2022-10-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Till slut så bluffar dom inte.
Bra! Det är det vi väntar på. Börjar bli lite långdraget att vänta på "goet". Vad underbart att du säger att det inte är förevigt......väntan menar jag. Det vore ju en fin julklapp till världen att få se Ryssland retardera tillbaks till sin grotta som sig bör. Ju snabbare desto bättre, så låt oss hoppas att de slutar upp med att bluffa ja
Citera
2022-10-24, 18:39
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Om det varit NATO som öppet drog in så hade det inte hållit på som konventionellt krig så här länge. Då hade det trappats upp till kärnvapen eller gas för länge sen.
Helt klart. Det hade varit det enda Ryssarna hade kunnat sätta emot med.
Citera
2022-10-24, 18:40
Medlem
Citat:
På hur lång tid då? Sedan offensiven började för två månader sen?
Och? Hur mycket har den invaderande massan lyckats med på 8 månader? Seriöst?
Citera
2022-10-24, 18:40
Medlem
leachs avatar
Citat:
På hur lång tid då? Sedan offensiven började för två månader sen?

Malandet pågår tills pissryssen är hemma eller gödsel i Ukraina, valet är ert.

Vanlig dag hos pissryska "soldater".
The Russians beat their fellow officer for practicing Islam
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1584584812463292417
Citera
2022-10-24, 18:41
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Bra! Det är det vi väntar på. Börjar bli lite långdraget att vänta på "goet". Vad underbart att du säger att det inte är förevigt......väntan menar jag. Det vore ju en fin julklapp till världen att få se Ryssland retardera tillbaks till sin grotta som sig bör. Ju snabbare desto bättre, så låt oss hoppas att de slutar upp med att bluffa ja
Jag håller med, det är dags för Ryssland att leverera
Citera
2022-10-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Jag håller med, det är dags för Ryssland att leverera
Jo.....det vore ju fint. Efter 8 månaders försök så skall man nu sätta in specialtrupperna. Ja, snälla....leverera. Hela världen (den riktiga såklart) väntar med spänning på life of Brian del 2
Citera
2022-10-24, 18:45
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Jo.....det vore ju fint. Efter 8 månaders försök så skall man nu sätta in specialtrupperna. Ja, snälla....leverera. Hela världen (den riktiga såklart) väntar med spänning på life of Brian del 2
Jag menade inte konventionellt
Citera
2022-10-24, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Ryss misshandlar Ukrainsk demonstrant i Stockholm och grips av Polis https://www.instagram.com/lenapolishko/

Haha, sannolikheten att det där var sant eller hela sanningen är i praktiken noll.
Med tanke på mängden ukrainahyllande zombies som flaggviftar sig fram i stockholm så är det ju närmast en omöjlighet.
Antagligen blev han väl antastad och var tungen försvara sig själv.
Ge mer detaljer!
Citera
2022-10-24, 18:48
Medlem
Kolla Flightradar nu. Svarta havet. RRR7224 eskorteras av två jets.
Citera
2022-10-24, 18:49
Medlem
Tillssons avatar
RU Su-25.

Vissa blir nedskjutna vissa inte.

https://twitter.com/mdfzeh/status/1584501021925343232
Citera
2022-10-24, 18:50
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Kolla Flightradar nu. Svarta havet. RRR7224 eskorteras av två jets.

I och med att de har transpondrarna på så vill de synas. De har den oftast avslagen.
Citera
2022-10-24, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du är aktiv i dag. Vad är argumentationsfelet då jag undrade om han hade mer kunskap än generalen som utalade sig?

https://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_authority

Citat:
Jag har inte hans kunskap men gissar på 100 000 döda ukrainska soldater baserat på Kievs egna data dom angav i sommras.

ca 10`000 döda är kievs officiella data från i sommras.

Citat:
Då sa man 200 döda om dagen och man får anta att att det är i underkant då det kommer från dom.
Har du källa så kan jag säkert reda ut det åt dig, jag har mycket erfarnhet att hjälpa.... de med "kognitivt utmaningar"

Citat:
Då var det försvar till sista man som gällde och nu är det dessutom stora självmordsoffensiver. Nu har man förlorat så många ur sin "miljonarmé" att Kiev måste mobilisera igen och väst är desperata.

du tycks synnerligen efterbliven, tanken är ju att istället för att stapla felaktigheter påvarandra så är ju rätt svar.

-OJ , det missade jag helt i min källa tack för att du påpekade det, nu förstår jag varför den objektiva verkligheten krockar så fatalt med rysstrollerierna jag svalt.

Citat:
Självklart spekulerar generalen precis som ni gör och det är bara det att han har mer kunskap.

Ja, och vi kan konstatera att artikelns i praktiken var korekta och i linje med andra uppgifter och även objektiv verklighet.

-Ukraina har förlorat ytterst få, därav kan man såväl stoppa med även slå ut och återta enorma områden som ryssarna tog till enorma förluster i manskap och materiel, och sedemera förlorat med enorma förluster i manskap och materiel.

Citat:
Kiev släpper inga data om totalt döda, skadade eller försvunna.

"Ukraine says about 10,000 of its soldiers have died in the war since Russia’s invasion began at the end of February."

från i somras

Citat:
Det här är ifrån sommaren innan Kiev körde igång sina självmordsoffensiver och intog mer eller mindre tom terräng.
objektivt falskt.
Citat:
Han är amerikansk general och där utför man inga sådana offensiver så därför missade han tidsmässigt.

Även det objektivt falskt

Citat:
Men han har rätt i att Ryssland vinner ändå efterom han känner till verkligheten. Han vågade spotta ut det eftersom han gått i pension för någon i karriären kan inte göra det för då vet vi vad som händer i "demokratins" namn.

det hade fungerat om han sa - ryssland har förlorat 200`000+man, och kommer enbart retirera eller under kort tid hålla tagen terräng i ukraina, som dessa 200`000 "kanske försvunna ryssar" dött för att ta under månader av begärnsad framryckning.

Citat:
Du vet att det är den ukrainka armén ryssarna ska besegra och inte terrängen, de är så man vinner.

Då behöver de ta terrängen som ukrainska armen håller och sluta skjuta på civila mål, civil infrastruktur och mörda bebisar.

Citat:
Man ser att du och andra är nervösa, mycket häckleri och känslosamma emojer. Ni vet innerst inne att jag har rätt och det är med påhopp ni hanterar det då ni inga argument har.
Dina känslor är ointressanta, liksom mina, objektiv verklighet trumfar dem, och pensionerade generalers sväljande av rysstrollningar.

Man får endå ge witty att han tillkillnad från dig bryr sig om objectiv verklighet.....
https://www.youtube.com/watch?v=8SAarDYpMaI&ab_channel=MSNBC
Senast redigerad av slö 2022-10-24 kl. 18:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in