2022-10-24, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Haha, googlar man "anal beads" så kommer de upp foton av Hans Snacka om karaktärsmord. Men han har bara sig själv att skylla.

Möjligen förlorar Hans schack-intäkter på sitt fusk men man kan göra reklam för anal beads och tjäna pengar på det istället. Det borde avräknas vid skadeståndsanspråk även om han skulle vinna.
Citera
2022-10-24, 19:53
Medlem
Citat:
Stämd är väl helt okej att bli, det kan man bli för vad som helst numera. Däremot vill man inte bli FÄLLD.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Ja, precis.

Tyvärr verkar herr m.g.t.o.w. inte ha förstått den skillnaden - eller han förstår väl säkert, för så dum kan ingen vara, men han skrev fel och vill inte erkänna det.

Tror ingen vill ha en stämning på 100 MUSD hängande över sig hur liten risken att förlora än är. Detta kommer kräva fokus från parterna som tar bort fokus från sina karriärer.
Citera
2022-10-24, 19:57
Medlem
Måste vara enkelt att bekämpa sådana fusk.
Är väl bara att ha en störsändare vid spelarna?
Så det är bara att köra en rematch med en störsändare.
Citera
2022-10-24, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Måste vara enkelt att bekämpa sådana fusk.
Är väl bara att ha en störsändare vid spelarna?
Så det är bara att köra en rematch med en störsändare.

Det där diskuterade toppspelaren Fabiano och då kom det fram att det är olagligt i många länder.
Citera
2022-10-24, 20:13
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
När blev Flashback intresserade av schackvärlden 😂😂😂

Samtidigt som Niemann tog den i tvåan

För att hålla sig till topic: https://www.youtube.com/watch?v=qjtbXxA8Fcc&t=1898s

Kolla videon runt 30 minuter och framåt, efter att ha sett den så finns det inga tvivel för mig iaf.
Citera
2022-10-24, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Samtidigt som Niemann tog den i tvåan

För att hålla sig till topic: https://www.youtube.com/watch?v=qjtbXxA8Fcc&t=1898s

Kolla videon runt 30 minuter och framåt, efter att ha sett den så finns det inga tvivel för mig iaf.

Ja Hans är enligt den det största schackgeniet någonsin, Kasparov, Magnus och alla andra världsmästare är amatörer i jämförelse med Hans. Intressant är också att toalettfuskaren som blev ertappad och erkände visserligen också var bättre än alla världsmästare men mot Hans har han ingen chans.
Citera
2022-10-24, 20:36
Medlem
hazey1526s avatar
Citat:
Stämd är väl helt okej att bli, det kan man bli för vad som helst numera. Däremot vill man inte bli FÄLLD.

Tror du det kommer vara svårt att bevisa att deras uttalande, även om det varit indirekt, har påverkat hans karriär mer eller mindre, förlorade intäkter osv.
Citera
2022-10-24, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazey1526
Tror du det kommer vara svårt att bevisa att deras uttalande, även om det varit indirekt, har påverkat hans karriär mer eller mindre, förlorade intäkter osv.

Den första frågan blir nog om Magnus ens kan stämmas i USA för uttalanden som han med hög sannolikhet gjort utanför USA.
Citera
2022-10-24, 20:51
Medlem
SwizzerNöts avatar
Jag har för mig att det inte är olagligt att kalla en fuskare för fuskare i USA. Det är bara i Sverige som den som fuskar måste skyddas från de som är ärliga.
Citera
2022-10-24, 20:58
Medlem
Kroulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyJonsson
Det känns inte särskilt begåvat av Carlsen att ha insinuerat om fusk utan bevis, för då går det så här. Rätt dåligt av resten av gänget att ha hoppat på vagnen också.

Va!? Har du verkligen missat att Hans Niemann har erkänt att han brukar fuska?
Citera
2022-10-24, 21:04
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Jag har för mig att det inte är olagligt att kalla en fuskare för fuskare i USA. Det är bara i Sverige som den som fuskar måste skyddas från de som är ärliga.
Förtal.
Vad tror du Kayne West och Alex Jones står inför rätta för?
Om Carlsen får en stämmning i USA så måste han vara med under den eller aldrig mer åka till det landet.
Citera
2022-10-24, 21:04
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroull
Va!? Har du verkligen missat att Hans Niemann har erkänt att han brukar fuska?
Det är det här som får mig att tänka att Niemann troligtvis har fuskat, är ju omöjligtvis att bevisa hans skuld eller oskuld (hehe) i det här och då har ju Niemann en historia av att ha fuskat så synd för honom typ.

Skulle dock vara kul om man red lite på den här vågen och gjorde någon slags specialmatch mellan Carlsen och Niemann, typ där båda möts på en flygplats och sen flygs till en tidigare undisclosed bunker någonstans och spelade bäst av 7 matcher under två dagar, full livestreaming och fullt mediapådrag etc. Kanske någon slags face off innan matchen, typ som i UFC. Gör ett spektakel av det med ring girls och unibet och hela skiten. Jag hade lätt tittat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in