2022-10-24, 18:20
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKladdkaka
Alla människor har bra och dåliga sidor. Alla människor gör misstag. Och, människor förändras. Men, hur hittar man motivation att vilja göra bättre om man aldrig släpps in i samhället igen trots att man avtjänat sitt straff? Är det inte bättre att fd kriminella får en chans att bli produktiva medborgare istället för att tvingas återfalla i kriminalitet?

Den som döms till livstid ska sitta på livstid, är nog de allra flestas uppfattning. Då blir diskussionen om hur många chanser de grövsta kriminella ska få en icke-fråga.

Citat:
Angående Paolos brott är jag av åsikten att drevet mot honom är fruktansvärt orimligt och helt ur proportion med tanke på hans brott. Många verkar se hans brott som värre än RN’s, vilket bara visar hur stigmatiserat sexköp är i Sverige.

Sexköp är kanske det brott där vanligt folk och lagstiftarna står längst ifrån varandra, så länge vi talar om vuxna människor som inte tvingas till något. Det är inte alls så stigmatiserat bland vanligt folk som man kan tro, tvärtom tror jag att de flesta anser att vuxna människor ska få göra vad de vill i sängkammaren och att staten inte ska lägga sig i.

MEN eftersom vissa högröstade aktivister till politiker har fått mycket utrymme i media så har vi fått den lagstiftning vi har. Få, om ens någon, politiker har ryggrad nog att ställa sig upp och kritisera inte bara sexköpslagen som sådan, utan dessutom de skärpningar som har skett. Rädslan att själv bli ifrågasatt och antydningar om att man är potentiell sexköpare räcker för att få folk att hålla tyst. Men i en tid när den riktigt grova brottsligheten breder ut sig så är jag övertygad om att en majoritet av svenskarna tycker att det är orimligt att polis och domstolar ska lägga dyrbara resurser på att efterfölja en extrem sexköpslagstiftning.

Med det sagt så bryr sig nog folk i allmänhet inte så mycket om att Paolo åkte dit med byxorna nere, men de vet också att de förväntas ta avstånd och förfasa sig, eftersom tidsandan är sådan. Och så går folk runt och ljuger för varandra, på samma sätt som t.ex. i fråga om invandringen. Men innerst inne tycker nog de också att samröre med en trippelmördare säger betydligt mer om personens vandel, varför Non Grata varken lär bli en succé eller göra något för att förbättra redan solkade anseenden.
Citera
2022-10-24, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Trippelmord är helt oacceptabelt och de tre som han tog livet av är dem du skall måna om. Det är mig helt ointressant om en trippelmördare inte får en "chans att bli produktiv". Enda anledningen till att jag är emot dödstraff för överlagt mord och liknande grova brott är att det alltid finns en risk att en oskyldig blir avrättad och det är inte acceptabelt. En trippelmördare bör sitta i fängelse på livstid, på riktigt.

Jag är enig med dig om att dödsstraff inte är något bra.

Det är ju så att vi i Sverige har möjlighet att få livstidsstraff tidsbestämda. Det betyder att de flesta kommer ut efter ett antal år. Därför är frågan om hur vi hjälper dem att bli produktiva samhällsmedborgare ständigt aktuell, oavsett om du tycker om det eller ej. Håller du inte med om att det är bättre att fd kriminella får en chans att göra något bra av sin tid efter avtjänat straff än att de inte får en chans och därför återfaller i kriminalitet, vilket kostar samhället ännu mera pengar?
Citera
2022-10-24, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKladdkaka
Jag är enig med dig om att dödsstraff inte är något bra.

Det är ju så att vi i Sverige har möjlighet att få livstidsstraff tidsbestämda. Det betyder att de flesta kommer ut efter ett antal år. Därför är frågan om hur vi hjälper dem att bli produktiva samhällsmedborgare ständigt aktuell, oavsett om du tycker om det eller ej. Håller du inte med om att det är bättre att fd kriminella får en chans att göra något bra av sin tid efter avtjänat straff än att de inte får en chans och därför återfaller i kriminalitet, vilket kostar samhället ännu mera pengar?

Nej, jag tycker inte de skall "få" något alls och jag tror dessutom inte på att daltande är medicin mot återfall. De som återfaller gör det för de är asociala sociopater som inte fungerar i ett samhälle. Det enda rimliga är att de under lång tid hålls under uppsikt, får inställa sig för kontroll under strikta former under lång tid efter att straffet är slut och eftersom vi har den patetiska 2/3-regeln, så är 1/3-inställese ett minimum. Har man fått livstid men villkorlig frigivning är livstids inställelse rimligt. Sedan kan vi nog ha pensionsålder på det hela, våldsbrottslingar som är det vi diskuterar här brukar trappa ner på våldet allteftersom de blir äldre. Men de som är hopplösa fall får man ge specialbehandling så då får det bli livet ut.

