2022-10-24, 17:44
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
I det juridiska målet spelar det ingen roll eftersom Magnus nogsamt undvek att anklaga Hans för fusk i ett specifikt parti. Du har dock fel angående att vinsten inte kunde tas i från Hans för det skedde när Magnus lämnade turneringen.
Ja, fast det var helt andra skäl som gjorde att poängen plockades bort. Vinsten är legitim som vinst betraktat ändå och ratingen fick han behålla.
Citera
2022-10-24, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Ja, fast det var helt andra skäl som gjorde att poängen plockades bort. Vinsten är legitim som vinst betraktat ändå och ratingen fick han behålla.

Jag korrigerade dig när du felaktigt påstod att vinsten inte kunde tas ifrån Hans. Det skedde som sagt.
Säg tack!
Citera
2022-10-24, 17:48
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Nej det är inte att vara barnrumpa att sätta ned foten mot en överbevisad fuskare. Det är jämförbart att inte vilja tävla mot dopade idrottsmän.

Jag menar rent generellt. Det är alltid nånting.

https://www.youtube.com/watch?v=xb9Q-xzzY1I

Några exempel på hur Carlsen beter sig som en barnrumpa. Finns många fler och värre exempel.

I det här fallet verkar det faktiskt vara en fuskare, men återigen så åtar man sig saken på sämsta möjliga sätt.
Citera
2022-10-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Jag menar rent generellt. Det är alltid nånting.

https://www.youtube.com/watch?v=xb9Q-xzzY1I

Några exempel på hur Carlsen beter sig som en barnrumpa. Finns många fler och värre exempel.

I det här fallet verkar det faktiskt vara en fuskare, men återigen så åtar man sig saken på sämsta möjliga sätt.

Motsägs bara av hela schackeliten som säger att Magnus alltid hållit fair play högt och aldrig tidigare anklagat någon för fusk.
Citera
2022-10-24, 17:50
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Jag korrigerade dig när du felaktigt påstod att vinsten inte kunde tas ifrån Hans. Det skedde som sagt.
Säg tack!
Fast han fick ju behålla ratingen vilket betyder att det räknades som vinst. Det var bara av tekniska skäl poängen raderades eftersom Magnus drog sig ur.
Säg tack för korrigeringen.
Citera
2022-10-24, 17:52
Medlem
Citat:
Fast han fick ju behålla ratingen vilket betyder att det räknades som vinst. Det var bara av tekniska skäl poängen raderades eftersom han drog sig ur.
Säg tack för korrigeringen.

Jag korrigerade påståendet att vinsten inte kunde fråntas honom, det skedde som sagt då Hans inte fick räkna vinsten i turneringen.
Citera
2022-10-24, 17:54
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Motsägs bara av hela schackeliten som säger att Magnus alltid hållit fair play högt och aldrig tidigare anklagat någon för fusk.

Vad motsägs? Har jag sagt att Magnus har anklagat folk för fusk tidigare, eller har jag sagt att han beter sig som en barnrumpa? Lite olika saker.
Citera
2022-10-24, 17:55
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Jag korrigerade påståendet att vinsten inte kunde fråntas honom, det skedde som sagt då Hans inte fick räkna vinsten i turneringen.
Men han fick ju ratingpoäng och då räknas det ju som vinst även om poängen plockas bort av tekniska skäl när Magnus drog sig ur.
Citera
2022-10-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Vad motsägs? Har jag sagt att Magnus har anklagat folk för fusk tidigare, eller har jag sagt att han beter sig som en barnrumpa? Lite olika saker.

Båda.

Citat:
Men han fick ju ratingpoäng och då räknas det ju som vinst även om poängen plockas bort av tekniska skäl när Magnus drog sig ur.

Segern fråntogs honom ändå i turneringen, det var den det påståendet jag korrigerade.
Citera
2022-10-24, 18:01
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Båda.

Du får jobba lite med läsförståelsen då.
Citera
2022-10-24, 18:02
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Segern fråntogs honom ändå i turneringen, det var den det påståendet jag korrigerade.
Fast jag hänvisade till att FIDE borde agerat vid bevisat fusk och det har ju de ju inte gjort utan räknat det som vinst i ratingen.
Citera
2022-10-24, 18:03
Medlem
Snarkarens avatar
m.g.t.o.w VS kakburk, 1:a på Flashbacktoppen just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in