2022-10-24, 12:41
Medlem
Jag skulle tro att T själv stänger av sin telefon efter sista kontakten med pojkvännen. Kanske vill hon inte bli uppringd. Hon vill inte att någon skall kunna följa henne. Men sedan har den kopplat upp sig mot en mast vid Biltema 03:50. Då har hon förmodligen slagit på telefonen igen. Kanske är hon rädd i det läget. Men GM har då tagit ifrån henne telefonen och stängt av den.
Citera
2022-10-24, 12:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Nej, alltså, det finns inte så många sådana här ställen att råka försvinna på i Vetlanda mellan JJs lägenhet och pojkvännen, eller pappan. Och de ställen som finns utgår jag från att man har sökt igenom ordentligt. Både MP och polisen har bra och erfaret folk med god kännedom om tidigare försvinnanden.
Helt enig. Jag utgår även från att man sökt främst i skogen i närheten av platsen där mobilen signalerade sista gången. På kartan ser det ut som det är i utkanten av stan. Men skogarna är ju stora.
Citera
2022-10-24, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Så väninnan hade bråkat med T de gick hem till henne för att ”tala ut” grannar har hört rejäla dunsar när de ”talade ut” väninnan hade sagt till T’s pojkvän att hon och Tove bråkat men att de blev sams sen.
Det låter absolut som hon haft ihjäl Tove i mina öron.
Occams är ganska tydligt i det här fallet. MGM har erkänt att man har bråkat. Ljuden från lägenheten. MGM är de sista som såg henne i livet. 1+1=2
Citera
2022-10-24, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Helt enig. Jag utgår även från att man sökt främst i skogen i närheten av platsen där mobilen signalerade sista gången. På kartan ser det ut som det är i utkanten av stan. Men skogarna är ju stora.
Det är inte troligt att hon finns i närheten av den sista signalen. Troligen har hon befunnit sig i ett fordon när de har passerat Biltema. Där stängs telefonen av för gott. Troligen kan polisen se om den har stängts av eller om batteriet har dött i mastloggarna. Men hur som helst så har troligen GM och T befunnit sig i ett fordon på väg ut ur stan på väg norrut. Det finns ju ett antal vägar som går norrut från Biltema.
De kan ha fortsatt mot någon jorbruksfastighet till exempel.
Citera
2022-10-24, 12:56
Medlem
Campouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag skulle tro att T själv stänger av sin telefon efter sista kontakten med pojkvännen. Kanske vill hon inte bli uppringd. Hon vill inte att någon skall kunna följa henne. Men sedan har den kopplat upp sig mot en mast vid Biltema 03:50. Då har hon förmodligen slagit på telefonen igen. Kanske är hon rädd i det läget. Men GM har då tagit ifrån henne telefonen och stängt av den.

Första inlägget efter många års allehanda läsande från mig nu.

Men hur många stänger aktivt av sin mobiltelefon i dagens samhälle? Större chans att batteriet tar slut eller att någon annan, ex MGM, gjort det.
Citera
2022-10-24, 12:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Det är inte troligt att hon finns i närheten av den sista signalen. Troligen har hon befunnit sig i ett fordon när de har passerat Biltema. Där stängs telefonen av för gott. Troligen kan polisen se om den har stängts av eller om batteriet har dött i mastloggarna. Men hur som helst så har troligen GM och T befunnit sig i ett fordon på väg ut ur stan på väg norrut. Det finns ju ett antal vägar som går norrut från Biltema.
Det kan ju stämma, så klart. Rimlig hypotes. Min tanke var att man i nödfall forslat henne en kortare sträcka, död, och att mobilen fanns med. Det är populärt med förklaringar som inbegriper fordon — om det skulle vara så vill det nästan till att någon påträffar kroppen av en slump. Kan ju ta decennier.
Citera
Medlem
Citat:

Var någon av dom inblandade inne på själva affären Biltema?
Citera
Medlem
På adressen där TT:s cykel hittades bor även en bandyspelare i samma ålder som TT. Han spelar i Vetlanda BK som har sin hemmahall bara ett stenkast från Biltema där ju TT:s mobil kopplade upp sig mot en mast. Slump?
Citera
2022-10-24, 12:59
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Det var absolut en likhund, men de fick samla ihop pengar till söket och det var dyrt.