De som har förmågan att sluta vara kriminella kommer sluta oavsett om vi daltar eller inte. Jag har i vilket fall ingen som helst lust att vara del av deras liv och gärning och avstår därför att ta del av Paolos och hans mördarkompis alster.
Citera
2022-11-01, 19:29
Medlem
Tänkte också på det hahaha, vem e författaren till den artikeln? Nån random tjej från va jag kan se. Nån som vet hur dessa mer eller mindre oskända personerna har hamnat på en tidning med massmördare och torskar?
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hur går det för Nongrata? Man hör inte mycket om tidningen. Artiklarna verkar i många fall vara refererade från andra nyhetssajter. Jag hittar inte några TT-artiklar vilket kan förklaras med att det kostar en del att publicera deras artiklar. Billigare att skriva referat från andra media och publicera som sina egna nyhetsartiklar.

Jag har lite svårt att förstå poängen med dessa nyhetssajter som i stort sett aldrig publicerar eget material utan skriver referat från andra nyhetssajter. De är ju alltid tvåa på bollen liksom. Sedan kan man ju undra om det är en slags ödets ironi att den nyhet som står överst på förstasidan handlar om sexköp på massagesalonger?

https://www.nongrata.se/sexkop-pa-massagesalonger-i-stockholm/
Citera
2022-11-01, 21:58
Medlem
Psykonaut-s avatar
De har två kvinnliga allmänreporters som skriver alla nyheter kopierade från TT som de antagligen inte betalar för, då TT är en dyr tjänst.

Högerklickade en av dem med musen och sökte lite på hennes namn på Google.
Det visar sig vara en liten 18-årig flicka, den andra har ett väldigt vanligt namn så henne orkade jag inte kolla upp. Antagligen en annan 18-årig liten flicka.

Det är alltså deras skjutjärnsreporters, två barn sittande bredvid en av Sveriges värsta massmördare samt den italienska hingsten känd för att sätta på trafficking-offer i samma ålder som dem antagligen, som sin hobby.
Citera
2022-11-02, 00:35
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Det är alltså deras skjutjärnsreporters, två barn sittande bredvid en av Sveriges värsta massmördare samt den italienska hingsten känd för att sätta på trafficking-offer i samma ålder som dem antagligen, som sin hobby.

Nu tror jag inte de har ett kontor och gissningsvis så arbetar dom hemifrån, antagligen för en väldigt liten peng. Lär försvinna från sajten rätt snabbt när de får andra möjligheter.
Citera
2022-11-02, 00:55
Medlem
Gammal skåpmat med kriminella på tidningar,DN har nån motorjournalist som är mördare och Jan Guillou dömd spion.. fyll på .
Citera
2022-11-02, 17:53
Medlem
Tjenare, 18-åriga flickan här, ser att ni har nosat upp mitt spår nu också. Trevligt att träffas!!
Citat:
De har två kvinnliga allmänreporters som skriver alla nyheter kopierade från TT som de antagligen inte betalar för, då TT är en dyr tjänst.

Högerklickade en av dem med musen och sökte lite på hennes namn på Google.
Det visar sig vara en liten 18-årig flicka, den andra har ett väldigt vanligt namn så henne orkade jag inte kolla upp. Antagligen en annan 18-årig liten flicka.

Citera
2022-11-02, 18:02
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steen209
Tjenare, 18-åriga flickan här, ser att ni har nosat upp mitt spår nu också. Trevligt att träffas!!
Du är inte ett dugg intressant mer än som ett fenomen som hang around till massmördaren och resten av galningarna. Så du kan förvinna igen.
Hej då.
Citera
2022-11-02, 18:15
Medlem
Nää, jag fortsätter hänga kvar här. Det är trevligt att läsa vad ni skriver om mördaren och resten av galningarna, som jag trots allt känner personligen, till skillnad från er! : )
Citat:
Du är inte ett dugg intressant mer än som ett fenomen som hang around till massmördaren och resten av galningarna. Så du kan förvinna igen.
Hej då.
Citera
2022-11-02, 18:48
Medlem
En slags ödet ironi skulle det nog kunna vara ja, det var lite det som jag ville uppnå med den artikeln ... ; )
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hur går det för Nongrata? Man hör inte mycket om tidningen. Artiklarna verkar i många fall vara refererade från andra nyhetssajter. Jag hittar inte några TT-artiklar vilket kan förklaras med att det kostar en del att publicera deras artiklar. Billigare att skriva referat från andra media och publicera som sina egna nyhetsartiklar.

Jag har lite svårt att förstå poängen med dessa nyhetssajter som i stort sett aldrig publicerar eget material utan skriver referat från andra nyhetssajter. De är ju alltid tvåa på bollen liksom. Sedan kan man ju undra om det är en slags ödets ironi att den nyhet som står överst på förstasidan handlar om sexköp på massagesalonger?

https://www.nongrata.se/sexkop-pa-massagesalonger-i-stockholm/
Citera
2022-12-04, 19:34
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steen209
Nää, jag fortsätter hänga kvar här. Det är trevligt att läsa vad ni skriver om mördaren och resten av galningarna, som jag trots allt känner personligen, till skillnad från er! : )

Om du är smart så lämnar du den där trippelmöraren, för du kommer aldrig att känna honom. Han är psykopat, ett vilt djur som när som helst kan få för sig att du står i hans värld. Då blir du mördad i värsta fall, det är inte ens jobbig handling av en psykopat, speciellt inte en som mördat fyra människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in