2022-10-24, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Kopplingen skulle vara att han JL skulle ha varit en slags pojkvän till en av de häktade kvinnorna enligt postaren vittes första inlägg.

Så skrev han ju inte alls, han skrev bara att en av de häktade kvinnorna skulle ha ”lekt” med honom, inget mer specifikt.

Citat: ” En av de häktade kvinnorna har lekt med en farlug 35årig man ifrån vetlanda somm gillar småflickor, tvång o förnedring. Han jobbar under lång tid med skörare tjejer för att vinna ett förtrobende. Han kräver renlighet, analsex och skriver dagbok.Han har en bisarr syn och tanke på kvinnor. Hemmapojke fram tills för 5 år sedan. Han gillar strypsex, medvetslöshet. Han har körkort, många bilar, stort gareage o industrilokal i P-sröm. Han är skriven på en tomt i R- kvilla.
Har nån vindslägenhet under renovering i S-ö.
Han har annoserat efter surregatkvinna att föda hans barn.
Denna mannen är farlig med sitt manupilativa. Sätt. Sitt förakt för kvinnor och sitt sjuka intresse för kontroll och förnedring. Han har inte synts till nu på flera dagar. Inte varit på jobbet.
Får onda aningar.”
Citera
2022-10-24, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Han lär vara ett troll. Han ljög rakt ut om vem flickan på JL’s Facebookbild var, han sa att det var syskonbarn men det står i kommentarerna att det är dottern. Han vägrar svara på mer ingående frågor. Säger sig ringt och gett tips till polisen vilket jag inte tror för 5 öre. Säger att personen inte varit på jobbet, men vägrar svara på hur han vet det.
Jag bor i Vetlanda, min sambo har t.o.m. arbetat på samma företag som den här JL förr (känner inte varandra mer än att hälsat) men har aldrig hört om honom, aldrig hört historian han berättar om heller. Sådant sprider sig fort i Vetlanda.
Fan vad onödigt isånnafall. JL finns på lexbase men jag har inte tillgång. Släpper det tillsvidare
Citera
2022-10-24, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Och hur va bråket på Nöjet? Skrek dom på varandra? Slogs med knytnävar? Drog hårtussar från varandra? Märkte övriga gäster bråket? Drog Tove till Nöjet bara för att leta efter tjejen hon snackat med barchefen om? Va dom ett tjejgäng som hade förfest innan som drog ut? Drog hon dit med sin ovän JJ?

Jo, är väldigt många frågetecken, tycker folk är väldigt dåliga på att prata.
Citera
2022-10-24, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
https://lexbase.se/personsok?Search%5Bname%5D=J*han&Search%5Bsurname% 5D=L*ngshede&

* O, Y

Men där ser jag väl bara ATT han är dömd? Om man inte betalar 129:- för det…eller?
Citera
Medlem
Släpp JL. Förmodligen nån som trollar. Finns inget som tyder på en koppling mellan honom och MGM. Det är mer intressant med en av de boende på Gränsgatan där Ts cykel har hittats.
Citera
Medlem
Det måste vara väldigt ovanligt med kidnappning av kvinnor, såvida det inte rör sig om trafficking.
Bortförd kvinna som inte är återfunnen död. Två unga kvinnor sitter häktade.
Det är så ovanligt så jag misstänker att världspressen snart invaderar lilla Vetlanda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Idag?? Igen då hoppas jag!!
Den häktade har kanske behövt något från sin bostad- och häktespersonal hämtar detta åt henne
klädplagg typ. Behöver inte vara en ny teknisk undersökning.
Den borde varit färdig tidigare ...
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Kopplingen skulle vara att han JL skulle ha varit en slags pojkvän till en av de häktade kvinnorna enligt postaren vittes första inlägg.
Kanske någon som kan komma in här?
https://lexbase.se/personsok?Search%5Bname%5D=J*han&Search%5Bsurname% 5D=L*ngshede&

* O, Y
Citera
2022-10-24, 17:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelsons
Men där ser jag väl bara ATT han är dömd? Om man inte betalar 129:- för det…eller?
Precis, kanske någon som har tillgång som kan se?
Citera
2022-10-24, 17:56
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Konstigt han inte ville hjälpa till att leta efter henne heller? För han tycker det är obehagligt? Aja jag fattar inte riktigt. Jag hade då varit ute och letat om det vore min flickvän som försvunnit. Men alla är vi olika där uppenbarligen.

Fast om han vore skyldig till något så borde han veta var hon finns och då undvika att leta just där. Tror snarare rädslan att leta efter henne tyder på oskuld.
Citera
2022-10-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
All respekt till Missing People, men vilka är dom? Över 100 letar!? Har dom inga jobb!? Ringar dom bara sin arbetsgivare och säger: "Kan inte komma idag, ska ut i skogen och leta efter en tjej"...

Jag hade fattat det som att de letar på helgerna?
Citera
2022-10-24, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Han lär vara ett troll. Han ljög rakt ut om vem flickan på JL’s Facebookbild var, han sa att det var syskonbarn men det står i kommentarerna att det är dottern. Han vägrar svara på mer ingående frågor. Säger sig ringt och gett tips till polisen vilket jag inte tror för 5 öre. Säger att personen inte varit på jobbet, men vägrar svara på hur han vet det.
Jag bor i Vetlanda, min sambo har t.o.m. arbetat på samma företag som den här JL förr (känner inte varandra mer än att hälsat) men har aldrig hört om honom, aldrig hört historian han berättar om heller. Sådant sprider sig fort i Vetlanda.
va hemskt om det återigen dyker upp trollande, man kan ju faktiskt börja undra varför dessa troll poppar upp ideligen- och pojkvännens kamrater vad säger dem..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in