Nej, det var en skelett/benhund eller "arkeologhund" som det kallas. Det var ett mycket gammalt mordfall/försvinnande. Skeletthunden har utbildats/använts/testats på den arkeologiska grävningen av Sandy Borg på Öland, där en stor massaker intraffade på ca 500-600-talet.

https://www.youtube.com/watch?v=IEi8NCPV_EM

Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Albin pojkvännen har en bror Oskar på hans fb finns en bild på en silvrig BMV (kunde inte ladda bild) 5 augusti 2020 skriver han att han lagt ut den på blocket BMV 325i regnummer BLA 550

Transportstyrelsen
2*)Registreringsnummer
BLA550

Fabrikat
BMW 325I

Handelsbeteckning
Uppgift saknas.

Fordonsstatus
Avställd (2022-06-12)

Färg
Ljusgrå

Fordonsår
2006

Fordonet tillverkat
2006-04

Fordonsslag
Personbil

(8*)Besiktigas senast
2022-11-30

Upplysningar
Fordonet stulet

Det fetade, stulen när, från vem? Från TTs pojkväns bror eller nuvarande ägare, eller vem äger bilen nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Nu utgick jag ifrån att en skeletthund även hittar färskare lik, där kan jag ha fel.

Ja, dessa hundar är inriktade på människoben. Tvivlar på att de skulle hitta färska lik.....

Citat:
Ursprungligen postat av smeknamnetroffe
I sammanfattningen finns följande.
Runt 02:30: Ringer Tove pojkvännen och berättar att hon är på väg hem.

Nu kanske någon redan har skrivit detta, men det kan inte vara så "enkelt" att det är en av de två MGM som ringer pojkvännen och pojkvännen helt enkelt inte hört på telefon att det inte är Tove som ringer, och att hon redan där är borta någonstans?

Så tänker jag också.

Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Cykeln var nog låst av TT tidigare, den går ju bära när den är låst så
Nej, tror jag inte, cykeln är mycket märkligt låst. mycket amatörmässigt faktiskt. Nästan värre att bära den med låset som det är nu då det får hjulet att rulla i en halv cirkel, typ.

Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Exakt var har JJs pappa gården där grepen syntes mm?

gården har ett himla jobbigt namn, jag tror den står med i det superfina sammanfattningarna i
inlägg 1.
Citera
2022-10-24, 13:01
Medlem
Celestrons avatar
Om T mördats i lägenheten måste ju kroppen fraktas bort. Vare sej mordet var planerat eller ej måste detta problem ha vållat MGM stort huvudbry. JJ bodde ju på 3e våningen. Hur få ut en kropp, nerför alla trappor, utan att nyfikna hyresgäster öppnar dörren, kikar genom titthål i dörren osv? Kasta ut kroppen genom fönstret? Knappast. Många mördare i samma situation väljer ju t.o.m att stycka kroppen! Men om hon blivit styckad där bör ju poliserna kunna hitta bevis för det. Jag tror inte JJ och MH vågade det. Frågan är om polisen hittat spår om detta. Det går de väl inte ut med än, eller?
Citera
2022-10-24, 13:01
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campout
Första inlägget efter många års allehanda läsande från mig nu.

Men hur många stänger aktivt av sin mobiltelefon i dagens samhälle? Större chans att batteriet tar slut eller att någon annan, ex MGM, gjort det.
Tror det med. Men hur med MGMs mobiler. Polisen måste ju ha läst av var de har befunnits under samma tidpunkt
Citera
2022-10-24, 13:03
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Om T mördats i lägenheten måste ju kroppen fraktas bort. Vare sej mordet var planerat eller ej måste detta problem ha vållat MGM stort huvudbry. JJ bodde ju på 3e våningen. Hur få ut en kropp, nerför alla trappor, utan att nyfikna hyresgäster öppnar dörren, kikar genom titthål i dörren osv? Kasta ut kroppen genom fönstret? Knappast. Många mördare i samma situation väljer ju t.o.m att stycka kroppen! Men om hon blivit styckad där bör ju poliserna kunna hitta bevis för det. Jag tror inte JJ och MH vågade det. Frågan är om polisen hittat spår om detta. Det går de väl inte ut med än, eller?
Tänker samma sak. Inte mördad i lägenheten. Mycket troligare på annan plats — eventuellt ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in