2022-10-24, 02:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Jag har en tanke om varför låset sitter så konstigt på cykeln.
Att den var fastlåst utanför JJ.

Att T har låst cykeln i någonting utanför JJ när de kommit dit, men att det är först efter 'brottet' och att de mest akuta åtgärderna fixats som man inser att T:s cykel sitter fastlåst utanför! -Inte bra! Cykeln måste bort!

Man har tydligen inte haft tillgång till nyckeln för att låsa upp det (T inte längre där), men man har fått loss låset ifrån vad den nu satt fast i.

Någon kanske kan kolla vad den i så fall kan ha varit fastlåst i där?

tex en mindre lampstolpe eller dylikt man med visst besvär faktiskt kan lyfta loss låset och cykel ifrån för att kunna gå iväg med cykeln.

Kanske har den suttit i något som lätt går att bryta sönder, men som syns på plats?

Efter detta kånkas cykeln eller körs med bil till där den hittades och bara dumpas. Den hade ju dessutom hittats slängd och en tant hade rest den som jag fattade det.

Jaa, jag börjar undra om TT faktiskt blev attackerad på/vid cykeln. Jag är så gammal nu så jag kommer ihåg de där "slanglåsen", och vad jag kommer ihåg så måste de låsas även när man cyklar med cykeln, de blir för "spretiga" om man inte "sätter ihop dem". Man låste dem under sadeln, alternativt låst som en ring och lagd i cykelkorgen. Ochman låser absolut inte på det sättet som bilden visar. Låst av någon som aldrig har cyklat själv?

Ett gammalt trästaket kan väl brytas sönder, men skulle man låsa en cykel i det?
Citera
2022-10-24, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaha, tack. Den fungerar nog, men inte riktigt för mig.

Men kanske JJ fixade nycklarna från pappsen under förevändning att hämta grepen för försäljning?

Jag är inne på lite samma kring grepen.. det känns som att fota eller hämta grepen är någon slags ursäkt för något.

Antingen ursäkt för att åka dit eller ursäkt för att hämta grepen eller bil.
Det vore mycket intressant att veta datum/tid för när fotot på grepen togs.
Citera
2022-10-24, 02:04
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Här
det gråa strecket är jjs lägenhet, till förrådet
https://imgur.com/a/WQNgxNd

Ja nu ser jag, det är ju nästan för bra......

Hoppas att polis söker där snart, men det borde ju börja att lukta vid detta laget, om hon nu ligger död där.....
Citera
2022-10-24, 02:07
Medlem
Citat:
Pappa har alltså en vit bmw som kan se silvrig ut i mörkret och regnet, som kan ha setts i drive med jj på mcd. Som har ett ödsligt förråd 2 minuter från mcd.
ja och så har Toves pojkväns mamma el silverfärgad Bmw
de två bilarna kan kanske visas upp för de vittnen som påstod att de sett J.j och den silvriga bilen
var bilen lik hennes pappas bil
eller var bilen den som tillhörde pojkvännens mamma

svår dilemma för oss
som inte såg bilen den där natten
Citera
2022-10-24, 02:07
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Jaa, jag börjar undra om TT faktiskt blev attackerad på/vid cykeln. Jag är så gammal nu så jag kommer ihåg de där "slanglåsen", och vad jag kommer ihåg så måste de låsas även när man cyklar med cykeln, de blir för "spretiga" om man inte "sätter ihop dem". Man låste dem under sadeln, alternativt låst som en ring och lagd i cykelkorgen. Ochman låser absolut inte på det sättet som bilden visar. Låst av någon som aldrig har cyklat själv?

Ett gammalt trästaket kan väl brytas sönder, men skulle man låsa en cykel i det?

Om man kollar bilden på som kommer upp när man googlar Jj adress så står det cyklar till vänster om huset. Ser inte ut som de står i ett cykelställ. Kan T cykel stått där tro?
Citera
2022-10-24, 02:08
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Detta fallet börjar mer och mer likna Maline i Landskrona som försvann men hittades efter någon vecka nära en järnväg. Fullt med villospår. Barkillen och en massa skumma kompisar. Vet inte om det konstaterades som mord, självmord eller förfrysning. Precis som detta fallet.

