2022-09-09, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Med eller utan mördaren kommer Bonniers att gasa Nongrata. De tål inte konkutrrens. De skickar EXPO på dem för deras "wetjobs". Bonniers har nu massiv SD-hat kampanj i deras privatägda Expressen dagarna innan valet. Folk från kommunistsekten EXPO håller i trådarna. De har samlat på sig nonsens i 4 år och redovisar stolt på Bonniers-löpet om nån lokalpolitiker i Åmål som skrev nåt 2014 om somalier på Facebook. Nivån och desperationen är så bottenlöst låg att det inte går att komma lägre och mer förutsägbart. PÅ detta kryddar de med en spalkilometer från Jonas Gardell som påpassligt skriver om SD även han innan valet. Bonniers har sån makt att de bara har 6% moms när maten har 12%. De är goda för 20 miljarder bara i deras konst och fastighetsamlingar men får ändå bla distrubitionstöd av skattebetalarna. Något de tar emot med öppna armar. Återvinningskostnaderna har lagts på landets kommuner så de slipper det också. - Coronastöd och gudvetallt. De slipper även fastighetskatten och man måste vara av rätt blod för att få vara delägare i mångdfaldens Bonniers. Blodsarv...

Bonniers gasar mekaniskt all konkurrens på alla sätt lagliga. Eik och moral är helt av underordnad betydelse. - Bonniers ser sitt narcsisstiska monopol som en "garant för demokratin och det fria ordet" ocvh därför kommer att de att trampa ner Nongrata med alla medel tänkbara. De gör bara vad narcisiister gör, de kan inget annat och de visar sig aldrig utan gömmer sig bakom målvakter "ansvariga utgivare" ett jurisdiskt genomen som är omöjligt i all annan företagsverksmahet. Ägaransvar existerar inte för Bonniers, de bara äger och de syns inte. Det kallas demokrati.

Du är för rolig! Shibstedt som äger Aftonbladet och SVD är en konkurrent till Bonniers. Non Grata har nog en bit kvar...
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Okej, nu vet vi...

Tror Nongrata kommer förgöra sig själv.
Ja, det gjorde ju redan Bulletin och nu har vi seriemördare och en sexköpare med i mixan. Det som fattas är en dos av kristen höger - när kommer Runar ut? Alt Fossmo - eller är han ute redan? Och någon galen extremist kvinna kanske.
Citera
2022-09-09, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Du är för rolig! Shibstedt som äger Aftonbladet och SVD är en konkurrent till Bonniers. Non Grata har nog en bit kvar...
Ja, det gjorde ju redan Bulletin och nu har vi seriemördare och en sexköpare med i mixan. Det som fattas är en dos av kristen höger - när kommer Runar ut? Alt Fossmo - eller är han ute redan? Och någon galen extremist kvinna kanske.

Jätteroligt att det än idag finns individer som är helt omedvetna om att det är LO som ännu styr Aftonbladet med järnhand. Schibstedt har noll makt att tillsätta chefer på Aftonbladet trots att det står svart på vitt i köpekontraktet
Däremot har Klanen Bonniers all makt. Men de gömmer sig bakom målvakter som de kallar ansvariga utgivare. Lite som LO använder Schibsted som målvakt. Det är bara trolleri och fulspel. På allvar.vet du inte att LO är de som anställer politiska reds på AB? Schibsted har noll att säga till om.

Idag är det bokstavkommuniterna i EXPO som Skiver ledarsidan u Expressen. Blodsarvsklanen vill ha det så.

Ang alternativ media så stampar Bonniers mekaniskt ner allt genom fulspel och har gjort så i alla tider se bara på samnytt och froatider. Att Nongrata skulle bli ett undantag är osannolikt. Bonniers hela struktur är att trampa uppkomlingar i ansiktet. Både politiskt och medialt. Det som inte är godkänt av familjen Bonniers skall gasas. I Skåne idag har Bonniers 100% av dagstidningarna och gud nåde den som sticker upp
Senast redigerad av Kulturmarxist 2022-09-09 kl. 07:27.
Citera
2022-09-10, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jätteroligt att det än idag finns individer som är helt omedvetna om att det är LO som ännu styr Aftonbladet med järnhand. Schibstedt har noll makt att tillsätta chefer på Aftonbladet trots att det står svart på vitt i köpekontraktet
Däremot har Klanen Bonniers all makt. Men de gömmer sig bakom målvakter som de kallar ansvariga utgivare. Lite som LO använder Schibsted som målvakt. Det är bara trolleri och fulspel. På allvar.vet du inte att LO är de som anställer politiska reds på AB? Schibsted har noll att säga till om.

Idag är det bokstavkommuniterna i EXPO som Skiver ledarsidan u Expressen. Blodsarvsklanen vill ha det så.

