2022-10-24, 15:34
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Rent juridiskt finns inte det nej.

Hävdar du att det inte finns fjortonåringar som har sex för att de vill det och njuter av det?

Och för att vara övertydlig så upprepar jag att jag tycker att det är bra att det är olagligt att ha sex med barn under femton. Inte för att det verkar hjälpa på någon som dig, men nu är det sagt igen i alla fall.
14-åringar mår bäst av att experimentera och utforska sex med jämnåriga.
Ingen vuxen/äldre ska ge sej in i leken.
Citera
2022-10-24, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
När debuterar barn, förr var det 13 år. Resonemanget att 14 åringar skulle vara helt ointresserade av en äldre faller. Men det ursäktar inte att gå vidare. Som någon nämner att man pratar inte sex med en underårig. Men hen har redan pratat sex då åldern avslöjas och är så i gasen då.

Sen kan man tänka att olämplig ålder inte enbart styrs av födelsedag, en 16 årig kan vara lika olämplig som 14 åring beroende på individ. Lagen har satt en gräns, inte självklart det är den bästa.
Håller helt med. Självfallet måste det finnas en juridisk gräns av praktiska skäl. Men det är ju inte så att man en dag från en annan helt plötsligt blir sexuellt mogen.
Citat:
Åldersskillnad borde vara mer signifikant än faktisk ålder, 25 års åldersskillnad borde vara förbjudet. En hel generationsskillnad borde vara förbjuden.
Nja. Efter att man blivit 18 tycker jag det är ens rättighet att själv avgöra sådana saker. Tänder man på äldre så gör man. Men du har ju rätt i att det är värre om en 40-åring ligger med än 14-åring än om en 18-åring gör samma sak.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Hade Dumpen haft nätvandrare (som stöttar svaga barn) hade dom sagt det, allt som dom "gör för barnen" visar dom ju stolt upp. Det skulle också vara mera effektivt om Dumpen faktiskt riktade in sig på barn som mår dåligt på nätet. Nu vet jag inte fördelningen, men är rätt säker på att barn som riskerar att möta upp gäddor är betydligt färre än antalet som vill träffa barn. Så går det 50 gäddor på varje barn så är det ju bättre om man fångar upp barnen istället och dom skulle dessutom kunna få stöttning och må bättre.

Jag läste nyss på Dumpen om att pedofiler inte ens ska få titta på digitalt framställt material av barn eller penetrera barnsexdockor. Och jag undrar då, hur skadar det barn? Är det så att detta egentligen inte handlar om barns bästa utan om att det "känns skönt" att få sätta åt perversa människor. Barnens väl och ve kanske är sekundärt till jakten och uthängningarna (och swish)?
Pedofiljägare brukar generellt inte vara speciellt intresserade av att diskutera huruvida deras metoder är effektiva eller inte. Precis som du säger är det viktigare att straffa pedofiler än att hjälpa barn.
Senast redigerad av SvenHelsing 2022-10-24 kl. 15:56.
Citera
2022-10-24, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Jag läste nyss på Dumpen om att pedofiler inte ens ska få titta på digitalt framställt material av barn eller penetrera barnsexdockor. Och jag undrar då, hur skadar det barn? Är det så att detta egentligen inte handlar om barns bästa utan om att det "känns skönt" att få sätta åt perversa människor. Barnens väl och ve kanske är sekundärt till jakten och uthängningarna (och swish)?
"Inte ens"... Du, det råkar faktiskt sedan flera år vara olagligt att även titta på "digitalt framställt material av barn" om det är att klassa som barnporr. Och bakom varje enskild digital bild eller film finns ett eller flera barn som blivit utsatta, utnyttjade, och i många fall psykiskt och fysiskt skadade, för att tillfredsställa pedofiler och/eller hebefiler via internet, eller numera kanske mest via darknet, som sitter och får erektion över hela världen.
Citera
2022-10-24, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Åldersskillnad borde vara mer signifikant än faktisk ålder, 25 års åldersskillnad borde vara förbjudet. En hel generationsskillnad borde vara förbjuden.

Förbjudet med 25 års åldersskillnad, alltså?? Då kommer väl Patrik åka dit, undrar hur han ska kunna driva bloggen från fängelset.
Citera
2022-10-24, 16:44
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Mina damer, herrar och gäddor, det är jubileumsdags!
Som så många andra bedyrar Peddo-Olle att han aldrig gjort något mot ett barn eller minderårig. Om det stämmer så är det bara för att han inte fått chansen innan för nu dök han minsann upp på plats för lite barnaknull.

