2022-10-24, 21:09
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
AFS kan ligga lågt ett tag , om ett tag är allt förlåtet ocn AFS Gustav blir rumsren medlem i Sveriges naziregering.

Att ni aldrig tröttnar. Glöm inte att jämförelsen går åt båda håll - det du säger är att det nazisterna gjorde inte är mycket värre än att införa en mer restriktiv migrationspolitik. Hur känns det att förminska de miljoner judar, homosexuella, romer, funktionsnedsatta som fick sätta livet till under WW2? För att inte tala om alla de soldater som offrade sina liv?

Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Ja
Han har haft ett förhållande med henne men tagit avstånd nu men kolla hennes Instagram så ser du vad folk skrivit om båda två

Nu sitter man och läser Insta. Man ser hur många som ångrat att man lagt en röst på SD

Om man ångrar en röst på ett parti byggt på vad en enskild medlem i det partiet gjort eller sagt och ENBART på det, då kanske man skulle ta sig en funderare vad det är man röstar på och varför.
Citera
2022-10-24, 21:11
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Att ni aldrig tröttnar. Glöm inte att jämförelsen går åt båda håll - det du säger är att det nazisterna gjorde inte är mycket värre än att införa en mer restriktiv migrationspolitik. Hur känns det att förminska de miljoner judar, homosexuella, romer, funktionsnedsatta som fick sätta livet till under WW2? För att inte tala om alla de soldater som offrade sina liv?

Om man ångrar en röst på ett parti byggt på vad en enskild medlem i det partiet gjort eller sagt och ENBART på det, då kanske man skulle ta sig en funderare vad det är man röstar på och varför.

Skriv inte till mig om såna saker
Jag röstade inte ens på det partiet. Har inget intresse att rösta på ett missnöjesparti. Visst vill man avsluta all kriminalitet men inte till bekostnad av vad som helst. Anställer man någon som henne så har man inte heller höga krav på vad partiet har för människor.

Hon är en mobbare enligt mig
Citera
2022-10-24, 21:39
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ja
Han har haft ett förhållande med henne men tagit avstånd nu men kolla hennes Instagram så ser du vad folk skrivit om båda två

Nu sitter man och läser Insta. Man ser hur många som ångrat att man lagt en röst på SD
Tack för tipset. Av Tobias Anderssons kommentar under hennes inlägg framgår att mina källor var välunderrättade.

Ungsvenskarnas übersturmbandführer och fd rättspolitiske talesperson lyfter upp Fallenkvists insatser som ovärderliga för partiet. Vsb.
Citera
2022-10-24, 21:41
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Tack för tipset. Av Tobias Anderssons kommentar under hennes inlägg framgår att mina källor var välunderrättade.

Ungsvenskarnas übersturmbandführer och fd rättspolitiske talesperson lyfter upp Fallenkvists insatser som ovärderliga för partiet. Vsb.

Det var därför jag tipsade dig att se alla kommentarer/inlägg. Det luktar på långt håll att han har legat med henne rejält annars tar man ju avstånd och låter bli att kommentera.

Ville bara säga att du har rätt.

Man försöker ju få in utländska kvinnor btw till partiet som ser bra ut men hon var väl den enda som bjöd på sig själv.
Citera
2022-10-24, 21:51
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Det var därför jag tipsade dig att se alla kommentarer/inlägg. Det luktar på långt håll att han har legat med henne rejält annars tar man ju avstånd och låter bli att kommentera.

Ville bara säga att du har rätt.

Man försöker ju få in utländska kvinnor btw till partiet som ser bra ut men hon var väl den enda som bjöd på sig själv.
Att de var ihop är väl allmängods, när till och med Expressen skriver om det.

Vad som är intressant med hans kommentar är ju den politiska betydelsen. Trots ”helg seger”, Anne Franks sedeslöshet, trots högstadievideos med återvandringsbyrå, trots allt mer radikala klipp, trots hånfulla videos där Fallenkvist kallar tiggare för påskkärringar - trots att hon gått så mycket åt högerradikalism, så står Tobias Andersson bakom henne och hyllar hennes arbete.

Att de legat har inte så stor betydelse här. Oerhört mycket viktigare att han öppet hyllar hennes värv. Nästan så att media borde varskos om det.
Citera
2022-10-24, 21:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Sverige är på botten just nu hos alla länder. Vi får tacka Fallenqvist för att ha gjort två anseenden där hon först heilar och sedan skrattar åt ett barn.
Hon har kört oss alla i botten.

Vad talar du om? Kört oss alla i botten? Jag har inte hört något om detta från någon jag känner i andra länder. Ingen har lagt upp något om det på Facebook varken svenskar eller andra, av hundratals vänner. Det här är bara stort bland oss som är politiskt intresserade, och i andra länder är intresset ännu mindre.
Citera
2022-10-24, 22:01
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Att de var ihop är väl allmängods, när till och med Expressen skriver om det.

Vad som är intressant med hans kommentar är ju den politiska betydelsen. Trots ”helg seger”, Anne Franks sedeslöshet, trots högstadievideos med återvandringsbyrå, trots allt mer radikala klipp, trots hånfulla videos där Fallenkvist kallar tiggare för påskkärringar - trots att hon gått så mycket åt högerradikalism, så står Tobias Andersson bakom henne och hyllar hennes arbete.

Att de legat har inte så stor betydelse här. Oerhört mycket viktigare att han öppet hyllar hennes värv. Nästan så att media borde varskos om det.

