2022-10-24, 22:36
Medlem
Om JJ åkte själv till McDonalds så var ju troligen TT ensam i lägenheten med de. Svarta tjejen… och högst troligt inte vid liv… därav cykeln var kvar redan 04.. sen flyttade dom den…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Jag tror det senare.

Bild ett är från avspärrningen: https://www.expressen.se/nyheter/luckorna-i-misstankta--kvinnans-berattelse/

Oj jävlar, den terrängen ser inte lättsökt ut. Som perfekt för att gömma en kropp. Vet du ifall MP har varit där och sökt?

Vetlanda och Småland överlag är ett skogsnäste utan dess like. Krävs rätt mycket resurser för att finkamma skogarna runtomkring. Därför blir jag förbryllad när polisen trappar ner på sökinsatserna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Det är en Neptun Atlantica

https://www.barnebys.de/auktionen/objekte/neptun-damcykel-atlantica-28-dack-n_08Z6DXQm

https://city-cykler.dk/klassiske-damecykler-109/

https://imgur.com/a/9DMuvrh
Tack för infot eftersom Smålandstidningen samt Vetlandaposten visade Toves lila cykel på bild och det var hennes cykel som hittades uppställd utanför en bostad i Vetlanda ,och i så fall borde polisen tagit med sig cykeln för att kolla upp om det finns eventuella fingeravtryck som tillhör någon av de misstänkta kvinnliga GM .
Citera
2022-10-24, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
Och en användare skrev att han inte varit på jobbet under föregående vecka…
Men jag får inga som helst svar angående koppling mellan han och MGM. Jag betvivlar inte en sekund att han är en hemsk människa som man bör hålla sig långt borta ifrån! Men utan relevans till det här fallet är jag villig att släppa det här spåret..

Läste också det och håller med dig, hoppas polisen tar en titt på honom och hans tomter
Citera
2022-10-24, 22:38
Medlem
Förhörsledarna försöker nog spela ut dem mot varandra.
Senast redigerad av Ava899 2022-10-24 kl. 23:27.
Citera
2022-10-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Oj jävlar, den terrängen ser inte lättsökt ut. Som perfekt för att gömma en kropp. Vet du ifall MP har varit där och sökt?

Vetlanda och Småland överlag är ett skogsnäste utan dess like. Krävs rätt mycket resurser för att finkamma skogarna runtomkring. Därför blir jag förbryllad när polisen trappar ner på sökinsatserna.

Bara Polis.
Citera
2022-10-24, 22:39
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Väldigt mycket skulle jag säga men följande;

1. Har de ens varit på McDonalds?
2. Vilken tid har de beställt? Hur passar tiden i relation till vad de själva uppgett?
3. Vilken tid kan man anta att det är rimligt de skulle hemma igen efter McDonalds? Om inte inom rimlig tid, varför? Vad gjorde de efter besöket?
5. Kontakta elbolag, vilka tidsrapporter användes elen under natten hos kompisen?

Typ så?

1. Jag vet inte om det är helt bekräftat att de uppgett att de besökt McDonalds. Men om de sagt så, så är det nog så. Jag har svårt att se varför de skulle ljuga om det.

2. Troligen har de besökt McDonalds vid den tid som de uppgett.

3. Vi kan nog anta att McD-besöket skedde antingen innan eventuellt brott, eller efter att en kropp hanterats. Det vill säga osannolikt att de exempelvis åkte bil till med en kropp i bagaget och då stannade till för att äta.

5. Jag vet inte om polisen arbetar så, aldrig hört talas om det. Men kan vara en bra idé. Inte för att undersöka när de var på McDonalds, men för att undersöka hur lång tid, och när, man kan anta att ingen befann sig i lägenheten.
Citera
2022-10-24, 22:42
Medlem
Okej så dom har varit med hund i lägenheten nu då, vad är det för hund? Krim hund förstår jag men det är väl ingen likhund eller?
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Kanske ett styckmord 😢

Det håller jag för extremt osannolikt i det här fallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ava899
Källa på att JJ är med i MENSA? Om hon är så smart, varför ljuger hon så dåligt och påstår att hon var på Mcdonalds med MH när hon inte ens var det? Förstår hon inte att polisen kollar upp allt hon påstår?
Det är hon inte. Klassens feed där de postade sin poängjakt med drinkvideon kallades "Mensas medlemmar" vilket fick folk här i tråden att tro att hela klassen är medlemmar i Mensa.
Citera
2022-10-24, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det var ett område utanför JJ pappas gård, grannens mark ner till en sjö. Det finns bild på det i expressen/Aftonbladet.

Sedär, de har fått upp ögonen för hennes far, bra där!
Citera
2022-10-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Sedär, de har fått upp ögonen för hennes far, bra där!

I fredags gjordes detta. Skrev det redan då men det var ingen som tog notis i flödet av skit-inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in