Citat:
Ursprungligen postat av
Ankan-mannen
När debuterar barn, förr var det 13 år. Resonemanget att 14 åringar skulle vara helt ointresserade av en äldre faller. Men det ursäktar inte att gå vidare. Som någon nämner att man pratar inte sex med en underårig. Men hen har redan pratat sex då åldern avslöjas och är så i gasen då.
Sen kan man tänka att olämplig ålder inte enbart styrs av födelsedag, en 16 årig kan vara lika olämplig som 14 åring beroende på individ. Lagen har satt en gräns, inte självklart det är den bästa.
Håller helt med. Självfallet måste det finnas en juridisk gräns av praktiska skäl. Men det är ju inte så att man en dag från en annan helt plötsligt blir sexuellt mogen.
Citat:
Åldersskillnad borde vara mer signifikant än faktisk ålder, 25 års åldersskillnad borde vara förbjudet. En hel generationsskillnad borde vara förbjuden.
Nja. Efter att man blivit 18 tycker jag det är ens rättighet att själv avgöra sådana saker. Tänder man på äldre så gör man. Men du har ju rätt i att det är värre om en 40-åring ligger med än 14-åring än om en 18-åring gör samma sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenOlavsen
Hade Dumpen haft nätvandrare (som stöttar svaga barn) hade dom sagt det, allt som dom "gör för barnen" visar dom ju stolt upp. Det skulle också vara mera effektivt om Dumpen faktiskt riktade in sig på barn som mår dåligt på nätet. Nu vet jag inte fördelningen, men är rätt säker på att barn som riskerar att möta upp gäddor är betydligt färre än antalet som vill träffa barn. Så går det 50 gäddor på varje barn så är det ju bättre om man fångar upp barnen istället och dom skulle dessutom kunna få stöttning och må bättre.
Jag läste nyss på Dumpen om att pedofiler inte ens ska få titta på digitalt framställt material av barn eller penetrera barnsexdockor. Och jag undrar då, hur skadar det barn? Är det så att detta egentligen inte handlar om barns bästa utan om att det "känns skönt" att få sätta åt perversa människor. Barnens väl och ve kanske är sekundärt till jakten och uthängningarna (och swish)?
Pedofiljägare brukar generellt inte vara speciellt intresserade av att diskutera huruvida deras metoder är effektiva eller inte. Precis som du säger är det viktigare att straffa pedofiler än att hjälpa barn.