Det är därför jag påpekade att hon är en mobbare
Hon står för mobbning och att trycka ner andra. Det blir motbjudande när ett helt parti står bakom henne och stöttar henne i all mobbning som hon utför mot andra människor.

Varför tror hon att hon är bättre än andra?
Citera
2022-10-24, 23:05
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Kasslern har nog en hel del intressen här kan jag tänka, men man skall också ta i beaktande att det även ligger i Kasselstrands intresse att inte avslöja AFS radikala gen så öppet, varför han kanske borde hålla Fallenkvist borta i ett initialskede om det nu är så att han känner att hon skulle kunna tillföra partiet något. OM hon nu skulle vara intresserad. AfS har ju ändå ambitioner att komma i riksdag vilket jag tex tror att NMR tappat hoppet om för länge sedan och istället vill föra en utomparlamentarisk kamp på olika vis.
Ja du har rätt. Fahlenkvist får nog vara riktigt glad om hon får jobb i kassan på Lidl. Btw, mitt snack om AFSugninsparti kommer från en GW Persson bok där just AFS stod för avsugning. Så jag skojjar till det lite att Gustav får suga av alla nya medlemmar och just det kanske Rebecka duger till haha.
Citera
2022-10-24, 23:17
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Ja men jisses vad smart! Jag som trodde Rebecka Fyĺlesvin var en simpel särskrivande bimbo.

Sd:s väljare kommer älska det här. 20% har röstat på Sd för att de egentligen avskyr judar. Om nu bara Jimmie Åkesson drar några sköna judeskämt vid riksdagens öppnande så vi äntligen bli av med skitnödigheten kring nazismen. Genius bruden!

Tror du verkligen att SD är så pass antisemitiskt, även hos den vanlige väljaren? Att juden skulle stå så högt på dagordningen för Livets Hårda Skola har jag svårt att tro.
Citera
2022-10-24, 23:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, hon har ju fått sparken efter ett drev om vad hon skrivit, så hennes reaktion är inte speciellt märklig. Jag tror de flesta tyckt lite synd om sig själv i det läget.

Kränkt det äkta offret Anne Frank? Det är ett märkligt perspektiv. Anne Frank är en verklig gestalt och en litterär gestalt samtidigt som andra som blivit uppmärksammade för sina dagböcker och man måste få ha också negativa känslor inför detta och tycka illa om Anne Frank om man så önskar. Att det skall vara en grund för uteslutning och utfrysning ur offentligheten att i denna offentlighet uttrycka detta är inget positivt värt att försvara hur mycket det än är ett faktum att det kan fungera så. Det är illa att behandla människor så även om man anser att de är idioter som har tvärfel.

Om man är nazist eller högerextremist finns förstås ingen rätt att företräda ett parti som motsätter sig detta, men då bör det vara så att man verkligen har dessa åsikter och inte bara tillskrivs dem baserat på en illvillig tolkning av något man uttalat i annat syfte.
Bah..
Prata för dig själv. Att du skulle anta en offerroll och syssla med självömkan rättfärdigar inte.

Självömkan och anta en offerroll är snarare patetiskt.
Att sen börja projicera skuld på andra är - om möjligt - ännu mer pinsamt.

Men jag är inte värst förvånad över din approach.
Paradiset på jorden vore väl total gränslöshet å det fria ordets vägnar och total transparens angående förundersökningar.
Halleljuja.

"en illvillig tolkning"
"fått sparken efter ett drev"
"uteslutning och utfrysning ur offentligheten"
"Det är illa att behandla människor så"

Rebecka Fallenkvist har sig själv att skylla.
Hon har provocerat, fått uppmärksamhet och får stå sitt kast.
Hon är med andra ord inget offer för omständigheterna.

Hon vet mycket väl hur bevarad hon är efter att hon sköt sig själv i foten på valvakan.

Ja, hon har kränkt ett äkta offer - att skriva om ett offer för nazismen i de termer hon gjort är totalt sjukt.

För det andra ger hon sig på ett barn och diskuterar som om hon vore en hora.

För det tredje är det som sagt även annat kring hennes 50 sidors läsning som gör det hela suspekt.
Den inleds inte med nåt om sexualitet. Anne Frank är inte som vilken flicka som helst som skriver dagbok i ro.
Har hon öht läst i boken?

Om inte, så är hennes arrangerade bild ännu mer suspekt - med tanke på kristen antisemitistisk sångare, låtval om gud och tre tända ljus.

Fallenkvist dammsuger nämligen media för att få uppslag till sin eget drev på andra personer.
Med stereotyper och grova generaliseringar.

Märkligt att hon gnäller så på sossarna (förutom extrem klappjakt på Lööf) - de satt troligen i regeringen när hennes päron flydde hit.

Med tanke på hennes bakgrund funderar jag på vad politiska flyktingar innebär vs diktatorn Ceauşescu och kommunism.
Var det nån speciell politisk flyktingvåg av dissidenter som togs emot i Sverige?

Romer var utsatt minoritet men de verkar väl Fallenkvist också bespotta. Hon ger sig väl på nån kvinna, tiggare, om hur hon är klädd i nån av sina sk satir.
Citera
2022-10-24, 23:29
Avslutad
Hur fan ska hon joina AFS när hon är en zigenerska Ser mer och mer hur den vanlige svensken är en renodlad tattare, därav deras affinitet till zigenare
Citera
2022-10-24, 23:31
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ash123
Hur fan ska hon joina AFS när hon är en zigenerska Ser mer och mer hur den vanlige svensken är en renodlad tattare, därav deras affinitet till zigenare

Hur vet du att Fallenkvist är rom överhuvudtaget? Lösa antaganden antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in