2022-10-23, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Läs tråden själv så hittar du. Hennes ex anmælde henne för mordbrand. Ingen Trådsanning.
Nu skrev du kanske rätt. Det va inte detta du skrev innan.
Citera
2022-10-23, 15:47
Medlem
IamSosas avatar
Citat:
Läs tråden själv så hittar du. Hennes ex anmælde henne för mordbrand. Ingen Trådsanning.

Om det inte är en trådsanning då så kan du väl bekräfta att det ska ha skett? Har exet själv berättat eller?
Citera
Medlem
Citat:
Det är kanske någon här inne som vet hur det funkar, hur fort kan Vetlada få dit en likhund? Vad behövs för att dom ska”beställa” en?

Dom har haft hundar vid JJ lght samt på andra platser. Vad det varit för hundar vet jag inte.
Citera
Medlem
thevowwws avatar
Funderar också på det Tove hade sagt till barchefen. Hon var ”orolig för en yngre vän”. Tänker då på MH, för hon var väl yngre?
Citera
2022-10-23, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Nån måste ju ha varit med som haft tillgång till bil? Om alla tre varit ute så är väl rimligtvis alla berusade så nån måste ju ha kört dom i så fall? Vem va det som skjutsade dom till donken?
Kan det vara så att hon blivit kidnappad efter att hon lämnat tjejerna? Det känns nästan mer logiskt då det känns som motiv och tidsförloppet är tveksamt.

Knappast? De sitter ju häktade på sannolika skäl för människorov fortfarande. Finns nog saker som tyder på det då.
Citera
2022-10-23, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur förklarar han mobilen?

Han var dock mest inne på att ett brott begåtts. Han sa ju själv att han hade svårt att uttala sig för det är ett märkligt fall. Håller med honom 😅
Citera
2022-10-23, 15:49
Medlem
Det som talar emot JJ är att inget spår efter T har hittats förutom mobilsignal. Polis och MP har sökt igenom JJs lägenhet och stora områden i hela Vetlanda. Är det verkligen troligt att en 20-åring på egen hand utan att bli upptäckt har lyckats gömma Ts kropp utan att lämna ett enda spår efter sig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Grejen jag kollar inte på porr och har aldrig gjort. Tänker bara på vad som är motivet från två unga tjejer.

Ja, om det nu stämmer att JJ tänt eld på sitt ex ytterdörr över något så harmlöst som att dumpa personen i fråga så krävs det nog inte så mycket för att ha ihjäl en person heller. Då saknar man gränser och besitter grava bokstavskombinationer. Och ''negressen'' har om jag förstått rätt även hon mentala besvär så som depressioner etc.

Ingen bra kombination direkt att blanda någon med största sannolikhet psykopatiska drag med självmordsbenägna undermänniskor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Funderar också på det Tove hade sagt till barchefen. Hon var ”orolig för en yngre vän”. Tänker då på MH, för hon var väl yngre?

Samtidigt som bartendern säger till Tove att han inte sett vännen hon är orolig för men bekräftar senare i intervjun att han såg båda MGM på nöjet.
Citera
2022-10-23, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Mycket märklig detalj. Låter precis som något en deckarförfattare skulle skriva in i sin story för att få läsarna att klura på vad det kan betyda. Nöjet är väl den självklart centrala träffplatsen i Vetlanda en lördagskväll. Inomhuslokalen är ju stor med plats för många gäster..

Men av alla gäster så har barchefen ett förtroligt samtal på tumanhand med Tove i 10 minuter, där hon anförtror honom med sin oro och vem hon letar efter. En 21-årig tjej från orten har naturligtvis massvis med bekanta och mer eller mindre nära vänner bland gästerna som vore mycket mer naturligt att ha ett 10min-samtal med mitt i natten, än just barchefen..
Dom kanske känner varann sen innan i en så liten stad. Och vem vet. Barchefen kanske var intresserad av T och därför tog sig tid när hon ville prata
Citera
2022-10-23, 15:50
Medlem
Tror inte detta är ett drama kring kärlek mellan tre tjejer. Dom är rivaler utav andra anledningar.

Killar, pengar, droger, svartsjuka

Förmodligen svartsjuka och irritation

Den känslan får jag som tjej iallafall.
Citera
2022-10-23, 15:51
Medlem
Foolsgames avatar
Om det nu är en tredje person som har hjälpt till så vill tjejerna uppenbarligen inte tjalla om vem det är…

Tänkte på om dom släpps… hur alla i Vetlanda kommer reagera. De kanske inte kan gå ut mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in