2022-10-24, 09:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Efter vad jag läst av chattarna så brukar inte Dumpen föreslå flytt av konversationen.
Det spelar väl för övrigt ingen roll - gäddan tror ju ändå att det är ett barn men fortsätter trots det att försöka få till sexuell kontakt med det förmodade barnet.
Som jag sa så verkar de inte visa den inledande konversationen innan flytten. Kolla #153. Där är det helt uppenbart att de började på QX. För gädda #157 tycker jag det ser ut som att de har diskuterat tidigare på något annat ställe, men är osäker.

Jag tycker inte den detaljen är helt oväsentlig. Håller helt med om att gäddorna borde ha avstått kontakt, men jag tycker samtidigt också att det är lite tragiskt om någon som aldrig hade gjort något om han inte blivit frestad blir uthängd.
Citera
2022-10-24, 09:51
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Är det verkligen så då? Av vad jag har hört så brukar den inledande kontakten ske på något annat ställe, men sedan vill Dumpen flytta över till Kik, och den inledande kontakten publicerar de inte.

Har inte Kik själv, men det är väl inte bara barn där?

KIK är helt ute bland ungdomar.
Citera
2022-10-24, 09:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Som jag sa så verkar de inte visa den inledande konversationen innan flytten. Kolla #153. Där är det helt uppenbart att de började på QX. För gädda #157 tycker jag det ser ut som att de har diskuterat tidigare på något annat ställe, men är osäker.

Jag tycker inte den detaljen är helt oväsentlig. Håller helt med om att gäddorna borde ha avstått kontakt, men jag tycker samtidigt också att det är lite tragiskt om någon som aldrig hade gjort något om han inte blivit frestad blir uthängd.
En person som blir så frestad så denne tar kontakt med barn - eller inte avbryter när det är barn - måste det givetvis varnas för.
Ingen får smak för barn bara för att ett barn tar kontakt-- suget finns redan och att vederbörande gått över gränsen är ju redan klart.
Det är för övrigt bättre att de stoppas INNAN de skadat ett barn. Det är inte okej försöka ragga barn oavsett omständigheter.

Edit
Gädda 157 går omedelbart in på sex och får direkt veta att killen "inte är gammal" - några meningar längre ner får han veta åldern - 14 år- men fortsätter ändå hungrigt på sexspåret.
Senast redigerad av micro113 2022-10-24 kl. 10:14.
Citera
2022-10-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Rom byggdes inte på en dag. Tar lite tid och engagemang från dom som har drabbats (självförvållat till stor del) men det ursäktar inte förfaringssättet.

Jo.
Citera
2022-10-24, 10:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Jag mår fan illa av att se skiten och ser sällan på konfrontationerna. Har läst de flesta chattarna, men de flesta efter att folk påstått saker om fiskarna jag velat kolla, för jag tycker det är viktigt att det inte är provokation! Men det är alltid gäddan som tar kontakt och därmed är det alltid kosher i mina ögon. Det här är män som söker efter barn och ungdomar på nätet, läs chattarna. De har nästan utan undantag (vet inget men alla är inte publicerade) en historia i det här, barnporr, skickar bilder. De agerar kriminellt, det är ingen Dumpen skapar, Einstein. Det finns inga förmildrade omständigheter, det finns inga antingen eller, det funkar bra att fiska alla. Det pågår fler operationer av olika aktörer som du aldrig får veta om har privata organisationer bakom sig, när du läser i tidningarna om gripanden sen. Fler har tillkommit sista året och få publicerar eller ber om pengar. Men det publika har en avskräckande effekt, en varnande, en upplysande och utbildande där barn får höra och en öppning att tala om saker när vuxna runt uppmärksammar det.

Varför tror du att Dumpen betyder att man inte kan rikta in sig på barn som mår dåligt också?

