Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Så patetiskt, är argumentationsfel ditt starkaste kort.... tragiskt.
Mm, åsikter kan ju vara som rövhål, alla har än, men ditt duger bara till bajs....
OBJEKTIVT så kan du konstatera att i din artikel framgår det att han spekulerar, och hans vi har ju facit eftersom det är synnerligen gamla spekulationer som rysstrollen gör en sak av.
det har ju knappt dött några, det har du ju konstaterat med hjälp av din pensioneade genereal.
Du är aktiv i dag. Vad är argumentationsfelet då jag undrade om han hade mer kunskap än generalen som utalade sig? Jag har inte hans kunskap men gissar på 100 000 döda ukrainska soldater baserat på Kievs egna data dom angav i sommras. Då sa man 200 döda om dagen och man får anta att att det är i underkant då det kommer från dom. Då var det försvar till sista man som gällde och nu är det dessutom stora självmordsoffensiver. Nu har man förlorat så många ur sin "miljonarmé" att Kiev måste mobilisera igen och väst är desperata.
Självklart spekulerar generalen precis som ni gör och det är bara det att han har mer kunskap. Kiev släpper inga data om totalt döda, skadade eller försvunna. Det här är ifrån sommaren innan Kiev körde igång sina självmordsoffensiver och intog mer eller mindre tom terräng. Han är amerikansk general och där utför man inga sådana offensiver så därför missade han tidsmässigt. Men han har rätt i att Ryssland vinner ändå efterom han känner till verkligheten. Han vågade spotta ut det eftersom han gått i pension för någon i karriären kan inte göra det för då vet vi vad som händer i "demokratins" namn.
Du vet att det är den ukrainka armén ryssarna ska besegra och inte terrängen, de är så man vinner.
Man ser att du och andra är nervösa, mycket häckleri och känslosamma emojer. Ni vet innerst inne att jag har rätt och det är med påhopp ni hanterar det då ni inga argument har.