Jag delar den tankegången. Förstår inte varför så fort någon lutar åt att pojkvännen är inblandad så blir det ramaskrin i chorus här. Men några är vi som tänker som du.
Tack! Jag ställde ju bara en retorisk fråga liksom.
Hade det varit min tjej/kille så hade jag gjort ALLT man kan tänkas göra för att hitta min partner.
Jag tycker bara det liknar andra fall där det har varit lite likadant!
Att han är rädd att hitta sin tjej död det tror jag inte ett skit på.
Ska sticka ut hakan och säga att jag TROR att pojkvännen OCH mamman vet mer än de har sagt.
Citera
2022-10-24, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja en naturlig tanke. Ett försök till damage control av någon som har panik och knte tänker klart. Det här att TT var hemma hos JJ borde varit uppenbart för JJ att TT kommunicerat med andra? Så varför fimpa cykeln för att dölja samma faktum?

En tanke jag hade tidigare var att cykeln var inblandad i nåt handgemäng där TT blir puttad och skadad. Med skador på cykeln som följd. Då blir det intressantare för MGM att fimpa cykeln. Och den som dragit i backen med dödlig skallskada.
Men långsökt.

Just att den är låst och låst på det sättet gör saken än mer märklig.

En tanke är ju att man under en efterfest blir så full att man upptäcker på vägen hem (efter att ha ringt pojkvän 02:30) att det helt enkelt inte går att varken cykla eller leda cykeln. Man gör en avvikande låsning i det tillståndet och ställer cykeln vid en fastighet där man kan hämta den i nyktert tillstånd dagen efter?

Men vad hände isf efter det? Man promenerar tillbaka till JJ? Och vad händer där låt säga vid 03-tiden (duns, spring) och vad händer sen med mobilen vid 03:50?

Om nån annan än T flyttat på och låst cykeln i ditt första scenario (dvs. handgemäng) så borde det väl finnas en hel del fingeravtryck.
Allt sker oplanerat och i affekt. Ingen tid att tänka på handskar osv.
Citera
2022-10-24, 07:02
Medlem
Citat:
Hade det varit min tjej/kille så hade jag gjort ALLT man kan tänkas göra för att hitta min partner.
Ska sticka ut hakan och säga att jag TROR att pojkvännen OCH mamman vet mer än de har sagt.

vad vet vi om pojkvännen tidigare?
har polisen ens fått ut något ur honom ? förutom att "T skulle ha ringt för o berätta vart hon var på g?".
sitter han bara inne i sin lgh eller är han hos sin mamma för det mesta nu?
jag tror ju som sagt att "partners" blir ju granskade rätt hårt och en av dom första faktiskt. tänkte mer om han var en skum typ, dåliga kretsar osv.
Citera
2022-10-24, 07:03
Medlem
Citat:

I många andra fall har ju tvärtom pojkvänner (eller GM som inte är pojkvännen) som varit väldigt aktiva och drivande i sökandet sedan visat sig vara GM.
Citera
2022-10-24, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Vad ska man tro om uppgiften att TT setts på McD samma natt som att hon försvann?. Någon som sett att medierna dementerat den uppgiften senare?.

Polisen hade vid denna tiden tömt minst två övervakningskameror. Varav Nöjet var en. Den andra, kan det vara McD?.

I så fall bör väl TT varit ned till McD någon gång under kvällen som Nöjet var öppet för att sedan ansluta med JJ o MH för att gå hem till JJ:s lägenhet.

00:15 vet vi ju att TT sökte någon med bartendern, kan hon ha gett sig iväg till McD efter det?.

I så fall verkar ju denna TT hunnit med att hamna i bråk samt ha någon sorts uppsökande verksamhet efter någon. Verkar ju inte direkt som att TT var ute för att roa sig. Något har gjort henne i mina ögon smått ilsken och fokuserad på något. Vad vet jag däremot inte.

Det känns som att det finns väldigt många uppgifter i omlopp som inte har bekräftats av polisen utan som media har kört på. Det har även påståtts att JJ ska ha mött upp en man mellan 03 och 04. Även detta är obekräftat och lite märkligt om det stämmer för den personen borde ju bli inplockad av polis till förhör alt hört av sig själv och lämnat uppgifter
Citera
2022-10-24, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Om nån annan än T flyttat på och låst cykeln i ditt första scenario (dvs. handgemäng) så borde det väl finnas en hel del fingeravtryck.
Allt sker oplanerat och i affekt. Ingen tid att tänka på handskar osv.

Håller med ..
Ja alltså NFC tar ju bara prov/analyserar osv på det dom får, sen om någon gör någon annan analys bara för att den själv har ett tänk att "bättre o hitta mer" så gör dom ju de.
Citera
2022-10-24, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Pojkvännen ringde T 01:49 och T ringde pojkvännen 02:30, sägs att ju varit på donken kring 03 och oljud som att någon sparkat i väggen från jj's lägenhet mellan 03-04.

Om pojkvännen är med på planen så kan samtalet kl 02:30 vara från någon av mgm då T är satt ur spel men använder T's mobil, pojkvännen åker till jj's lägenhet och jj går till donken och fixar alibi sedan är det pojkvännen och M (som sägs gått hem) som dödar T, sedan kan pojkvännen och M åkt till donken och plockat upp jj och dom åker till jj's lägenhet och hjälps åt att skaffa undan T eller så har dom redan T med sig i bilen.

Kan även vara så att M faktiskt gått hem innan T övermannas och pojkvännen kommer till jj, bara jj och pojkvännen som skulle vara inblandade.

Du kan vara något på spåret här! Kan det vara ett triangeldrama där pojkvännen och någon av de misstänkta har haft ett förhållande iom att T pluggar på annan ort och att det har krupit fram något som orsakat svartsjuka!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in