Hade Dumpen haft nätvandrare (som stöttar svaga barn) hade dom sagt det, allt som dom "gör för barnen" visar dom ju stolt upp. Det skulle också vara mera effektivt om Dumpen faktiskt riktade in sig på barn som mår dåligt på nätet. Nu vet jag inte fördelningen, men är rätt säker på att barn som riskerar att möta upp gäddor är betydligt färre än antalet som vill träffa barn. Så går det 50 gäddor på varje barn så är det ju bättre om man fångar upp barnen istället och dom skulle dessutom kunna få stöttning och må bättre.

Jag läste nyss på Dumpen om att pedofiler inte ens ska få titta på digitalt framställt material av barn eller penetrera barnsexdockor. Och jag undrar då, hur skadar det barn? Är det så att detta egentligen inte handlar om barns bästa utan om att det "känns skönt" att få sätta åt perversa människor. Barnens väl och ve kanske är sekundärt till jakten och uthängningarna (och swish)?
Senast redigerad av SvenOlavsen 2022-10-24 kl. 10:24.
Citera
2022-10-24, 10:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Hur går det med bevisen du sa dig kunna producera på det?
Om du tittar på gädda 153 så är det helt uppenbart att kontakten började på QX och inte Kik.

Vad har du för bevis för att det alltid är gäddorna som inlett kontakten?
Citera
2022-10-24, 10:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om du tittar på gädda 153 så är det helt uppenbart att kontakten började på QX och inte Kik.

Vad har du för bevis för att det alltid är gäddorna som inlett kontakten?
Det framgår också att den unga pojken blev avstängd och att gäddan tar upp kontakten igen.
Det framgår också att gäddan klart får veta att pojken är 14 år, det bekommer inte gäddan ett dugg.

14-åringen pratar också tydligt om sin mamma och om att han går i skola -- det bekommer inte gäddan ett dugg.

Gäddan är 33 år.
Citera
2022-10-24, 10:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det framgår också att den unga pojken blev avstängd och att gäddan tar upp kontakten igen.
Det framgår också att gäddan klart får veta att pojken är 14 år, det bekommer inte gäddan ett dugg.

14-åringen pratar också tydligt om sin mamma och om att han går i skola -- det bekommer inte gäddan ett dugg.

Gäddan är 33 år.
Japp, det säger jag inte emot. Men hahahohoyrsovane hävdar att det alltid är gäddorna som inleder kontakten, vilket verkar vara falskt.

Sen kan man ju också fråga sig varför Dumpen ofta väntar så länge med att säga att de är under 15.
Citera
2022-10-24, 10:40
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Japp, det säger jag inte emot. Men hahahohoyrsovane hävdar att det alltid är gäddorna som inleder kontakten, vilket verkar vara falskt.

Sen kan man ju också fråga sig varför Dumpen ofta väntar så länge med att säga att de är under 15.

Anledningen kanske är att om Dumpen skulle säga direkt att de var 14 så kanske det inte uppstått ett napp, eller finns det kanske någon annan anledning till detta?
Citera
2022-10-24, 10:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet
Anledningen kanske är att om Dumpen skulle säga direkt att de var 14 så kanske det inte uppstått ett napp, eller finns det kanske någon annan anledning till detta?
Exakt detta. Det kanske inte hade blivit napp då.
Citera
2022-10-24, 10:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:

De säger det när om/när konversationen sex drar igång. I fall 153 flaggar de direkt genom att börja prata om skola och långraster, samt mamma.

Oavsett hur tidigt eller sent i konversationen det sker så stoppar en normal människa när åldern framkommer - man går inte vidare sexuellt med ett barn helt enkelt.
Det går alltså inte att ursäkta en gädda med att åldern inte framkom i första minuterna.
Citera
2022-10-24, 10:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet

Citat:
Exakt detta. Det kanske inte hade blivit napp då.
Det hade blivit napp oavsett eftersom de raggar efter barn.
Man blir inte plötsligt barnknullare för att man bytt några ord utan att veta åldern på personen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in