Faktiskt. Utredningen lades ner. Mycket märkligt fall och jag skulle gissa på att personer visste mer än vad som sades.
Citera
2022-10-24, 02:08
Medlem
Citat:

Absolut

Det är dessutom natt och hon har inte tänkt vara där länge. Man är nog inte så kinkig i sitt val. Bara att den sitter fast i något.
Citera
2022-10-24, 02:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja och så har Toves pojkväns mamma el silverfärgad Bmw
de två bilarna kan kanske visas upp för de vittnen som påstod att de sett J.j och den silvriga bilen
var bilen lik hennes pappas bil
eller var bilen den som tillhörde pojkvännens mamma

svår dilemma för oss
som inte såg bilen den där natten
Visst, dessutom så vet vi inte om det ens är sant, men det här var som ett svar på hur kort sträcka det är till jjs pappas förrådslokal i stan. bara en eller två minuter alltså
Senast redigerad av uractualmom 2022-10-24 kl. 02:12.
Citera
2022-10-24, 02:10
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ja nu ser jag, det är ju nästan för bra......

Hoppas att polis söker där snart, men det borde ju börja att lukta vid detta laget, om hon nu ligger död där.....

Jag har missat hur spåret om förrådet kom till tals här men kan någon ringa polisen nu och tipsa om detta. Eller MP. Eller någon som bor i närheten!
Citera
2022-10-24, 02:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Detta fallet börjar mer och mer likna Maline i Landskrona som försvann men hittades efter någon vecka nära en järnväg. Fullt med villospår. Barkillen och en massa skumma kompisar. Vet inte om det konstaterades som mord, självmord eller förfrysning. Precis som detta fallet.

Det avskrevs som olycka. I julas var det ju en annan "biljardtjej" som "tog självmord", nästan samma dag/julafton, typ.
Nu väntar vi på nästa jul (inte denna), det verkar hända varannan Jul där i landskrona och Biljarden.

Citat:
Pappa har alltså en vit bmw som kan se silvrig ut i mörkret och regnet, som kan ha setts i drive med jj på mcd. Som har ett ödsligt förråd 2 minuter från mcd.

Ja, om det nu är sant att JJ sågs på MCD i en BMW med en man.....

JJ måste ju ha jobbat otroligt snabbt, i princip hade hon ca 24 timmar på sig.....tills polisen plockade in henne.

Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Jag är inne på lite samma kring grepen.. det känns som att fota eller hämta grepen är någon slags ursäkt för något.

Antingen ursäkt för att åka dit eller ursäkt för att hämta grepen eller bil.
Det vore mycket intressant att veta datum/tid för när fotot på grepen togs.

Jag har för mig att de som såg annonsen på Marketplace sa att det var den söndagen då TT anmäldes försvunnen. Någon kanske tog skärmdump?
Citera
2022-10-24, 02:17
Medlem
Starbacks avatar
Visst, jag kan ha sett fel men enligt mej så har T ganska grumliga ögonvitor på Missing Peoples bild. På en frisk person ska ögonvitorna vara just vita.

Grumliga vitor kan tyda på leversjukdom (i värsta fall HCV) eller regelbundet missbruk. Knarkade Tove utan att vuxna runt henne anade det?

Situationer under natten gör ett litet speedat intryck. Exempelvis samtalet hemma hos en av kvinnorna där man påstods ha försonats. Även en ungdom som festat under kvällen måste ju vara ganska trött vid kl 2-3-4 på morgonen. Men inte dessa tjejer-dom pratar ut.
Citera
2022-10-24, 02:18
Medlem
Citat:
Visst, dessutom så vet vi inte om det ens är sant, men det här var som ett svar på hur kort sträcka det är till jjs pappas förrådslokal i stan. bara en eller två minuter alltså
bra.
Det är knepigt försvinnande- mycket folk i rörelse den där kväll/natten
hoppas verkligen att någon kan ha lämnat vederhäftig info till polisen så detta får en lösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in