Till slut fastnade även peddo-Olle på kroken
https://dumpen.se/2021/10/24/till-slut-fastnade-aven-peddo-olle-pa-kroken/

Förnamn 1: Samma som Åberg från Sällskapsresan, som spelade Stig Helmer.
Förnamn 2: Samma som skådespelaren Rapace som var gift med Noomi.
Förnamn 3: Samma som landsförrädaren Reinfeldt.
Efternamn: Samma som en fiktiv Göteborgare som heter Kurt, gestaltad av Lars Brandeby.
Född samma år som Gudfadern och Långt ner i Halsen hade premiär.

Som fyller år 8/1? Är det måhända rätt?
Citera
2022-10-24, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Förbjudet med 25 års åldersskillnad, alltså?? Då kommer väl Patrik åka dit, undrar hur han ska kunna driva bloggen från fängelset.

Ja exflickvännen Ida var 35 år yngre. Gulligt rekord. Kanske var det som Sara syftade på när hon sa att hon inte hade en sån bra bild av Patrik innan Dumpen. Måste säga att Patrik gjort bra ifrån sig i intervjuer t ex när han trycker till kommunistmedian så helt tokig är han inte
Citera
2022-10-24, 18:06
Avslutad
Auktionen av domännamnet Dumpen.se är avbruten i förtid!

Citat:
Objektet utgår. Ej till försäljning.

https://auktion.kronofogden.se/auk/w.object?inC=KFM&inA=20221012_1101&inO=1
Citera
2022-10-24, 18:10
Medlem
Bizmarcks avatar
Haha vafan! Jag läste trådens namn slarvigt och trodde att det stod:

”Dumpen - Patrik Sjöberg jagar män som vill utnyttja honom sexuellt”

Ja där ser man vad tokigt det kan bli..,
Citera
2022-10-24, 18:32
Medlem
UncleBenssnopps avatar
Har Dumpen börjat köra repriser? Olle har vi ju sett förut. Verkar gå dåligt med gäddfisket,kanske dags att rödlista gäddan
Citera
2022-10-24, 18:32
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet
Så, att dom i vissa fall avslöjar sin ålder först efter lång tids chattande? Dumpen jobbar stenhårt på att fånga in peddos så är det visst, men Dumpen lyckas bara överlämna ett svin i veckan nu. Lite dåligt tycker jag.
Det var inte särskilt lång tid i det fallet jag pratar om. Däremot var det ganska många meddelanden. När åldern ändrades var hon först väldigt enträgen och på om att träffas men hon gav upp ganska fort när jag sagt att jag aldrig träffat någon under 18 och inte ville träffa någon under 15. Hon hade sagt att hon skulle fylla 15 om en och en halv månad, men hon föreslog aldrig att vi skulle ses efter att hon fyllt år och det tolkade jag som att hon bara var intresserad av mig om jag ville ha sex med henne innan hon blev lovlig.
Citera
2022-10-24, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Det var inte särskilt lång tid i det fallet jag pratar om. Däremot var det ganska många meddelanden. När åldern ändrades var hon först väldigt enträgen och på om att träffas men hon gav upp ganska fort när jag sagt att jag aldrig träffat någon under 18 och inte ville träffa någon under 15. Hon hade sagt att hon skulle fylla 15 om en och en halv månad, men hon föreslog aldrig att vi skulle ses efter att hon fyllt år och det tolkade jag som att hon bara var intresserad av mig om jag ville ha sex med henne innan hon blev lovlig.

Precis det är såhär Dumpen jobbar har jag hört ifrån många håll. Börjar först hålla till där det är 18 + och sedan går vidare till kik avslöjar sin ålder dessutom skiter i att lägga upp konversationerna ifrån dejting sidan som första kontakten skedde och väljer att bara ladda upp konversationen ifrån kik
Citera
2022-10-24, 18:54
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBenssnopp
Har Dumpen börjat köra repriser? Olle har vi ju sett förut. Verkar gå dåligt med gäddfisket,kanske dags att rödlista gäddan

Dom har väl inte gjort någon repris på Olle. Var har du fått det ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in