2022-10-24, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelsons
Såg att någon precis la in samma tanke 😂 sorry

Han har byggt hus i ramkvilla, äger hyreshus i Sävsjö och jobbar på Trivelhus som nån tekniker av nåt slag
Citera
2022-10-24, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
De fick nog hjälp av någon att förflytta och dumpa henne isf, därav all tystnad från Polisen, man letar medhjälpare, nog därför att båda också fortfarande sitter häktade och inte att den ena av dem är släppt, som hon kommer att bli.

Kan Pappa Lesh*m agerat städakut?

Jag tror också att de fick hjälp.. kanske någon person från en annan stad som tagit med sig kroppen en bit på vägen..🤷‍♀️
Citera
2022-10-24, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelsons
Såg att någon precis la in samma tanke 😂 sorry

Det var jag! Och kollade upp det, JL flyttade därifrån långt innan pojkvännen flyttade dit 😕
Citera
2022-10-24, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Då är det två olika storys av folk som jobbar på McDonalds.

Jaså? Vilken är den andra storyn? Enligt Bluegipsy vars bekant känner någon som jobbade den aktuella natten ska JJ ha släppts av vid donken och inte kört dit själv.
Citera
2022-10-24, 21:34
Medlem
Lär bli intressant o se vad personutredning visar, men det är säkert inte allmänheten få reda på, förrens långt fram i tiden. Tystanden kanske beror på att de pratar i häktet men att de inte vil uttala sig förrens T är hittad- med tanke på vilket skick hon kanske hittas i..
Citera
2022-10-24, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vet du vilken färg och modell det var på bilen?

Tyvärr inget jag hört 😕
Citera
2022-10-24, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver.Twist
Ang JL
Det verkar som en JL med sadistiska drag köpte fastigheten Ramkvilla 2:73 av Vetlanda och via tekniska nämnden för en krona enligt beslut 20200827. Den adress som då var registrerad på JL var Lasarettsgatan 35c. Vet ej hur länge han var skriven där och ifall det har betydelse.

Kanske redan nämnts i tråden..?
DINa vänner arbetar för högtryck med att svartmåla killen- han verkar inte vara sådan som ni påstår
inte heller de häktade flickorna verkar rättvist beskrivas,
det är dags att få veta vems ärenden du går här i tåden..
inget bra trolleri - ni i gänget har gått över gränsen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Hade de tilltänkta kidnapparna spärrat in henne någonstans utan medhjälpare hade de troligtvis redan snackat för länge sedan. Troligare är väl, tyvärr, att Tove är död och de insyltade försöker undkomma långa fängelsestraff.
Att misstankarna har ökat om att Tove har blivit mördad och dumpad någonstans känns mer troligt för chansen att hitta Tove vid liv har drastiskt minskat och jag ger mej fan på att de bägge unga kvinnorna kan ha haft en medhjälpare som har hjälpt till med att transportera Toves lik som troligt vis har blivit inpackad antingen i en resväska eller en svart sopsäck av plast och var den eventuella medhjälparen har dumpat liket är okänt. Men det är en lös teori som borde kollas upp lite extra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jaså? Vilken är den andra storyn? Enligt Bluegipsy vars bekant känner någon som jobbade den aktuella natten ska JJ ha släppts av vid donken och inte kört dit själv.

Okej så du skrev ditt baserat på hans? För det lät som du kom med ny info.

Har heller inte sett någon påstå eller tro att hon skulle ha kört till Mc Donalds själv?

Sen tolkade inte jag det som att det var personal Gipsy skrev om utan ”min kompis arbetskollega”
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-24 kl. 21:42.
Citera
2022-10-24, 21:36
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Lär bli intressant o se vad personutredning visar, men det är säkert inte allmänheten få reda på, förrens långt fram i tiden. Tystanden kanske beror på att de pratar i häktet men att de inte vil uttala sig förrens T är hittad- med tanke på vilket skick hon kanske hittas i..

Stämmer det att endast en personutredning ska göras?
Citera
2022-10-24, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Han har byggt hus i ramkvilla, äger hyreshus i Sävsjö och jobbar på Trivelhus som nån tekniker av nåt slag

Eftermarknadstekniker tituleras han. Vad en eftermarknadstekniker på en husfabrik gör har jag ingen aning om.

Ramkvillas Mr. Grey
Senast redigerad av Detroit1 2022-10-24 kl. 21:41.
Citera
2022-10-24, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Stämmer det att endast en personutredning ska göras?

Jag personligen har inte hört om någon annan, men någon annan kanske vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in