2022-10-24, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Om du tror att det går att diagnosticera en pedofil genom att "de stannar kvar när barnet berättar att hen är under femton" så kan du ingenting om det hela.
Det har jag inte sagt heller. Jag har inte pratat något om att diagnosticera. Jag har pratat ur ett moralisk perspektiv.

Sluta lägga ord i min mun.

En som inte är lagd åt pedofili skäms över att prata sex med någon som visar sig vara minderårig. Eller hur?
Citera
2022-10-24, 12:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av syrakk
Det har jag inte sagt heller. Jag har inte pratat något om att diagnosticera. Jag har pratat ur ett moralisk perspektiv.

Sluta lägga ord i min mun.
"Moraliskt perspektiv". En pedofil är någon som primärt tänder på prepubertala barn.

Citat:
En som inte är lagd åt pedofili skäms över att prata sex med någon som visar sig vara minderårig. Eller hur?
Eftersom du verkar ha en helt egen definition av vad pedofil innebär så blir det omöjligt för mig att svara på den frågan.
Citera
2022-10-24, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
"Moraliskt perspektiv". En pedofil är någon som primärt tänder på prepubertala barn.

Eftersom du verkar ha en helt egen definition av vad pedofil innebär så blir det omöjligt för mig att svara på den frågan.
Vad är min definition? Jag har inte lagt fram nån definition alls. Det jag pratar om är tendenser som pekar åt att nån är lagd åt pedofili. Dvs pratar sex och fortsätter hålla kontakt med nån som är minderårig.

Har jag sagt att det är hela definitionen?

Snackar man sex med en minderårig, vet om att det är en minderårig, är villig att träffa den minderåriga. Ja, då har man ju inte visat att man som vuxen individ tar det moraliska ansvaret och avhyser barnet. Tvärtom, man uppvisar att man är lagd åt en viss typ av sexuell läggning.
Citera
2022-10-24, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av syrakk
Vad är min definition? Jag har inte lagt fram nån definition alls. Det jag pratar om är tendenser som pekar åt att nån är lagd åt pedofili. Dvs pratar sex och fortsätter hålla kontakt med nån som är minderårig.

Har jag sagt att det är hela definitionen?

Snackar man sex med en minderårig, vet om att det är en minderårig, är villig att träffa den minderåriga. Ja, då har man ju inte visat att man som vuxen individ tar det moraliska ansvaret och avhyser barnet. Tvärtom, man uppvisar att man är lagd åt en viss typ av sexuell läggning.
Jag hänvisar till den här länken jag postade tidigare https://themamabeareffect.org/think-all-child-molesters-are-pedophiles-think-again/
Citera
2022-10-24, 13:46
Avslutad
Mina damer, herrar och gäddor, det är jubileumsdags!
Som så många andra bedyrar Peddo-Olle att han aldrig gjort något mot ett barn eller minderårig. Om det stämmer så är det bara för att han inte fått chansen innan för nu dök han minsann upp på plats för lite barnaknull.

Till slut fastnade även peddo-Olle på kroken
https://dumpen.se/2021/10/24/till-slut-fastnade-aven-peddo-olle-pa-kroken/

Förnamn 1: Samma som Åberg från Sällskapsresan, som spelade Stig Helmer.
Förnamn 2: Samma som skådespelaren Rapace som var gift med Noomi.
Förnamn 3: Samma som landsförrädaren Reinfeldt.
Efternamn: Samma som en fiktiv Göteborgare som heter Kurt, gestaltad av Lars Brandeby.
Född samma år som Gudfadern och Långt ner i Halsen hade premiär.
Citera
2022-10-24, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Efter vad jag läst av chattarna så brukar inte Dumpen föreslå flytt av konversationen.
Det spelar väl för övrigt ingen roll - gäddan tror ju ändå att det är ett barn men fortsätter trots det att försöka få till sexuell kontakt med det förmodade barnet.