Ang alternativ media så stampar Bonniers mekaniskt ner allt genom fulspel och har gjort så i alla tider se bara på samnytt och froatider. Att Nongrata skulle bli ett undantag är osannolikt. Bonniers hela struktur är att trampa uppkomlingar i ansiktet. Både politiskt och medialt. Det som inte är godkänt av familjen Bonniers skall gasas. I Skåne idag har Bonniers 100% av dagstidningarna och gud nåde den som sticker upp
Det är möjligt du har rätt vad gäller ledarsidan - jag vet inte hur den tillsätts eller vilka avtal som finns. Men framför allt är de båda stora affärsdrivande mediahus. De ser förstås varandra som konkurrenter men tror du verkligen en liten blogg med en seriemördare, en fd boxare och pasta-säljare som numera framför allt gett sexköparna ett ansikte, tillsammans med Alexander Bard. är ett hot? Bard har varit framgångsrik inom musik och som proffstyckare men nog har hans stjärna dalat en del och inom politik är han för ombytlig för att någon ska ta honom på allvar.
Citera
2022-09-22, 01:07
Medlem
Psykonaut-s avatar
Som ett studieobjekt så är det gulligt att ett gäng som satt sig själva i skiten så att de inte kan komma tillbaka in i samhället bildar en blogg som ska likna en tidning med artiklar som de kopierar från andra medier.

Sedan kallar de tidningen Nongrata som ska spegla deras "utstötthet" som en "banjohöger" då de inte har självinsikter att fatta att trippelmord som den ena har utfört, är den egentliga orsaken till att vara ute i kylan.

Paola Robertos IQ gör att han vill vara med i gruppen psykopater, antagligen för att han passar ihop med dem. Någon annan förklaring till det?
Citera
2022-10-18, 07:31
Medlem
Kämpendahls avatar
Hur går det för Nongrata? Man hör inte mycket om tidningen. Artiklarna verkar i många fall vara refererade från andra nyhetssajter. Jag hittar inte några TT-artiklar vilket kan förklaras med att det kostar en del att publicera deras artiklar. Billigare att skriva referat från andra media och publicera som sina egna nyhetsartiklar.

Jag har lite svårt att förstå poängen med dessa nyhetssajter som i stort sett aldrig publicerar eget material utan skriver referat från andra nyhetssajter. De är ju alltid tvåa på bollen liksom. Sedan kan man ju undra om det är en slags ödets ironi att den nyhet som står överst på förstasidan handlar om sexköp på massagesalonger?

https://www.nongrata.se/sexkop-pa-massagesalonger-i-stockholm/
Citera
2022-10-18, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hur går det för Nongrata? Man hör inte mycket om tidningen. Artiklarna verkar i många fall vara refererade från andra nyhetssajter. Jag hittar inte några TT-artiklar vilket kan förklaras med att det kostar en del att publicera deras artiklar. Billigare att skriva referat från andra media och publicera som sina egna nyhetsartiklar.

Jag har lite svårt att förstå poängen med dessa nyhetssajter som i stort sett aldrig publicerar eget material utan skriver referat från andra nyhetssajter. De är ju alltid tvåa på bollen liksom. Sedan kan man ju undra om det är en slags ödets ironi att den nyhet som står överst på förstasidan handlar om sexköp på massagesalonger?

Om Bulletins problem var att de bara hade opinionstexter och ingen journalistik så verkar Nongratas problem vara att de varken har opinionstexter eller journalistik. Paolos samtalspodd verkar vara det enda relaterat till sidan som uppdateras regelbundet, nu senast med en naprapat som gäst.
Citera
2022-10-21, 19:17
Medlem
Undrar hur Paolo känner om det
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Senast redigerad av snorlax11 2022-10-21 kl. 19:19.
Citera
2022-10-23, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Trippelmöraren säger att hårda straff inte hjälper.

https://www.nongrata.se/hardare-straff-funkar-inte/

Han borde fått dödsstraff och inte glänsa på nätet.

Så han tänker sig att mörda igen eller...?
Fast tio år i finkan fick honom ju att erkänna så lite nytta gjorde det nog. Synd att han inte dömdes till livstid, om han nu menar att han kommer att mörda igen.

Jaha, Paolos horaffär var ju rätt ointressant ur moralisk synvinkel men att liera sig med en trippelmördare placerar honom i giftskåpet för min del. Frederik Federleyvarning på det fast nästan värre... Det är ju bara DN som jag vet också engagerar mördare utan betänkligheter i journalistskrået.

Blä.
Citera
2022-10-24, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Så han tänker sig att mörda igen eller...?
Fast tio år i finkan fick honom ju att erkänna så lite nytta gjorde det nog. Synd att han inte dömdes till livstid, om han nu menar att han kommer att mörda igen.

Jaha, Paolos horaffär var ju rätt ointressant ur moralisk synvinkel men att liera sig med en trippelmördare placerar honom i giftskåpet för min del. Frederik Federleyvarning på det fast nästan värre... Det är ju bara DN som jag vet också engagerar mördare utan betänkligheter i journalistskrået.

Blä.

”Så han tänker sig att mörda igen eller?” Snacka om en total (men förmodligen högst medveten) misstolkning.

