2022-10-24, 21:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Dom har gått på en blåsning med den fejkade twitterfilmen, och dom vägrar erkänna det trotts att gohst of kiv också var fejk.

Vidon jag länkade till är den äkta ej ändrade videon.
För mycket offtopic så jag kommer inte svara någon mer om filmen.

Så att filmen fortsätter efter din källa klippte den är fejk? Hur gjorde de det?

Du behöver inte skicka fler pm till mig, ta svaret här istället.
Citera
2022-10-24, 21:18
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Vid sådan händelse behöver Zelensky inte fråga efter något alls- det som händer är att USA, kanske med något eller några ytterligare länder fullständigt förstör Ryssland- och det för gott. När du nu sympatiserar med Ryssland är en grej som att de skulle använda sig av massförstörelsevapen något du inte bör önska dig- jag gissar du vill Ryssland och Putin skall få finnas kvar...
Varför skulle USA göra det? Ryssland har 6000+ kärnvapen utspridda runt hela deras land. USA skulle aldrig ta den risken och eskalera kriget ännu mer.
Citera
2022-10-24, 21:18
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Men du förstår inte ens vad som händer, varför skulle jag bry mig om dig, stolle?

Jag förstår mycket väl att det är verkligheten som är upphov till din butthurt.

Tänk att ryssen blir totalt avklädda utan att Nato behöver göra mer än att tillhandahålla sitt utgående materiel till kapabla soldater med hög stridsmoral.

Oooh hurts so bad in vatnik butts
Citera
2022-10-24, 21:19
Medlem
[quote=Svensk90|82159119]Dom har gått på en blåsning med den fejkade twitterfilmen, och dom vägrar erkänna det trotts att gohst of kiv också var fejk.

Clown, Ghost of Kiev var inte ens menad att vara seriös. Jävla skogsfyllo.
Citera
2022-10-24, 21:21
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Smarta människor? De stödjer utrotning av folkslag och antingen försvarar utrotningen av Bosnier, alternativt förnekar utrotningen.
De gick från en dag till en annan att ta vapen och skjuta ihjäl sina grannar som de drack kaffe/vodka med dagen innan.

Serber är det mest inavlade och hjärntvättade folk efter ryssar.

Ta en resa jorden runt om, och kom tillbaka. Vi svenskar dricker mer kaffe/vodka än de flesta länder.

Ja, dagens ungdom från dessa länder är otroligt smarta. Även ryssar. De som flyr!
Senast redigerad av CanisMinor 2022-10-24 kl. 21:30.
Citera
2022-10-24, 21:21
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Varför skulle USA göra det? Ryssland har 6000+ kärnvapen utspridda runt hela deras land. USA skulle aldrig ta den risken och eskalera kriget ännu mer.
Det blir USA (och andra) tvungna till, vare sig de vill eller inte eftersom världen inte kan tillåta och legitimera kärnvapenbruk vid konflikt och krig. Kärnvapen är bara och endast ett politiskt redskap som ej kan användas i praktik annat än då man bestämt sig för undergång- och jag hoppas ännu att det finns rationella människor kvar inom Kremls murar...

Om vi då går till bruk av kärnvapen har vi kommit till vägs ände. Kärnvapen är helt obrukbara i strid- när de väl har engagerats finns ingen hejd eftersom ingen nation (inga andra kärnvapenmakter) kan tillåta att sådana används. Ett nyttjande av sådant vapen MÅSTE besvaras mångfalt annars har alla kärnvapen förlorat sin funktion och mening. De kan helt enkelt inte användas i strid, i konflikt och krig- de kommer aldrig någonsin löna sig att använda dylika vapen.

Om man nu legitimerar bruk av massförstörelsevapen blir ju all övrigt vapenbruk meningslöst- vad skall man ha HIMARS, Javelins eller Kalashnikovs till om vi ändå kan använda kärnvapen? Allt annat blir då meningslöst- man behöver ingen hangarflotta, inga stridsvagnar eller drönare... vi kör med kärnvapen istället, det blir billigare så... Resonemang om kärnvapenbruk håller inte och alla vet om det. Kärnvapen kan vi stryka ur diskussionen.
Senast redigerad av annica, sthlm 2022-10-24 kl. 21:25.
Citera
2022-10-24, 21:22
Medlem
X3treams avatar
[quote=HatadAvGud|82159200]
Citat:
Dom har gått på en blåsning med den fejkade twitterfilmen, och dom vägrar erkänna det trotts att gohst of kiv också var fejk.

Clown, Ghost of Kiev var inte ens menad att vara seriös. Jävla skogsfyllo.

Exakt, man måste va bra hjärndöd om man inte fattar det, precis som när Putin säger att han har ett laservapen som kan skjuta ner allt. Bara propaganda fantasier..
Citera
2022-10-24, 21:24
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Jag förstår mycket väl att det är verkligheten som är upphov till din butthurt.

Tänk att ryssen blir totalt avklädda utan att Nato behöver göra mer än att tillhandahålla sitt utgående materiel till kapabla soldater med hög stridsmoral.

Oooh hurts so bad in vatnik butts

Knappt Vatniks, så fyllkajiga som vissa uttalanden är skulle man kunna tro att det var 15-åriga alkade Gopniks som skrev inläggen.
Citera
2022-10-24, 21:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
jag kommer inte svara någon mer om filmen.

Spammar den här lallaren fler med pm, eller är det bara mig han är fäst vid?
Citera
2022-10-24, 21:32
Medlem
EnCartes avatar
En tredje helikopter nedskjuten av Ukraina.
Citat:
3rd Russian Ka-52 helicopter was shot down in Beryslav district of Kherson region today at 21:30, - Ukrainian Air Forces
https://liveuamap.com/en/2022/24-october-3rd-russian-ka52-helicopter-was-shot-down-in-beryslav
Citera
2022-10-24, 21:32
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du är inte ensam...
Citera
2022-10-24, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Ja, jag har också fått massa pm:s av olika rysstroll på sämsta Google-translate svenskan. Det är någon slags standardtaktik bland våra rysstroll att spamma nonsens till alla som inte håller Kremls linje om Rysslands anfallskrig mot Ukraina. Rent allmänt har den här tråden gått på dekis som fan senaste dagarna och skulle behöva lite mer strikt moderering. T.ex. bör användare som bara spammar propaganda, utan källor och utan vilja att diskutera stängas av anser jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in