Och hur vet du att chattarna stämmer?? Du har ju själv sagt att det finns människor som ljuger när de hänger ut människor för sexuella övergrepp.
Citera
2022-10-24, 14:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Mina damer, herrar och gäddor, det är jubileumsdags!
Som så många andra bedyrar Peddo-Olle att han aldrig gjort något mot ett barn eller minderårig. Om det stämmer så är det bara för att han inte fått chansen innan för nu dök han minsann upp på plats för lite barnaknull.

Till slut fastnade även peddo-Olle på kroken
https://dumpen.se/2021/10/24/till-slut-fastnade-aven-peddo-olle-pa-kroken/

Förnamn 1: Samma som Åberg från Sällskapsresan, som spelade Stig Helmer.
Förnamn 2: Samma som skådespelaren Rapace som var gift med Noomi.
Förnamn 3: Samma som landsförrädaren Reinfeldt.
Efternamn: Samma som en fiktiv Göteborgare som heter Kurt, gestaltad av Lars Brandeby.
Född samma år som Gudfadern och Långt ner i Halsen hade premiär.
Nej, de har aldrig gjort något och om de har gjort något så är det barnen som lockat och lurat dem ...

Grejen är ju dessutom att han gjort något. Han har gjort precis det som han hängs ut för - han har sexchattat med barn och försökt möta upp ett barn för sex irl.
Citera
2022-10-24, 14:47
Medlem
Ankan-mannens avatar
Man säger "tillfället gör tjuven" det är snarare "tjuven tar tillfället". I båda fallen måste tillfället till, utan tillfälle inge tjuv. Inget barn, inget brott.
Citera
2022-10-24, 14:47
Medlem
HVIT.s avatar
Han verkar finnas på linkedin, ser väldigt lik ut. Samma förnamn som Reinfeldt och samma Efternamn som Kurt som spelas av Brandeby.
Citera
2022-10-24, 14:55
Medlem
HVIT.s avatar
I så fall jobbar han på företaget "sydligaste landskapet"-"sådana öppnar garagenyckeln".
Citera
2022-10-24, 15:05
Medlem
Ankan-mannens avatar
När debuterar barn, förr var det 13 år. Resonemanget att 14 åringar skulle vara helt ointresserade av en äldre faller. Men det ursäktar inte att gå vidare. Som någon nämner att man pratar inte sex med en underårig. Men hen har redan pratat sex då åldern avslöjas och är så i gasen då.

Sen kan man tänka att olämplig ålder inte enbart styrs av födelsedag, en 16 årig kan vara lika olämplig som 14 åring beroende på individ. Lagen har satt en gräns, inte självklart det är den bästa.

Åldersskillnad borde vara mer signifikant än faktisk ålder, 25 års åldersskillnad borde vara förbjudet. En hel generationsskillnad borde vara förbjuden.
Citera
2022-10-24, 15:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Hade Dumpen haft nätvandrare (som stöttar svaga barn) hade dom sagt det, allt som dom "gör för barnen" visar dom ju stolt upp. Det skulle också vara mera effektivt om Dumpen faktiskt riktade in sig på barn som mår dåligt på nätet. Nu vet jag inte fördelningen, men är rätt säker på att barn som riskerar att möta upp gäddor är betydligt färre än antalet som vill träffa barn. Så går det 50 gäddor på varje barn så är det ju bättre om man fångar upp barnen istället och dom skulle dessutom kunna få stöttning och må bättre.

Jag läste nyss på Dumpen om att pedofiler inte ens ska få titta på digitalt framställt material av barn eller penetrera barnsexdockor. Och jag undrar då, hur skadar det barn? Är det så att detta egentligen inte handlar om barns bästa utan om att det "känns skönt" att få sätta åt perversa människor. Barnens väl och ve kanske är sekundärt till jakten och uthängningarna (och swish)?
Barnsexdockor?
Trodde inte att det fanns sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in