2022-10-24, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Så du erkänner alltså att Ryssland har tagit Krim från Ukraina? Nu blir det löneavdrag
För dig? Jobbar du för Flashback?
Citera
2022-10-24, 16:30
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Nämen, den kränkte, naiva finländaren är i farten. Vad roligt! Det är naiva människor som dig jag garvar åt.

Hur var det nu, hade Ryssland slut på missiler?
Det verkar så. Åtminstone långdistans. De har inte skickat det eller drönare på två dar. Eller så är de trött på att beskjuta civilpersoner. Svårt att veta?
Citera
2022-10-24, 16:33
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är ju ämnet. Det jag skisserade där är en möjlig utgång av kriget. Du tror att kriget antingen slutar med rysk vinst eller, som du hoppas på, ukrainsk vinst. Som ett parti risk. Tänk större istället.

Se t ex hur WW1 slutade. I en stor konferens där man försökte lösa problemen, och man gjorde ett stort antal ändringar. Utfallet blev dåligt, men det var rätt tänkt.
Varför vill alla dvärgsympasitörer att det ska förhandlas nu? Inget prat alls längre om supervapnen mm som skulle komma
Citera
2022-10-24, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Så du erkänner alltså att Ryssland har tagit Krim från Ukraina? Nu blir det löneavdrag
Krim återförenades villigt och fullt fredligt med Ryssland, det enda jag antydde var att Ukraina vägrar godta detta.
Citera
2022-10-24, 16:35
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Världen är inte svartvit. Det är inte BBC eller TASS.

Ingen påstår att TASS skulle vara oberoende. Precis som BBC inte är det på långa vägar.

Förutom för dig då.
Jag skulle nog misstänka att om du bad random människor runt hela jorden att rangordna nyhetsmedia efter hur objektiva de uppfattas, så skulle jag tro att BBC skulle hamna minst 9 på en tiogradig skala och jag skulle tro att TASS skulle få 1 kanske 2 om vi räknar in även sk "shithole nations". Hur skulle du rangordna dem, om vi nu leker med tanken att skulle vara objektiv och sanningsenlig (du hör vilket förtroende jag ger dig)?
Citera
2022-10-24, 16:37
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"Om en vecka har dom det, då är det slut, Perkele!"
Kraftigt sinande lager, därför ni köper flygande mopeder från iran. Storebror USA har aldrig fel 😄
Citera
Medlem
Att Ryssland inte använder missiler och drönare mot militära mål är ganska avslöjande. Jag tror inte det enbart handlar om att de ska knäcka den Ukrainska motståndsviljan.

Jag tror huvudorsaken är att de saknar intel på Ukrainas militära mål.
Citera
Medlem
Citat:
Krim återförenades villigt och fullt fredligt med Ryssland, det enda jag antydde var att Ukraina vägrar godta detta.
Varför skulle Ukraina godtaga detta? Vill du vara så snäll att förklara varför?
Citera
2022-10-24, 16:40
Medlem
Citat:

Satan vilket jävla pundhuvud du är. Det var en invasion som bröt mot mängder av internationella lagar (iofs så är det ju sånt du älskar, din lille psykopat där) med t ex oklart uniformerade soldater vilket Ryssland ljög om inte var ryssar, en så jävla rysk lögn så det tar någon slags mongoloid-pris som även du och dina gelikar verkar sikta på här på foumet.
Citera
2022-10-24, 16:43
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Ja du herr "sitterhärbaraförattdetärroligtattrolla" - påvisa du isåff oss lite källor på ditt konkreta påstående så är du snäll. Ja, oavsett källa och vad fan det måhända vara, så var så snäll att understödja dina påståenden. Tack på förhand
https://www.washingtonpost.com/world/2022/10/24/macron-ukraine-peace-deal-russia-war/

Där har du en för dig legitim källa. Nöjd? Kom nu med en källa för att jag har fel.

https://t.me/azmilitary11/26523

”The head of the EU Council Charles Michel, spoke about the timing of the start of negotiations between Ukraine and the Russian Federation

The Ukrainian authorities should decide for themselves when they will be ready to start negotiations with Russia

"No one can decide for Ukraine on what conditions to negotiate, what concessions to make," Michel said.

He stressed that the EU countries, for their part, strongly support Kiev financially, militarily and politically.

"Ukraine is the mistress of its own destiny, so it has the sovereign right to choose the moment when to enter into negotiations," the official concluded.”

Han säger i princip att alla EU-länder står bakom en fredsöverenskommelse den dagen Ukraina väljer att de är redo. Bollen ligger hos Zelensky!
Citera
2022-10-24, 16:43
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Du är helt felinformerad av lögnaktig västmedia. Ukraina råkade ut för ett enormt nederlag i onsdags, med många förlorade mannar och materiel. Bakhmut håller på att falla och ryska soldater stärker upp försvaret av Kherson. Det är fakta på marken.
Trams. Det ryska packet slaktas likt förståndshandikappade lam. Det ryska packet har sagt att Bahmut ska falla i över en månad och det enda som händer är att ryska mentalpatienter dör som flugor. Det vore bra för dig att använda andra medier än de ryska propagandakanalerna du följer. De ljuger alltid och när du väl vakant upp kommer hela din världsbild att krackelera.
Citera
2022-10-24, 16:44
Medlem
Lawlines avatar
Karma rätt åt rySSnaZZen. Synd bara att fothelvetet satt kvar.

Citat:
Russian propagandist, Semyon Pegov, receiving first aid treatment after stepping on a mine
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/yc5jki/russian_propagandist_semyon_pegov_receiving_first/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in