Som redan sagts finns inget vatten mellan platserna hon rörde sig. Men är det självförvållat kan man tänka sig att hon tagit sig till Grumlan, ett par km från centrum.
Det har tidigare påståtts i tråden att JJ ska ha köpt rengöringsmedel på söndagen, morgonen efter försvinnandet. Skulle vara intressant att veta ifall polisen begärt ut uppgifter från hennes bank om vilka inköp som har gjorts på söndagen. Kan det vara en anledning till att man idag sökt igenom lägenheten igen med hund och tekniker?
Köpet av rengöringsmedel är än så länge en trådsanning från en enda person och en uppgift jag själv skulle ta med en STOR nypa salt.
Ja, det kan ju vara någon som inte fått betalt av JL, som vill jävlas med honom, men hoppas att polisen är här inne på flashback, och kollar upp det spåret iallafall
Exakt, inte otänkbart! Vore ju olustigt för honom trots att han är en normal snubbe med rent mjöl i påsen.
Intressant redogörelse! Bra där! Har inte följt fallet så noga, men bor misstänkta tjejen på första våningen med balkong? I såna fall är det ju bara att dumpa kroppen nån meter ner med ett "duns"... Ingen som tänker på det vid 03.00. Folk sover...
Andra våningen. Spring har hörts i trappen på natten. Första sidan har en kanonbra sammanfattning
Det fetade: Om pojkvännen är helt oskyldig men vet en massa saker som skulle kunna vara till hjälp för polisen - då fattar jag inte av vilken anledning han skulle hålla tyst om det.
Men jag tror ju självklart att Ts pojkvän har berättat allt han vet för polisen. De kanske har känt sig hotade av JJ m.fl. under en längre tid, typ månader, men bara mina tankar.
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Nej det sa han inte , där missuppfattade du nog. Han skrev att en av det misstänkta ”lekt” med honom. Inte att hon var offret i historian. Sen skrev han ett nytt inlägg om en annan kvinna, den kvinnan fick gömma sig efter sa han ju.
Tror dock han är ett troll, så spelar ju mindre roll.
"" Ursprungligen postat av vitte
En av de häktade kvinnorna har lekt med en farlug 35årig man ifrån vetlanda somm gillar småflickor, tvång o förnedring. Han jobbar under lång tid med skörare tjejer för att vinna ett förtrobende.
De får hoppas de sett tillräckligt många polisserier för att vara förberedda på de knep polisen har vid förhör.
Med egna barn i övre tonåren och runt 20 års åldern, kan jag säga att de är å ena sidan sjukt smarta, insatta i mycket mer än man tror, men å andra sidan är de väldigt dåliga på att planera framåt mer än de delar som intresserar dom själva. Det är mycket "här och nu", och helhetsprepektivet går lätt förlorat.
Den bristande livserfarenheten en ung person har gör att de kan ha svårare att klara av att hålla ihop en lögnaktig historia.
Är man en van lögnhals kan det upplevas som att det gynnar en till viss del i förhör, med det slår hårt tillbaka när du har visat att du har något att dölja och utredningen kan motbevisa dina nya och anpassade berättelser. Om man är oskyldig så finns det ju ingen e att ljuga.
Det kan ju bli lite som Edvin Gyllensvan gjorde.
Han var väl cokså i den åldern om jag inte missminner mig?
Vid varje nytt bevis som man la fram, hade han skrivit ihop en ny historia. Helt skrattretande (om det inte var så allvarligt och hemskt) om hur han hade stått jättelänge och pratat med kvinnan i köket, och hur han hade lutat sig mot diskbänken jättemycket och sedan hade han lutat sig ännu mer, längs hela diskbänken och sen hade han tagit på kranarna för att ta vatten för att saften var för stark. För att inte glömma hur han hade varit tvungen att låna parets toa också, och då hade han väl också gjort något där så att han hade tagit lite här och där. Och mer och mer blev det, detaljer om hur han skulle gå ut men han hade typ varit så artig att han själv hade öppnat dörren för att komma ut. Detaljerna blev på micronivå. Allt för att få hjälp med en vägbeskrivning...
Vi får väl se hur det slutar och om tjejerna är skyldiga. Lite svårt att se dels så unga skyldiga till (förmodligen) ett mord, men även att de skulle vara två om det.
Kanske ej hör till saken, men är Tove en helylletjej, om ni förstår hur jag menar.
Toves relation till de häktade, är de bekanta eller närmare vänner?
Som jag fattat det så var dom fd vänner. Som skulle hem till JJ för att tala ut. Men fan trot.
Kanske fanns det en jävulsk plan redan på vägen till JJ om att ge T en näsbränna ?
Möjligt att T var rädd för de två och därför oroligt talade med barchefen på stället.
Men med lite alkohol i kroppen och lite manipulation från Gm. Så försvann rädslan.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-10-24 kl. 19:02.
Vill också påpeka att tjejernas tystnad och nekanden kan vara instruerat av deras advokater. Säger inte så mycket om huruvida de är skyldiga eller inte.
Har någon familjemedlem eller vän tillgång till båt ?
Vet inte om någon av dom har tillgång till båt. Om hon tagit sig dit av egen kraft, kan hon gått ner i vattnet vid hamnen där det borde vara 2-3 meter djup iaf.