JJ ger mig verkligen psychovibbar, kan tänka mig att hon har MT helt under kontroll och har instruerat henne noga vad hon ska säga eller inte säga i förhör. Troligtvis håller hon sig till manus eftersom hon vet att det är hennes enda chans, annars kommer JJ att skylla allt på henne. Hon har ju redan sett till att skaffa sig alibi genom att träffa någon på McDonalds, högst beräknande skulle jag tro.
Min teori är att T ringde till pojkvännen och sa att hon var på väg hem för att hon var rädd och ville signalera att hon var i fara. Kanske förstod inte pojkvännen detta i stunden? Strax efter samtalet kan bråket ha urartat och exempelvis stryper JJ T och MT håller fast (känner sig därför delaktig och håller käft) Efter utfört dåd springer Jj iväg till Donken och drar upp planer för hur de ska göra sig av med kroppen. Maja får i uppdrag att flytta på cykeln. Sedan är frågan hur de lyckats göra sig av med kroppen utan att den hittats. Kanske kan ta tid om ingen pratar.
Ni som har svårt att tro att “unga tjejer” skulle kunna vara kapabla till något liknande kan gärna ta en titt på den här listan:
https://thecrimewire.com/true-crime/Ten-Notorious-Female-Teen-Killers