”Synd att han inte dömdes till livstid”…
Eh, har du missat att det var just en livstidsdom som RN fick? Det är alltid bra att ha relevanta kunskaper om det man kommenterar.

Att det går bra för Ricard Nilsson och Paolo Roberto verkar skava väldigt mycket i dig och många andra…
Citera
2022-10-24, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKladdkaka
”Så han tänker sig att mörda igen eller?” Snacka om en total (men förmodligen högst medveten) misstolkning.

”Synd att han inte dömdes till livstid”…
Eh, har du missat att det var just en livstidsdom som RN fick? Det är alltid bra att ha relevanta kunskaper om det man kommenterar.

Att det går bra för Ricard Nilsson och Paolo Roberto verkar skava väldigt mycket i dig och många andra…

När jag skrev livstidsdom så menade jag det bokstavligt. Men jag vet att svenska rättssystemet har en annan syn på saken.

Vilket tycker du är värst, trippelmord (Paolos kompis) för att man klantat sig med sin egen ekonomi eller pedofili (Federleys kompis)? Eller gillar du båda sakerna och tycker de som "tagit sitt straff" för den här typen av brott är som vem som helst?

Det gör inte jag, antar att det är det som "skaver".
Paolos brott däremot är en skitsak, det är skillnad på brott och brott i min värld. Att han väljer att samarbeta med en mördare är helt enkelt inte ok i min värld. Mord, våldtäkt (inte Arnalutsnusk utan den riktiga typen), pedofili och grov överlagd misshandel är typer av brott som jag tycker är såpass vämjeliga att jag skulle ha extremt svårt att stå ut med att vara kompis med en sådan förövare. Därför väljer jag bort Paolo från och med nu. Tyckte annars han var lite kul.
Citera
2022-10-24, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
När jag skrev livstidsdom så menade jag det bokstavligt. Men jag vet att svenska rättssystemet har en annan syn på saken.

Vilket tycker du är värst, trippelmord (Paolos kompis) för att man klantat sig med sin egen ekonomi eller pedofili (Federleys kompis)? Eller gillar du båda sakerna och tycker de som "tagit sitt straff" för den här typen av brott är som vem som helst?

Det gör inte jag, antar att det är det som "skaver".
Paolos brott däremot är en skitsak, det är skillnad på brott och brott i min värld. Att han väljer att samarbeta med en mördare är helt enkelt inte ok i min värld. Mord, våldtäkt (inte Arnalutsnusk utan den riktiga typen), pedofili och grov överlagd misshandel är typer av brott som jag tycker är såpass vämjeliga att jag skulle ha extremt svårt att stå ut med att vara kompis med en sådan förövare. Därför väljer jag bort Paolo från och med nu. Tyckte annars han var lite kul.

Tack för ett sakligt svar.

Jag tycker, liksom de allra flesta, att mord är ett hemskt brott. Och ja, jag tycker att RN förtjänade sitt straff. Däremot tycker jag inte att man kan döma en människa enbart utifrån en gärning, särskilt inte om man inte känner personen.

Alla människor har bra och dåliga sidor. Alla människor gör misstag. Och, människor förändras. Men, hur hittar man motivation att vilja göra bättre om man aldrig släpps in i samhället igen trots att man avtjänat sitt straff? Är det inte bättre att fd kriminella får en chans att bli produktiva medborgare istället för att tvingas återfalla i kriminalitet?

Angående Paolos brott är jag av åsikten att drevet mot honom är fruktansvärt orimligt och helt ur proportion med tanke på hans brott. Många verkar se hans brott som värre än RN’s, vilket bara visar hur stigmatiserat sexköp är i Sverige.
Citera
2022-10-24, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKladdkaka
Tack för ett sakligt svar.

Jag tycker, liksom de allra flesta, att mord är ett hemskt brott. Och ja, jag tycker att RN förtjänade sitt straff. Däremot tycker jag inte att man kan döma en människa enbart utifrån en gärning, särskilt inte om man inte känner personen.

Alla människor har bra och dåliga sidor. Alla människor gör misstag. Och, människor förändras. Men, hur hittar man motivation att vilja göra bättre om man aldrig släpps in i samhället igen trots att man avtjänat sitt straff? Är det inte bättre att fd kriminella får en chans att bli produktiva medborgare istället för att tvingas återfalla i kriminalitet?

Angående Paolos brott är jag av åsikten att drevet mot honom är fruktansvärt orimligt och helt ur proportion med tanke på hans brott. Många verkar se hans brott som värre än RN’s, vilket bara visar hur stigmatiserat sexköp är i Sverige.

Trippelmord är helt oacceptabelt och de tre som han tog livet av är dem du skall måna om. Det är mig helt ointressant om en trippelmördare inte får en "chans att bli produktiv". Enda anledningen till att jag är emot dödstraff för överlagt mord och liknande grova brott är att det alltid finns en risk att en oskyldig blir avrättad och det är inte acceptabelt. En trippelmördare bör sitta i fängelse på livstid, på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in