2022-10-24, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Ja, om jag förstått dig rätt så har du svårt att uttrycka dig skriftligt. Du menade att man kan förlora en stämning på 100M, men skrev att "det kan leda till" en sån stämning, vilket det bevisligen lika bra kan leda till utan anklagelser i fusk om enskilda partier (enligt dig).

Det är du som har lässvårigheter och verkar vara allmänt svagbegåvad.

Förstår du eller förstår du inte att det är mindre risk för Magnus att förlora när han bara har påstått det som Hans har erkänt?
Citera
2022-10-24, 19:35
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är du som har lässvårigheter och verkar vara allmänt svagbegåvad.

Förstår du eller förstår du inte att det är mindre risk för Magnus att förlora när han bara har påstått det som Hans har erkänt?
Suck. Trots dina ständiga förolämpningar om andras läsförståelse så verkar du ha grava problem med den själv. Det är väl bara din sociala förmåga som ligger på lägre nivå.

Säg till om du vill få något specifikt av det jag skrivit förklarat för dig så hjälper jag gärna till. Jag har redan skrivit svar till dig flera gånger. Jag orkar inte upprepa samma sak om och om igen med olika förklaringar och förgäves hoppas på att du ska kunna förstå vad som sägs.
Citera
2022-10-24, 19:37
Medlem
Lofns avatar
Folk säger att Magnus inte anklagat honom för att ha fuskat i enskilda parti. Men han har ju rätt kraftigt insinuerat. Räcker det i en rättstvist?

Sedan är det något skumt med Niemanns spel. Antingen fuskar han eller så är han ett unikum. Ibland spelar han med oöverträffad precision och ibland "dåligt". Hans ojämna spel kan ju bero på att han helt enkelt är lite udda. Ibland orkar han kalkylera drag och ibland inte. Han skulle inte vara första udda schackspelaren.
Citera
2022-10-24, 19:37
Medlem
Citat:
Suck. Trots dina ständiga förolämpningar om andras läsförståelse så verkar du ha grava problem med den själv. Det är väl bara din sociala förmåga som ligger på lägre nivå.

Säg till om du vill få något specifikt av det jag skrivit förklarat för dig så hjälper jag gärna till. Jag har redan skrivit svar till dig flera gånger. Jag orkar inte upprepa samma sak om och om igen med olika förklaringar och förgäves hoppas på att du ska kunna förstå vad som sägs.

Sluta upp med halmgubbar om du inte tål att jag påpekar att du har dålig läsförståelse.
Annars får du tugga i dig att bli avslöjad som lögnare.
Citera
2022-10-24, 19:39
Medlem
Det som blir mest intressant är när Magnus gjorde sina anklagelser (inte twitter meddelandet eller läggmatchen). Utan efter generations cup. Vad hade han för bevis för hans uttalande att Hans inte talade sanning om när han senast fuskade.

Har verkligen inte Carlsen och chess.com varit i kontakt där. Om inte har Magnus för bevis fristående från chess.com? Jag har svårt att tro det.

Jag förstår inte helt anklagelserna mot Nakamura han har väl precis som många andra rapporterat händelserna och kommit med sin analys. Det känns svårt att bevisa att det skulle gjorts av andra skäl än för att få views och rapportera kring det största schackdramat i modern tid.
Citera
2022-10-24, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn
Folk säger att Magnus inte anklagat honom för att ha fuskat i enskilda parti. Men han har ju rätt kraftigt insinuerat. Räcker det i en rättstvist?

Sedan är det något skumt med Niemanns spel. Antingen fuskar han eller så är han ett unikum. Ibland spelar han med oöverträffad precision och ibland "dåligt". Hans ojämna spel kan ju bero på att han helt enkelt är lite udda. Ibland orkar han kalkylera drag och ibland inte. Han skulle inte vara första udda schackspelaren.

Ja det är en intressant fråga att diskutera om tramspellarna här kunde sluta greppa efter halmstrån och tramsa sönder all vettig debatt.

Objektivt sett är det helt uppenbart att Magnus inte anklagade Hans för fusk i partiet mot honom. Istället skrev han t.ex. att han inte vill spela mot spelare som blivit avslöjade med att fuska tidigare. Rätt sund inställning.

Han skrev också om sina egna känslor och hur han upplevde att Hans spel var unusual men utan konkret anklagelse om fusk.
Citera
2022-10-24, 19:43
Medlem
hazey1526s avatar
Helt rätt av honom att stämma de. De har ju förstört hans rykte, karaktär.
Citera
2022-10-24, 19:45
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazey1526

Haha, googlar man "anal beads" så kommer de upp foton av Hans Snacka om karaktärsmord. Men han har bara sig själv att skylla.
Citera
2022-10-24, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vantage81
Det som blir mest intressant är när Magnus gjorde sina anklagelser (inte twitter meddelandet eller läggmatchen). Utan efter generations cup. Vad hade han för bevis för hans uttalande att Hans inte talade sanning om när han senast fuskade.

Har verkligen inte Carlsen och chess.com varit i kontakt där. Om inte har Magnus för bevis fristående från chess.com? Jag har svårt att tro det.

Jag förstår inte helt anklagelserna mot Nakamura han har väl precis som många andra rapporterat händelserna och kommit med sin analys. Det känns svårt att bevisa att det skulle gjorts av andra skäl än för att få views och rapportera kring det största schackdramat i modern tid.

Ja det är märkligt att klumpa ihop dessa tre och som du säger har Nakamura bara i likhet med många andra bara rapporterat om händelserna och påpekat att Hans har åkt dit för fusk tidigare.

En person som kommit med mer direkta fuskanklagelser mot Hans och bär störst "skuld" till all hype är Elon Musk. Det var hans tweet om anal beads som drog igång alla diskussioner om det och gjorde att historien exploderade. Om Hans kan göra gällande att hans rykte har förstörts av fuskanklagelser OTB borde i så fall Elon Musk vara den som bär den största skulden för det. Därmed är det orimligt att dessa andra tre parter ska stå för skadeståndet.
Citera
2022-10-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazey1526

Hans förstörde sitt eget rykte genom att fuska 100+ gånger.
Citera
2022-10-24, 19:49
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Fast Carlsen blev stämd på den summan utan anklagelser om fusk i enskilda partier, eller hur?

Stämd är väl helt okej att bli, det kan man bli för vad som helst numera. Däremot vill man inte bli FÄLLD.
Citera
2022-10-24, 19:51
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Stämd är väl helt okej att bli, det kan man bli för vad som helst numera. Däremot vill man inte bli FÄLLD.
Ja, precis.

Tyvärr verkar herr m.g.t.o.w. inte ha förstått den skillnaden - eller han förstår väl säkert, för så dum kan ingen vara, men han skrev fel och vill inte erkänna det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in