2022-10-24, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saddamen
Att man inte finns på Lexbase behöver ju inte betyda någonting. Vet inte vad du syftar på med "flera bandyspelare" för vad jag ser är det EN bandyspelare och EN innebandyspelare (som jag skrivit om tidigare).

Det jag försöker få fram är ju varför cykeln hamnar just där. Antingen har den bara dumpats där eller så har någon (BO, MGM eller annan) på något sätt en anknytning till platsen och därför har den hamnat där. Därför blir ju tjejen A.H intressant eftersom hon uppenbart känner MH. Kan det vara så att MH cyklat till A.H med TT:s cykel? Platsen ligger också rent geografiskt så att TT:s mobil skulle kunna vara där i samband med att den kopplas upp mot "biltema-masten".

Nu ligger jag vansinnigt efter i tråden, men kanske någon i det huset var med på festen och efterfesten och lånade cykeln. Att vi inte vet detta är pga att det är för viktigt för utredningen? Verkar ju finnas många som borde kunna vara med ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Bidrar med allt jag vet, så försöker iallafall ☺️

Nej tyvärr, som jag fattade det så var personen utanför Mc Donalds och vet således inte ifall JJ träffade någon där inne, åt mat eller tog med sig mat tråkigt nog! Men någon måste ju sett henne där inne tycker man ju. Förmodligen vet väl polisen mer än oss om det, antingen genom vittnesuppgifter eller kameror.

Måste ändå säga att det cirkulerar väldigt lite uppgifter om alltihop i stan, eller vad jag hört iaf och då känner jag ändå folk som känner både JJ och TT. Min sambo var på Nöjet denna kväll, men har inte uppfattat något bråk eller annat konstigt. Även många andra vänner som var där utan att uppfattat någonting. Så mycket måste verkligen gått under ”radarn”.

Hur beskrivs TT bland folk som känner henne? Expressen har intervjuat en tidigare klasskamrat som beskrivit henne som manipulativ och lite empatistörd. Är det den gängse uppfattningen om JJ?

Vet du vad konflikten mellan JJ och TT handlar om som gjort dom till ovänner?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske hittat blodspår i lägenheten men inte haft tillgång till en renodlad liksökhund, men idag fick man tillgång till en sådan?

Blodspår och kombinationssökhund som till exempel söker blod, sperma och lik har man kanske inte så stor nytta av i det läget.

Jag har en känsla av att det bara var bråk i lägenheten själva "mordet" har skett ute. Alternativt att de slagit henne medvetslös fått panik och dumpat henne någonstans och hon avlidit av sina skador.

Ehh fan är så kluven i detta fallet!!
Citera
2022-10-24, 20:14
Avslutad
Känns mer och mer som att MH inte har något med försvinnandet att göra, möjligen att hon har gett ett falskt alibi åt JJ (McD). Kanske har JJ övertalat MH att säga att hon befunnit sig på McD tillsammans med JJ, men ljugit om orsak.

Istället har JJ träffat mannen på McD, som sedan hjälpt henne med att få bort kroppen.
Citera
2022-10-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Dunken? Syftar du på donken = Mc Donalds?
Såfall nej, det finns bara ett och det ligger i utkanten av stan helt på andra sidan från bandyhallen.

Jag blev auto correctad av min telefon. Donken skulle det stå, ja.

Senast jag var i Vetlanda så höll man på att bygga en lokal som jag tyckte såg ut som en typisk hamburgerrestaurangbyggnad bland affärerna som ligger på andra sidan vägen vid bandyhallen, men jag kan ju ha misstagit mig.
Citera
2022-10-24, 20:16
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MotherMu
Nu ligger jag vansinnigt efter i tråden, men kanske någon i det huset var med på festen och efterfesten och lånade cykeln. Att vi inte vet detta är pga att det är för viktigt för utredningen? Verkar ju finnas många som borde kunna vara med ...

Cykeln är nyckeln!

Varenda amatör borde väl fatta det!

Hur och varför? Me dont know. Men ingen parkerar sin cykel så perfekt/låser så perka - framförallt INTE om man har några glas innanför västen, som Tove verkade ha...
Senast redigerad av ziracorn 2022-10-24 kl. 20:22.
Citera
2022-10-24, 20:17
Medlem
Vem är sadisten JL?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trustfew
Hur mår TT psykiskt?
Kan det vara så att hon håller sig undan frivilligt?
Mycket märkligt fall.

Hon hoppade av eller tog sabbatsår från läkarlinjen. Orsaken till det har jag ingen aning om. Men ett tecken på att allt inte går på räls iaf.
Självmord ligger nog tyvärr närmare till hands än frivillig flykt.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Känns mer och mer som att MH inte har något med försvinnandet att göra, möjligen att hon har gett ett falskt alibi åt JJ (McD). Kanske har JJ övertalat MH att säga att hon befunnit sig på McD tillsammans med JJ, men ljugit om orsak.

Istället har JJ träffat mannen på McD, som sedan hjälpt henne med att få bort kroppen.
Tycker också att det känns som snaran börjar dras åt kring JJ. Eller, det går att ringa in henne. Men varför i hela friden skulle hon prata öppet på McDonalds om vad som hänt, om hon nu slagit ihjäl Tove hemma hos sig?
Citera
2022-10-24, 20:18
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Jag blev auto correctad av min telefon. Donken skulle det stå, ja.

Senast jag var i Vetlanda så höll man på att bygga en lokal som jag tyckte såg ut som en typisk hamburgerrestaurangbyggnad bland affärerna som ligger på andra sidan vägen vid bandyhallen, men jag kan ju ha misstagit mig.

MAX
Citera
2022-10-24, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hur beskrivs TT bland folk som känner henne? Expressen har intervjuat en tidigare klasskamrat som beskrivit henne som manipulativ och lite empatistörd. Är det den gängse uppfattningen om JJ?

Vet du vad konflikten mellan JJ och TT handlar om som gjort dom till ovänner?

Ja, det skulle jag nog säga. Jag känner ju henne inte personligen, men har hört att hon ska vara ”speciell”, och som hennes klasskamrater beskriver henne: manipulativ, lite ”psyk”.

Nej tyvärr inte, inte hört något alls om det!
Är ju just det som är så konstigt, att det är så tyst om allt här i stan känns det som. Eller så är det väl för att TT inte är någon ”kändis” direkt, många som inte ens känner igen henne, så kan ju vara därför man inte vet något om hennes liv.

Men måste tillägga en gren. MH får jag inte in överhuvudtaget här. ALLA jag pratat med säger att hon är den snällaste, raraste mest omtänksamma dem träffat/känt. Tycker det är så himla lustigt!
Senast redigerad av BlueGypsy 2022-10-24 kl. 20:22.
Citera
2022-10-24, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie

Jag tror också MH har minst med detta att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in