2022-10-24, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Det där är lite intressant! Det är nämligen i samma område som TTs pojkvän bor. Han bor på 31a. Dock bara bott där sen i april. Står inget om när JL köpte fastigheten i Ramkvilla och således flyttade (?) från Lasarettsgatan?

Edit: kollade upp det och såg att JL flyttade därifrån långt innan pojkvännen flyttade dit!

Förra hösten. Vad det verkar så köpte JL en 1-kronastomt i Ramkvilla av kommunen, byggde ett hus och flyttade in 1 september 2001. (Och det var i samband med bygget som det uppstod någon slags tvist med en grävfirma som gör att finns med på Lexbase).
Citera
2022-10-24, 21:39
Medlem
Foolsgames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
DINa vänner arbetar för högtryck med att svartmåla killen- han verkar inte vara sådan som ni påstår
inte heller de häktade flickorna verkar rättvist beskrivas,
det är dags att få veta vems ärenden du går här i tåden..
inget bra trolleri - ni i gänget har gått över gränsen..

Jo han är otroligt självgod och behandlar tjejer som skit, vet detta med säkerhet
Citera
2022-10-24, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Okej så du skrev ditt baserat på hans? För det lät som du kom med ny info.

Har heller inte sett någon påstå eller tro att hon skulle ha kört till Mc Donalds själv?

Sen tolkade inte jag det som att det var personal Gipsy skrev om utan ”min kompis arbetskollega”

Jag är en HON* 😉

Ja det stämmer, en kompis arbetskollega som var där! Kanske var otydligt, sorry!
Och somsagt, detta är info jag har fått, så kan inte gå i god för att den stämmer till 100%. Personen som berättat det för mig litar jag på till 100%, men jag känner ju inte personen som sagt det till hen.
Citera
2022-10-24, 21:40
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Narcissistiska vibbar av det?
Väldigt mycket hat denna tjej får.
Jag tycker verkligen inte någonting med henne är anmärkningsvärt, förutom hennes skönhet, är det den som sticker folk i ögonen?

Nah... det var enbart en tanke som dök upp.

Med tanke på hennes dominans och domderande förhållningssätt och kroppsspråk vid baren.
Beställer en drink med hennes eget namn.

Skönhet bryr jag mig inte ett enda dugg. Har inget med saken att göra.

Narcissism
https://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissism

Präglas av självupptagenhet, självförhärligande och överdriven tro på den egna förmågan.

Påminner lite som Tishko och Wilma i Uddevalla.

grandiost infärgad självbild

https://www.expressen.se/gt/krim/domen-om-tishko-ahmed-narcissist/
Citera
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Jag personligen har inte hört om någon annan, men någon annan kanske vet

Om det stämmer att endast en av dem ska genomgå en personutredning då innebär det att enbart en av dem är GM.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Följt Jonna Henningsson-fallet nåt?

”Koffertmord” brukar nästan undantagslöst vara synonymt med styckmord. Om något ”sådant” skulle ha skett i lägenheten, så hade det varit uppdagat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Det var jag! Och kollade upp det, JL flyttade därifrån långt innan pojkvännen flyttade dit 😕
J-n L-e. Bor kvar på Ladarettsvägen. Bara skriven i R-kvilla. PÅ tomten finns en husvagn och ett hus under uppförande. Massa obetalda skulder och bygget stannat.
Citera
2022-10-24, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Jo han är otroligt självgod och behandlar tjejer som skit, vet detta med säkerhet

Du skrev i ett inlägg innan att du legat med honom? Tror många missade detta!
Berätta mer om din egna erfarenhet.
Citera
2022-10-24, 21:42
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Lär bli intressant o se vad personutredning visar, men det är säkert inte allmänheten få reda på, förrens långt fram i tiden. Tystanden kanske beror på att de pratar i häktet men att de inte vil uttala sig förrens T är hittad- med tanke på vilket skick hon kanske hittas i..

Blir väl nåt "Mats Alm-liknande" - fall! "Griftefridsbrott" - om man väl hittar Tove...

Fan, jag hatar Mats än idag! Han mördade sin Linda Chen, men dom kunde inte verkställa dom. Idioter!
Citera
2022-10-24, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Att misstankarna har ökat om att Tove har blivit mördad och dumpad någonstans känns mer troligt för chansen att hitta Tove vid liv har drastiskt minskat och jag ger mej fan på att de bägge unga kvinnorna kan ha haft en medhjälpare som har hjälpt till med att transportera Toves lik som troligt vis har blivit inpackad antingen i en resväska eller en svart sopsäck av plast och var den eventuella medhjälparen har dumpat liket är okänt. Men det är en lös teori som borde kollas upp lite extra.

Du tror inte polis hade fiskat upp det genom deras telefoner vid denna tidpunkt?
Eller du tror de random fiskat upp någon på byn kl 03-04 som är villig att dumpa en kropp? Osannolikt.
Citera
2022-10-24, 21:44
Medlem
Jag tror att JJ mördade T, MH var närvarande och när det var gjort sa hon till MH. Titta vad VI gjort. Dvs MH kände sig delaktig i det.

Därefter tror jag JJ åkte till Mc Donalds som alibi för sig själv. Jag tror nämligen hon vill skylla allt på MH. MH fick vid denna tidpunkt försöka städa undan spår, såsom telefonen, medan JJ ville synas bland folk.

Grannarna verkar ha haft koll på tjejerna fram till klockan halv fem iaf. Under denna tid kan de inte burit ut någon kropp.

Antingen gick de ut tillsammans allihop. Eller så väntade de tills gryningen med att ta ut liket. Tror ej det kan varit möjligt innan den tiden då grannarna hörde ljud från lägenheten, såg att T hade sin cykel kvar till efter kl 04:00. De såg även JJ mötas upp med en man under natten.

Förmodligen cyklade/ åkte MH mot Biltema med T’s tel. För att stänga av de långt bort samtidigt som JJ gick till Mc Donalds.

Det mest logiska är att kroppen låg i lägenheten under tiden.
Citera
2022-10-24, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Nah... det var enbart en tanke som dök upp.

Med tanke på hennes dominans och domderande förhållningssätt och kroppsspråk vid baren.
Beställer en drink med hennes eget namn.

Skönhet bryr jag mig inte ett enda dugg. Har inget med saken att göra.

Narcissism
https://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissism

Präglas av självupptagenhet, självförhärligande och överdriven tro på den egna förmågan.

Påminner lite som Tishko och Wilma i Uddevalla.

grandiost infärgad självbild

https://www.expressen.se/gt/krim/domen-om-tishko-ahmed-narcissist/
Du har koll på varför hon beställde en drink med det namnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in