Citat:
Ursprungligen postat av
Nikasi
Det var absolut en likhund, men de fick samla ihop pengar till söket och det var dyrt.
Nej, det var en skelett/benhund eller "arkeologhund" som det kallas. Det var ett mycket gammalt mordfall/försvinnande. Skeletthunden har utbildats/använts/testats på den arkeologiska grävningen av Sandy Borg på Öland, där en stor massaker intraffade på ca 500-600-talet.
https://www.youtube.com/watch?v=IEi8NCPV_EM
Citat:
Ursprungligen postat av
lindblomsgrön
Albin pojkvännen har en bror Oskar på hans fb finns en bild på en silvrig BMV (kunde inte ladda bild) 5 augusti 2020 skriver han att han lagt ut den på blocket BMV 325i regnummer BLA 550
Transportstyrelsen
2*)Registreringsnummer
BLA550
Fabrikat
BMW 325I
Handelsbeteckning
Uppgift saknas.
Fordonsstatus
Avställd (2022-06-12)
Färg
Ljusgrå
Fordonsår
2006
Fordonet tillverkat
2006-04
Fordonsslag
Personbil
(8*)Besiktigas senast
2022-11-30
Upplysningar
Fordonet stulet
Det fetade, stulen när, från vem? Från TTs pojkväns bror eller nuvarande ägare, eller vem äger bilen nu?
Citat:
Ursprungligen postat av
Nikasi
Nu utgick jag ifrån att en skeletthund även hittar färskare lik, där kan jag ha fel.
Ja, dessa hundar är inriktade på människoben. Tvivlar på att de skulle hitta färska lik.....
Citat:
Ursprungligen postat av
smeknamnetroffe
I sammanfattningen finns följande.
Runt 02:30: Ringer Tove pojkvännen och berättar att hon är på väg hem.
Nu kanske någon redan har skrivit detta, men det kan inte vara så "enkelt" att det är en av de två MGM som ringer pojkvännen och pojkvännen helt enkelt inte hört på telefon att det inte är Tove som ringer, och att hon redan där är borta någonstans?
Så tänker jag också.
Citat:
Ursprungligen postat av
radbean
Cykeln var nog låst av TT tidigare, den går ju bära när den är låst så
Nej, tror jag inte, cykeln är mycket märkligt låst. mycket amatörmässigt faktiskt. Nästan värre att bära den med låset som det är nu då det får hjulet att rulla i en halv cirkel, typ.
Citat:
Ursprungligen postat av
panzertax
Exakt var har JJs pappa gården där grepen syntes mm?
gården har ett himla jobbigt namn, jag tror den står med i det superfina sammanfattningarna i
inlägg 1.