2022-10-24, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitte
Tipsade i tisdags på 11414 där en måttligt intresserad kvinna tog emot uppgifterna, de olika adresserna och förvaringsmöjligheter på minst 7 ställen. Om tidigare polisanmälan för flera år sedan kring hans behov av ath kränka, kontrollera, låsa in och förnedra kvinnor. De fick mitt förnan och telefonummer och jag sa det var ok om de ville veta mera. Har varit helt tyst.

I fredags spärrade polisen av ett industriområde i Vetlanda. Det var byggarbetare och jobbare som skrev om det i tråden. Kan det ha varit JLs arbetsplats? Eller att det finns förvaringsmöjligheter som tillhör honom?
Citera
2022-10-24, 22:21
Medlem
Lätt att dras bort ifrån fakta.

Grannar - som har NOLL intresse utan bara avger sina vittnesmål: säger att det lät som att de sparkade i väggen. Därför litar jag mest på dem.

Det är troligt dunsarna av när JJ (m.fl?) slår in Toves huvud mot väggen. Låter som att någon sparkar i väggen.
Citera
2022-10-24, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Klart att det finns nått konkret - som att t.ex JJs version av vad som utspelade sig på natten/morgonen inte håller med tanke på att cykeln observerades vid hennes bostad vid 4-tiden för att några timmar senare vara borta. JJ lär ju säkerligen grillas ganska duktigt om just denna detaljen i förhören.
Har man inte angett vilket märke på cykeln som Tove ägde om det är Crescent eller något av andra kända cykelmärken?
Citera
2022-10-24, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
I fredags spärrade polisen av ett industriområde i Vetlanda. Det var byggarbetare och jobbare som skrev om det i tråden. Kan det ha varit JLs arbetsplats? Eller att det finns förvaringsmöjligheter som tillhör honom?
I denna tråden, eller en annan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Haha, du är nog lite mer än bara it/tekniskt snille. Skulle väl säga att du är väldigt allround som privatdetektiv.

Så jag vill hjälpa dig, dvs hjälps fallet genom att öka din status i tråden genom att tipsa tråddeltagare och framför allt de som kan ha insidertips, att kolla Avels insatser i Lena Wesströmfallet.
Tyvärr hade mycket av utredningens missar passerat bäst före datum när Du kom in i tråden och var och förblev ohjälpligt olösta. Men man kan hoppas att många av dina lösningar kan komma polisen till hjälp genom dina mycket användarvänliga manualer.

Det renderade även slutligen i en ledarartikel i NA om hur viktigt det är med yttrandefriheten, att vi alla kan få läsa en FUP och att en dag fick plötsligt en person för sig att läsa en FUP där den misstänkte blivit friad trots att nog många kände på sig att han var skyldig.

I det här fallet är du istället inne i tråden i rätt tid. Här finns många möjligheter att föregå och att inte vara för sen.

Hoppas mina ord gör att du får tips som kan vara till hjälp för att lösa fallet!

Om jag någonsin råkar försvinna kommer jag att anlita dig som min privatdetektiv!

Jag instämmer bara tipsa på till AVEL!
Hen påvisade mycket viktig datainfo och mobilannonser bla som missades i Wesströmsfallet som initialt hade haft stor betydelse för utredningens gång.

Vill tro att man har lärt sig av misstag & okunskap och uppdaterat sin kompetens på krimtek efter detta.
Citera
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:

Det var bekräftat troll.
Citera
2022-10-24, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Hmm otroligt ego. Ville bara att han själv skulle få njuta. Lyssnade inte på ett ”aj” när det gjorde ont. Ville inte använda kondom för ”det är mer porrigt utan”. M.m

Saknar ord, vilket Haldanel inte verkar göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Får snarare intrycket att det går bra för killen, och det är avundsjuka som gör att ni vill svärta ner honom. Finns ingenting som bekräftar det ni påstår, ni tillhör nog samma gäng i Sveriges rövhål Vetlanda.

Ted Bundy vad charmig, städad, och hade ett yttre som gjorde honom attraktiv. Dvs, de gick bra för han. Ändå en mördare.

Men Du talar ju som att du känner personen, så vad vet jag? Dom värsta brukar ju vara städade, framgångsrika och sådär. Kolla kapten klänning te,x

Men i dina ögon så är väl person som intygar att han är som magkänslan säger en lögnare med.

Jag tror att du har förlegad kvinnosyn, och bor hemma hos mamma fortfarande.

Sorry för OT, och åter till ämnet.
Citera
2022-10-24, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Första användaren som postade om honom sade att en av MGM "lekt" med honom tidigare.

Sen har vi ett inlägg som verkar gått obemärkt förbi där en användare nämner vart han jobbar någonstans, och att han fixat ett pass i veckan.

Reagerade också på pass biten i det inlägget
Citera
2022-10-24, 22:26
Medlem
Kom igen! Hur svårt ska det vara? Gör det här fallet inte svårare än det behöver vara.

Otal oigenkännliga, ovanliga, oljud via grannarna timmarna när T försvinner. Grannarna har med största sannolikhet INGEN som helst vinning i att delge denna information. Alltså är den hyfsat pålitlig.

Sök sök sök där lägenhetsinnehaverskan kan ha kännedom plus samtliga av hennes bundsförvanter. Pojkvän, pojkväns vänner, med flera. Deras sommarstugor med omnejd.

Där hittas förmodligen Tove.
Senast redigerad av Norrlandssommar 2022-10-24 kl. 22:30.
Citera
2022-10-24, 22:27
Medlem
Citat:

Det var dock troll som skrev om det.
Sen ligger hans arbete inte i stan, utan i Landsbro.
Citera
2022-10-24, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
I denna tråden, eller en annan?

Det var en användare som skrev att han satt i sin truckbil och såg tekniker spärra av del av ett industriområde. Ska ha varit massa journalister på plats. Han ska bla ha sett tekniker lägga in något i en plastpåse.
.
Även Vetlanda-posten har skrivit om det. https://www.vetlandaposten.se/2022-10-21/uppgifter-polisen-ska-ha-sparrat-av-omrade
Citera
2022-10-24, 22:28
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Har man inte angett vilket märke på cykeln som Tove ägde om det är Crescent eller något av andra kända cykelmärken?

Det är en Neptun Atlantica

https://www.barnebys.de/auktionen/objekte/neptun-damcykel-atlantica-28-dack-n_08Z6DXQm

https://city-cykler.dk/klassiske-damecykler-109/

https://imgur.com/a/9DMuvrh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in